Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Celiien schreef:ik snap wel waarom de modjes hebben gezegd dat dit niet mag. Dan krijg je namelijk een soort van bedelen op bokt.nl: 'Help ik ben zo zielig' en ondertussen hand op houden. We hebben allemaal hard gewerkt voor ons geld, ik vind dat zo iemand dat ook maar moet doen. Desnoods het paard verkopen, ookal vind je dit nog zo jammer etc. Ik heb alleen de OP gelezen en nee ben ook niet van plan de rest te lezen te doen. Maar ik vind dat je een grens meot trekken tussen geld inzamelen voor goede doelen en voor personen die het 'hard' nodig hebben. Wat nu als wij geld inzamelen, en het vervolgens helemaal verkeerd terechtkomt? Wat nou als ze een oplichter is? Wat nou als ze eigenlijk geeneens een paard heeft?
Als haar ouders (in dit geval dan ) het paard niet willen onderhouden, zie ik niet in waarom dat paard dan blijft, verkoop het naar iemand die hem wel kan onderhouden(heel bot gezegd, maar ik zou zoiets ook doen in een situatie als dit).
Citaat:Als je officiële stichtingen en goede doelen zou nemen?
Die staan ingeschreven bij KvK en dan weet je ook zeker dat het geen bedriegers zijn?
Ook kan er altijd iemand die in de buurt woont van het goede doel een kijkje nemen,dan weet je helemaal zeker dat het geen bedriegers zijn.
arno8 schreef:Celiien schreef:ik snap wel waarom de modjes hebben gezegd dat dit niet mag. Dan krijg je namelijk een soort van bedelen op bokt.nl: 'Help ik ben zo zielig' en ondertussen hand op houden. We hebben allemaal hard gewerkt voor ons geld, ik vind dat zo iemand dat ook maar moet doen. Desnoods het paard verkopen, ookal vind je dit nog zo jammer etc. Ik heb alleen de OP gelezen en nee ben ook niet van plan de rest te lezen te doen. Maar ik vind dat je een grens meot trekken tussen geld inzamelen voor goede doelen en voor personen die het 'hard' nodig hebben. Wat nu als wij geld inzamelen, en het vervolgens helemaal verkeerd terechtkomt? Wat nou als ze een oplichter is? Wat nou als ze eigenlijk geeneens een paard heeft?
Als haar ouders (in dit geval dan ) het paard niet willen onderhouden, zie ik niet in waarom dat paard dan blijft, verkoop het naar iemand die hem wel kan onderhouden(heel bot gezegd, maar ik zou zoiets ook doen in een situatie als dit).
In je eerste regel zeg je het al: je hebt het topic totaal niet gelezen. Waarom ga je dan toch doen alsof je enig idee hebt wat er speelt?
Op je vraag: wat nou als ze een oplichter is?
Nou, dan ben ik een tientje kwijt (kan ik mee leven) en jij niet omdat je waarschijnlijk toch niemand via internet vertrouwt.
Goede doelen werken overigens vaak inefficiënt en juist via bokt kun je, doordat mensen elkaar toch een beetje kennen, snel op een efficiënte manier iets goeds bereiken.
Dit topic moet geen verlengde van het andere topic worden, maar ik haal het toch even aan als voorbeeld. Het is namelijk gemakkelijk na te gaan of het hier om een oplichter gaat. Als TS een oplichter zou zijn, zou het namelijk heel vreemd zijn dat ze meerdere geldbedragen heeft geweigerd omdat ze wil proberen het probleem zelf op te lossen. Van mij mag je best wantrouwend blijven hoor, maar voor mij zegt zoiets genoeg.
randie schreef:Ik ben niet voor, uitzonderingen daar gelaten. Bovenstaand topic is natuurlijk erg triest maar een rekening van 600 euro gaat niet over een maand.. Omdat mensen hun eigen verantwoordelijkheid niet nemen, en hun dochter met een probleem opzadelen zou bokt geld moeten gaan storten? Dan kan ik ook wel zeggen, oh jee ik heb een schuld op stal, wil mijn paard niet verkopen maar kan de stalling niet betalen..Help?! ( lees: geld) Er zijn zat mensen ( ook bokkers) die noodgedwongen hun paard hebben moeten verkopen ivm financiele problemen..
geerke schreef:ik vind dat het ook toegestaan moet worden....je hoeft toch geen geld over te maken?
En mensen die dat wel doen moeten dan maar rekening houden met evt. oplichting.
De 'legale' goede doelen komt het geld ook niet terecht waar het moet(dure directeur)
geerke schreef:ik vind dat het ook toegestaan moet worden....je hoeft toch geen geld over te maken?
En mensen die dat wel doen moeten dan maar rekening houden met evt. oplichting.
De 'legale' goede doelen komt het geld ook niet terecht waar het moet(dure directeur)
BartVB schreef:Dat laatste is tot op zekere hoogte waar maar in de praktijk leveren dat soort topics, als ze mis gaan, een enorme hoop 'fallout' op voor het moderatorteam. Er gaat dat heel veel tijd zitten in het uit elkaar houden van mensen, uitzoeken wat er precies gebeurd is, kijken of het geld terug te halen is, etc. Zoals ik al zei; we hebben dit in het verleden een aantal keer geprobeerd maar de hoeveelheid ellende die dit oplevert (zeker als het om oplichting gaat) weegt niet op tegen de positieve kanten. Heel erg jammer dat je mensen hier niet op kunt vertrouwen maar dat is niet anders