Ik snap het nut van 25 paardgerelateerde posts wel, maaaar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Ik snap het nut van 25 paardgerelateerde posts wel, maaaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 23:48

.. anderzijds;

Is het soms ook wel vervelend. :j
Al begrijp ik de bedoeling achter deze regel wel volkomen, daar niet van.

Een vriend van mij heeft zich op Bokt aangemeld, omdat hij zich in de 'psyche' van paarden wil verdiepen en meer over paarden in het algemeen te weten wil komen.
Hij weet niet bijster veel over paarden, maar wil graag leren en zijn kennis uitbreiden, en daarom is het voor hem tamelijk lastig om aan die 25 paardgerelateerde posts te komen.

Daarbij, heeft hij best wat computerkennis in huis, en weet ook over andere dingen behoorlijk veel.
Ik weet zeker, dat hij andere Bokkers super kan helpen met problemen op andere gebieden dan paarden.
Hier zijn op Bokt ook enkele subfora over te vinden, en talloze topics.

Het is voor hem - nu nog - alleen heel lastig om dus aan die hoeveelheid paardgerelateerde posts te komen.
Hij doet wel zijn best, maar af en toe is het wel knap lastig, dat kan ik me in zijn gevoel goed voorstellen..

Ik wil met dit topic alleen mijn punt maken, dat dit soms best lastig kan zijn.
Maar nogmaals, wat ik ook in het begin van mijn post aanhaalde, snap ik het wel.

Ik heb dit topic gestart om mijn gal te spuwen, wat dat betreft.
Ik weet dat hier vrijwel niets gedaan aan kan worden, en ik snap deze regel ook wel, maar toch..

Zulke mensen, kunnen ook bijzonder waardevol zijn voor een groot forum als Bokt!
(Nog) niet op paardgerelateerd gebied misschien, maar op andere subfora kunnen ze heeeeul handig van pas komen! :))

Anoniem

Re: Ik snap het nut van 25 paardgerelateerde posts wel, maaaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:50

Hij kan toch gewoon op de paardgerelateerde fora een paar vragen stellen om nadere uitleg? Past ook goed in z'n doelstelling om meer te leren over het verschijnsel paard :)

Ik dacht trouwens dat je die 25 posts nodig had om een advertentie te moeten plaatsen ofzo. Waarom heeft hij ze nodig?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:51

Dit is een paardenforum om over paarden te praten.
Als je meer over paarden wil weten kan je toch ook een boek lezen?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:53

Ik ben eens iemand tegen gekomen die juist helemaal niet voor de paarden op bokt kwam, maar meer voor het hele andere gedeelte. Ook een erg technisch persoon, die onder andere veel van auto's wist. Op deze manier is hij aan zijn 25 posts gekomen door veel te hulpen op TAO, bij vragen over auto's en trailers.
Zo moet er toch voor iedereen wel een onderdeel te vinden zijn? Zoveel hoef je blijkbaar ook niet van paarden te weten..
Ook is vragen stellen inderdaad een goede optie.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:54

furious schreef:
Dit is een paardenforum om over paarden te praten.
Als je meer over paarden wil weten kan je toch ook een boek lezen?

Het loopt anders wel vrij uiteen, van links, naar leven zonder paarden..
Het gaat hier dus niet alleen maar over paarden, al was/is dat (ooit) wel de hoofdlijn. Bovendien, aan een boek kun je geen vragen stellen en aan 1000en 'experts' wel.
Bovendien, misschien wil diegene juist wel praten over paarden en dat zie ik een boek niet zo gauw doen eerlijk gezegd.

Ik ben het aan de ene kant ook weer met TS eens, hij zou waardevol kunnen zijn op andere gebieden en word hierin ook weer beperkt door die 25 paardgerelateerde posts. Aan de andere kant, zou het anders wel heel erg van het paard gebeuren afwijken, dan komt zomaar iedereen hier voor de leuke links of om zijn verhaal kwijt te doen. Niet dat mij dit uitmaakt, maar ik snap wat TS bedoelt.

Het is aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant jammer..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:56

Ts@ ben het met je eens.
Kwam zojuist een bericht tegen van iemand, ongeveer zo:
ts stelt vraag....
persoon haar reactie: ja daar weet ik niks vanaf.. dan zul je wel denken waarom reageer je? nou omdat ik 25 posts moet halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:07

smurffie schreef:
Ts@ ben het met je eens.
ts stelt vraag....
persoon haar reactie: ja daar weet ik niks vanaf.. dan zul je wel denken waarom reageer je? nou omdat ik 25 posts moet halen!

Waar heb je die 25 posts precies voor nodig dan? Wat kunnen wij wat een nieuwe gebruiker niet kan?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 00:07

Smurffie, inderdaad..
Kijk, daarom begrijp ik ook dat dit het boktbeleid is, en dat deze regel er is.
En die vind ik ook niet meer als begrijpelijk en terecht. :j
Zeker in dat geval wat je zelf aankaartte.

