Persoonlijke Berichten op bokt worden gehackt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Persoonlijke Berichten op bokt worden gehackt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 16:21

Ik was stomverbaasd dit topic aan te treffen op het Geitforum:

Hierin worden PB-s van een bokker openbaar gemaakt. Hoogstwaarschijnlijk, zo blijkt uit informatie die ik heb gehad, is er een hacker op bokt actief die voor de poster in de PB-boxen van in ieder geval een aantal personen actief is.
Ik heb uit betrouwbare bron dat dit niet het enige geval is waarbij een PB-box gehackt is.

Ik neem aan dat het boktbeheer er alles aan doet om dit te stoppen, maar misschien is het wel zo beleefd om bokkers in staat te stellen Persoonlijke Berichten met een erg persoonlijk karakter te wissen of buiten bokt op te slaan.

Hoewel ik snap dat dit berichtje waarschijnlijk niet bij iedereen goed ontvangen zal worden, vond ik wel dat mensen het recht hebben om te weten dat persoonlijke gegevens op dit moment niet veilig zijn.

Ik betreur trouwens wel de actie van de persoon die dit gedaan heeft, ik vind het geen manier om je gram te halen/probleem op te lossen.
Laatst bijgewerkt door iefke op 24-11-10 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd

sporter

Re: Persoonlijke Berichten op bokt worden gehackt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:26

Maar waar maak je je dan zorgen over? Over dat de berichten openbaar zijn gemaakt?
Als het om het feit gaat dat het openbaar is gemaakt, dan geloof je blijkbaar wat er staat en dan lijkt me het feit dat ze openbaar zijn gemaakt me nog het minste probleem.
Of je gelooft niet wat er staat en dan snap ik het probleem niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:32

bokt modereerd niet buiten bokt = bokt hun eigen woorden

dus in deze kan en mag er niks aan gedaan worden

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:35

Ik geloof dat persoonlijke gegevens (en o.a. informatie die je via PB verstuurd) sowieso al niet veilig waren. Moderators zouden hierop niet modden maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit soms wel zo is.

Anoniem

Ach op die manier is mij idd wel duidelijk geworden hoe gebruikers achter de schermen getracht worden te saboteren..of het netjes is of niet dat dit openbaar is gemaakt, acht het nog onnetter wat er in die pb staat...

poes

zooooo das niet niks.

Ik vind het zielig worden... hoe kan privépb's nu laster zijn??? ze zet het nu zelf in de openbaarheid toch?

Ik vind het allemaal erg zielig worden, allemaal mensen die niks beter te doen hebben? En dat terwijl je thuis een gezin, je beesten en zo hebt? Dan had ik beter te doen ;)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:36

ongelofelijk waar een mens mee bezig kan zijn, ik ga ff temmen, lijkt mij wel zo verstandig....

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:36

Wat heeft dit te maken met geloven wat er staat? Op die link wordt duidelijk genoeg gezegd dat er op oneigenlijke wijze privé correspondentie van Bokt geplukt is. Lijkt me reden genoeg om dit te onderzoeken en je gebruikers te waarschuwen voorlopig voorzichtig te zijn met PBs.

Zat mensen die hun persoonsgegevens PBen in verband met aankopen op EA bijvoorbeeld.

Overigens als dit waar is dan overstijgt dit even de virtuele penny-pony-forumwereld van modereren en hulkjes, geiten etc. Bokt is een bedrijf en door PBs te hacken bega je gewoon een strafbaar feit in de hele echte wereld. Je mag ook niet inbreken in hotmail bijvoorbeeld. Heeft niks te maken met modereren op een ander forum.

Sommigen lijken echt alle perspectief verloren te hebben.
Laatst bijgewerkt door Waves op 24-11-10 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:37

je kan je prive berichten al wissen. En als je gehackt wordt is het vaak je schuld geen goed wachtwoord of iets dergelijk.

Zelf is het mij ook een keer gebeurdt kreeg toen een waarschuwing van de mods (naja een straf hoe heten dingen nou).

Gelijk mijn wachtwoord verandert en in mijn prive berichten staan nu eigenlijk alleen maar dingen die een ander ook mag lezen. Maar die niet geschikt zijn voor op bokt.

Dus niet te druk maken en jezelf goed beschermen en niets neerzetten wat je niet wilt dat naar buiten komt (maar dat geld voor heel het internet)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:38

poes schreef:
zooooo das niet niks.

Ik vind het zielig worden... hoe kan privépb's nu laster zijn??? ze zet het nu zelf in de openbaarheid toch?

