Nieuwe regels op EA forum?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Nieuwe regels op EA forum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 19:52

Hee medebokkers!

Iedereen die regelmatig op EA zit kent de irritatie vast wel.
Topics met alleen een marktplaatslink, of voorbeeld foto's.

Nu ben ik zelf wel redelijk bekend met zulk soort regels op andere fora, waar ze daar heel handige regels voor hebben.
Namelijk;

- Topics zonder eigen foto's van het product worden gesloten
- Topics met een link naar marktplaats/speurders/oid worden gesloten

Eerlijk gezegd lijkt me dit voor bokt ook best handig, word het allemaal weer wat overzichtelijker van + als je iets wíl verkopen, moet je (vind ik) gewoon fatsoenlijk laten zien hoe het product eruit ziet, welke conditie het verkeerd.

Hoe denken de medebokkers en het boktbeheer hier over?

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:00

Topics zonder eigen foto's verbieden vind ik te ver gaan.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid voor het maken van eigen foto's (bijv. geen beschikking over fotocamera) en daarbij zou ik niet weten waarom een advertentie per definitie verkeerd is als het geen eigen foto's bevat.

Peerke_

Re: Nieuwe regels op EA forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:09

de topics zonder eigen foto's hoeven van mij ook niet gesloten te worden,
TS heeft veel meer kans om zijn/haar producten te verkopen met een goede foto, maar dat is eigen keus.

Een topic waar alleen een marktplaats link in staat mogen ze van mij ook sluiten :j
Als een TS nog niet de moeite kan nemen een beetje tekst neer te zetten, desnoods kopieëren in hun marktplaats advertentie, dan kunnen ze er beter geen openen :)

Liins

Re: Nieuwe regels op EA forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:52

Ik ben voor :j .

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:53

Topics met daarin alleen een link naar een andere advertentie worden nu al verwijderd. Het kan zijn dat er weleens eentje doorheen glipt, maar het is in elk geval niet toegestaan. Wat wel mag, is dat er een beschrijving op Bokt staat en dat er nog een aanvullende link gegeven wordt. Je ziet dat bijv. vaak bij het verkopen van auto's. Sites als Marktplaats hebben de mogelijkheid om veel specifieke extra informatie te geven, en dan kan het weleens interessant zijn om die link erbij te plaatsen.

Topics zonder eigen foto verbieden vind ik ook wat te ver gaan. Zolang duidelijk is dat het om een voorbeeldfoto gaat, dan is er imo. geen bezwaar tegen, hoewel een eigen foto natuurlijk wel de voorkeur heeft. Niet iedereen heeft een digitale camera bij de hand en als duidelijk is dat het om een voorbeeldfoto gaat, dan is er altijd nog de mogelijkheid om via PB contact op te nemen met de topicstarter om een foto van het daadwerkelijke product te ontvangen.