Maar die jongen waar ik het over heb, doet echt zijn best om aan die hoeveelheid posts te komen.
Hij zoekt actief naar topics waar hij wel wat over weet, en probeert zo toch ook goedbedoelde tips en adviezen aan andere bokkers te geven.

En dat waardeer ik dan!
En met mij, meerdere bokkers, denk ik. :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:13

Maar als hij dan echt zich wil verdiepen in paarden is toch het beste om zelf een topic te openen. Dan stellen anderen mensen weer vragen te verduidelijking en dan reageer je daar weer op zodat je het aantal posts goed oplopen. Lijkt mij het makkelijkst en dan heeft hij meteen ook aangetoond dat hij echt naar Bokt komt voor de paarden en niet voor allerlei bijzaken. Ik vind het juist zo leuk aan Bokt dat iedereen iig iets met paarden heeft.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:23

Of probeer jijzelf een schaduw-account aan te maken....? :o

Steentje schreef:
.. anderzijds;

Is het soms ook wel vervelend. :j
Al begrijp ik de bedoeling achter deze regel wel volkomen, daar niet van.

Een vriend van mij heeft zich op Bokt aangemeld, omdat hij zich in de 'psyche' van paarden wil verdiepen en meer over paarden in het algemeen te weten wil komen.
Hij weet niet bijster veel over paarden, maar wil graag leren en zijn kennis uitbreiden, en daarom is het voor hem tamelijk lastig om aan die 25 paardgerelateerde posts te komen.

Daarbij, heeft hij best wat computerkennis in huis, en weet ook over andere dingen behoorlijk veel.
Ik weet zeker, dat hij andere Bokkers super kan helpen met problemen op andere gebieden dan paarden.
Hier zijn op Bokt ook enkele subfora over te vinden, en talloze topics.

Het is voor hem - nu nog - alleen heel lastig om dus aan die hoeveelheid paardgerelateerde posts te komen.
Hij doet wel zijn best, maar af en toe is het wel knap lastig, dat kan ik me in zijn gevoel goed voorstellen..

Ik wil met dit topic alleen mijn punt maken, dat dit soms best lastig kan zijn.
Maar nogmaals, wat ik ook in het begin van mijn post aanhaalde, snap ik het wel.

Ik heb dit topic gestart om mijn gal te spuwen, wat dat betreft.
Ik weet dat hier vrijwel niets gedaan aan kan worden, en ik snap deze regel ook wel, maar toch..

Zulke mensen, kunnen ook bijzonder waardevol zijn voor een groot forum als Bokt!
(Nog) niet op paardgerelateerd gebied misschien, maar op andere subfora kunnen ze heeeeul handig van pas komen! :))

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 00:24

Eh, pardon? :oo

Ik heb helemaal geen enkele reden tot het aanmaken van een schaduwaccount.
Zou niet eens weten voor wat. :')

Dus nee, ik moet je teleurstellen.

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:47

Ik vind het ook jammer van die 25 verplichte posts..

Ik ben nu zo'n jaar aan het rond kijken op Bokt.nl. Er zitten leuke onderwerpen tussen vaak ook niet paard gerelateerd waar ik dus niet op kan reageren omdat ik nog niet aan de 25 paardgerelateerde posts zit. Persoonlijk vind ik het jammer dat het zo streng moet. Eerst 25 posts moeten plaatsen in een beperkt gedeelte om ergens anders wat te mogen zeggen gaat mij wat ver dus met mijn tempo van posts plaatsen gaat het nog wel een aantal jaar duren voor ik overal in kan reageren.. :P

..Het valt me al mee dat ik hierop mag reageren :D

oja...de eerste paar posts die ik ooit heb geplaatst zijn op de een of andere manier ook verdwenen in het aantal posts.. :\ dus dan schiet het helemaal niet op |o :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:25

Sonja schreef:
smurffie schreef:
Ts@ ben het met je eens.
ts stelt vraag....

Waar heb je die 25 posts precies voor nodig dan? Wat kunnen wij wat een nieuwe gebruiker niet kan?

zowiezo voor de huiskamer, volgens mij ook voor forumzaken, EA en huis tuin en techniek (?)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:55

Ik vind het volkomen logisch, als deze regel er niet zou zijn, wordt bokt overspoelt door mensen die niks met paarden hebben.
Als je vriend zoveel interesse in paarden heeft, zit ie zo aan de 25 berichten :j

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:30

Ik vind het wel fijn dat het zo is, het is en blijft een paardenforum!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:28

Sonja schreef:
smurffie schreef:
Ts@ ben het met je eens.
ts stelt vraag....

Als je 25 berichten hebt kun je je aanmelden bij De Kudde. Als je lid bent van De Kudde kun je ook reageren in alle fora die vallen buiten de paardgerelateerde fora.
Een nieuwe gebruiker, die de 25 paarde gerelateerde berichten nog niet heeft geplaatst kan dus niet plaatsen op fora die niet gaan over paarden.
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:31

Ik als nieuwe bokker loop hier ook tegenaan. Ik vond het bijvoorbeeld erg jammer dat ik mijn respect en medeleven niet kon betuigen in topics over overleden bokkers of bokkers die het moeilijk hebben.