Eenmaal andermaal.. rubriceren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tafje

Eenmaal andermaal.. rubriceren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 16:51

Ik ben op zoek naar een ander zadel en dus eens gaan spitten in [EA-TK-AP] Te Koop: Alles voor Paarden

Het is echter wel één grote vergaarbak van bitjes, singels, borstels, zadels, rijbroeken, etc. Je zoekt je werkelijk een breuk :D
Is het een idee om hierin wat rubricering aan te brengen? Ik weet dat een strikte rubricering misschien wat teveel gevraagd is maar je zou kunnen denken aan

kleding
harnachement
verzorging
dekens
etc..

En wellicht ook een tip om alle onderwerpen waar een slotje op zit (die dus verkocht zijn) er ook uit te gooien. Bij online verkoopsites is dat ook gewoonte.

Groetjes.. Tafje

furious

Re: Eenmaal andermaal.. rubriceren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:53

Je kan via de zoekfunctie toch zoeken naar een zadel. Want wat nou als je meerdere spullen wil verkopen?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:53

Volgens mij wordt er aan EA niets (ingrijpends) meer veranderd. Er staat al een flinke tijd een nieuw systeem op de planning en het beter rubriceren van alle artikels is daar zeker onderdeel van. Hoe lang het project echter nog in de hoge hoed zit, is onbekend.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 16:56

Hilli geeft het antwoord al wat ik had willen geven, kan er niets meer aan toeveogen (helaas ook geen tijdsperiode voor hoelant het nieuwe EA nog in de hoed blijft)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 16:57

Helder ;-) Gewoon afwachten dus..

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 16:59

furious schreef:
Je kan via de zoekfunctie toch zoeken naar een zadel. Want wat nou als je meerdere spullen wil verkopen?

Ja maar dan krijg je ook oude en gesloten topics te zien.. daarbij vermeld niet iedereen in zijn advertentie het merk, maat, boomwijdte en zeggen ze b.v. Dressuurzadel te koop.. heb je nog niet veel aan ;)
En voor mensen die meer tegelijk willen verkopen; daarvoor zou je een rubriek "divers" aan kunnen maken.. was maar een idee :o

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:04

En het is gewoon een goed idee, want het is inderdaad op dit moment lastig om spullen te vinden op EA. Maar meer fora aanmaken, maakt het gewoon niet overzichtelijker, daar is een nieuw systeem voor nodig. En dat is gewoon een flinke opgave.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:01

Ik denk dat de zoekfunctie het prima doet toch? Als iedereen gewoon netjes zorgt dat de trefwoorden in het topic staan is er niks aan de hand.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:54

Dat vind ik ook wel een goed plan. Als ik op zoek ben naar bv een deken dan krijg ik via de zoekfuctie heel veel onbenullige informatie. Als ik via EA zoek dan moet ik heel veel pagina's doorspitten met van alles wat ik niet zoek.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:05

Dat van oude topics verwijderen vind ik een goed idee, maar topics rubriceren? Daar is geen beginnen aan. Als ik dan verschillende dingen wil verkopen, moet ik 10 topics aanmaken bij wijze van.. :+ Ik snap je punt, maar via de zoekfunctie kan je vaak veel vinden.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:59

Over oude topics verwijderen, ik vind het soms heel fijn dat ze blijven staan.
Zo is een "verkoop" geschiedenis nog goed na te zoeken, dit vond ik een plus punt. Zo heb ik de geschiedenis van een van de paarden die tegenwoordig bij ons op de wei na kunnen zoeken omdat hij toch behoorlijk wat stal/weide gebreken of omgangsproblemen had. Via de oude advertenties kon ik terug vinden dat de koper gewoon niet goed genoeg had nagedacht of onderzocht wat ze kocht.
Maar was ook te zien dat het paard al 4x eerder was aangeboden in verschillende advertenties met verschillende informatie. Ik vind dat een waardevol iets aan de bokt advertenties.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:33

Ik vind in de zoekfunctie soms best lastig zoeken hoor.
Wat ik ook belangrijk vind dat de topicstarters goed hun titel omschrijven.
Dus ik ben wel voor....