Ik vind het allemaal erg zielig worden, allemaal mensen die niks beter te doen hebben? En dat terwijl je thuis een gezin, je beesten en zo hebt? Dan had ik beter te doen ;)

Dus als ik nu een PB maak met daarin allemaal onzin over wie dan ook hier op Bokt en ik verstuur dit naar elke willekeurige gebruiker die ik tegenkom, dan mag dat gewoon? Ja ik weet dat laster "het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van zaken te beschuldigen welke onwaar zijn" is. Maar als ik iedereen zo'n PB stuur behalve degene die ik zwartmaak, dan zet ik het weliswaar niet zo open en bloot op het forum, maar heeft wel iedereen zo het idee dat die persoon niet deugt.
Laatst bijgewerkt door Sabine_Duco op 24-11-10 16:41, in het totaal 2 keer bewerkt

xCarien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:39

Ik zal eerlijk zijn.. ik snap er helemaal niks van... ;')

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:42

Ik ook niet ;)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:43

Er staat trouwens toch nergens in dat topic op het Geitforum dat ze een PB-box heeft laten hacken?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:44

Ik vraag me af of bokt hier iets aan kan doen. Dat zal er namelijk volledig aan liggen op welke manier aan deze PB's is gekomen.
Ik bedoel; ik kan ook best iemands ww hacken, inloggen en rustig PB's lezen, daar kan bokt verder niets aan doen :n

Guess001

Nee hoezo gehackt? What about een lek?

Anoniem

criollolover schreef:
ongelofelijk waar een mens mee bezig kan zijn, ik ga ff temmen, lijkt mij wel zo verstandig....

;)

Wat moet er getemt worden? Is al bekend hoor. Overigens is dit niet via hacken gebeurd. Wat ik veel onsmakelijker vind is dat er dingen worden beweerd die niet waar zijn en dat daar gebruikers mee worden geschaadt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-10 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:45

Ok dan is het laster, maar het hacken van pb's is net zo strafbaar toch?

Sowieso snap ik niet waar de hele vete is begonnen maar ik vind de manier van uitvechten bijzonder kinderachtig... triest...

Kim die beweert er niet op in te gaan en altijd met open vizier te vechten: wel doe dat dan, onder 4 ogen ipv het internet ermee te verzieken vind ik...

Alsof NL hierop zit te wachten? Meeste mensen zullen dit triest geneuzel van mensen zonder leven vinden schat ik...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:45

randalinpony schreef:
Hoewel ik snap dat dit berichtje waarschijnlijk niet bij iedereen goed ontvangen zal worden, vond ik wel dat mensen het recht hebben om te weten dat persoonlijke gegevens op dit moment niet veilig zijn.

Je PB box is toch nooit veilig? Mods kunnen ook in je PB-box.

Ik snap de strekking van je bericht niet echt op deze manier.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:47

Alsof NL hierop zit te wachten? Meeste mensen zullen dit triest geneuzel van mensen zonder leven vinden schat ik...[/quote]

heel goed ingeschat, dit is heeeel diep triest.......

PureSylk

Vienna2007 schreef:

Als het goed is kunnen mods niet in je PB-box. Slechts het beheer, Bart en Eline dus.

Anoniem

Poes, lezen! Het is niet gehackt, deze pb is doorgestuurd...iets wat overigens heel menselijk is hoor, nl niet iedereen is het eens met die bokker die daar kennelijk van alles achter de schermen voor zich probeert te regelen.

Ik weet niet waar pb's van gebruikers uitkomen achter de schermen, wie daar toegang tot heeft, wellicht een leger moddies....dus pb's privé??? Hoe denk je? natuurlijk niet...die komen in een mailbox terecht..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-10 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:48

poes schreef:
Ok dan is het laster, maar het hacken van pb's is net zo strafbaar toch?

Sowieso snap ik niet waar de hele vete is begonnen maar ik vind de manier van uitvechten bijzonder kinderachtig... triest...

Kim die beweert er niet op in te gaan en altijd met open vizier te vechten: wel doe dat dan, onder 4 ogen ipv het internet ermee te verzieken vind ik...

Alsof NL hierop zit te wachten? Meeste mensen zullen dit triest geneuzel van mensen zonder leven vinden schat ik...

Het hacken van PB's lijkt me inderdaad ook strafbaar, maar waar maak jij uit op dat er een PB-box is gehackt? Dat zie ik nergens staan, ja in de OP van dit topic maar dat is geloof ik ook alleen maar een aanname (TS schrijft "hoogstwaarschijnlijk").

En ik geloof dat Kim dit nu achter zich gelaten heeft maar dat ze er niet tegen kan als haar iets toegeschreven wordt wat ze niet heeft gedaan. En dat is in haar opzicht nou juist wat er gebeurt door deze vete. Dus, om dan even de andere kant van het verhaal in het licht te brengen lijkt me geen schanddaad.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:49

PureSylk schreef:
Als het goed is kunnen mods niet in je PB-box. Slechts het beheer, Bart en Eline dus.

Dat is IMO hetzelfde. Noem het dan geen PriveBox, maar archiefdoos ofzo.

Sabine_Duco

PureSylk schreef:
Vienna2007 schreef:

En wat als het fout is ....

Waves

Vienna2007 schreef:

Volgens mij niet hoor :? Zou niet moeten mogen in elk geval.