het nivo van de reacties op VN

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

het nivo van de reacties op VN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 21:44

Ik raak het gespeculeer en de botte reacties en verwensingen op VN eigenlijk behoorlijk zat. Daarbij, als je www.bokt.nl intikt, kom je als eerste op VN terecht, en op deze manier wordt het steeds een minder visite kaartje.

Mensen denken niet na bij wat ze schrijven (en houden er vervolgens zelfs mods of de nieuwsredactie voor verantwoordelijk), speculeren een eind in de rondte en ga zo maar door.

Kan hier niet iets aan gedaan worden? (alleen tja.... wat?)

Jes

Re: het nivo van de reacties op VN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:56

Ik ben het met je eens.
Mensen lezen alleen de openings post en laten dan een bericht achter, ook als een topic al 6 pagina's loopt en er inmiddels meer bekend is.

Wat wel een idee is (weet eigenlijk niet of dat nu al standaard gedaan wordt) is om zodra er een behoorlijke update is een link te zetten naar betreffend bericht van betreffende gebruiker in de openings post, dan is er veel meer kans dat deze gelezen wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:09

Niet alleen op VN.....Ook op andere forumonderdelen kom je dit tegen, ik zou zeggen een strakker beleid.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 22:20

zou kunnen chiqa, ik kom bij lange na niet overal, maar op VN valt het me op en stoort het me mateloos... Ik zit er niet echt op te wachten als VN straks hetzelfde nivo heeft als bijv NUjij

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:07

Chiqa schreef:
Niet alleen op VN.....Ook op andere forumonderdelen kom je dit tegen, ik zou zeggen een strakker beleid.

Ben jij een gesjeesde politieagent of zo dat je altijd maar loopt te zeiken over regeltjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:09

@Chiqa
U is voor Stasi?

@Stef
Ik denk dat het beheer hier weinig aan kan doen. Oplossing zal vooral moeten komen vanuit de gebruikers dat die het niet op prijs stellen dat er zo word gespeculeerd. Al helemaal omdat er bekenden van de slachtoffers op bokt zaten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:18

Het probleem in deze situaties is altijd dat je als team op een dun evenwichtskoord loopt. Aan de ene kan zitten we natuurlijk niet op zulke reacties te wachten, maar tegelijkertijd hebben bokkers op Bokt maar één manier van communiceren en dat is via hun berichten. Verwijderen betekent dan letterlijk monddood maken.

Het klinkt als een dooddoener, maar mensen zijn echt zelf verantwoordelijk voor de berichten die ze plaatsen en daarmee ook voor de kwaliteit van het forum Bokt. Gaan ze over de schreef, dan volgt er een sanctie en in extreme gevallen worden de berichten verwijderd. Dat is de keuze die we op dit moment maken.

We zijn natuurlijk wel bezig met een nieuwe layout voor Bokt en één van de zaken die we bekijken is, of we de nieuwsberichten en de reacties daarop moeten gaan scheiden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:21

Betteke schreef:
Chiqa schreef:

Ben jij een gesjeesde politieagent of zo dat je altijd maar loopt te zeiken over regeltjes.

Sommige mensen snappen nou eenmaal wél dat regels er zijn om het voor iedereen een prettige omgeving te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:21

Vjestagirl schreef:
Betteke schreef:

Sommige mensen snappen nou eenmaal wél dat regels er zijn om het voor iedereen een prettige omgeving te houden.

Imo bieden de huidige regels genoeg ruimte voor de mods om hun werk te doen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:23

Lijkt mij ook dat er meer dan genoeg regels zijn.
Maar ja, met nog meer regels kunnen sommigen nog meer TeMmen. :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:23

Ik zou het een fijne oplossing vinden om updates als quote's in de OP te zien

Zag het ook in het topic over dat ongeluk op het strand. Onwijs irritant als er mensen op pag 10 reageren dat het een wijze les zal zijn. :z.

Gewoon te lui om al die pagina's door te lezen. Ben ik zelf ook :7
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 22-11-10 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:24

suus_ schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:25

suus_ schreef:

Dat zou ik ook heel graag willen zien ipv vage verwijzingen naar die en die pagina.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:35

Wat is er vaag aan een klikbare link die ervoor zorgt dat je rechtstreeks uitkomt bij de update?

Quotes in de OP plaatsen is niet mooi en loopt o.a. door foto's heen. Wat wel zou kunnen is de tekst "gewoon" in de OP plaatsen met daarboven een kopje "Update". Maar op het moment dat je dat doet wordt het niet meer duidelijk welke berichten voor en na de update geplaatst zijn. En dan kan er dus verwarring optreden als iemand een reactie leest die geplaatst is voor een update en daar op reageert.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:52

Dan kun je er toch gewoon een datum van de opgegeven update bijzetten, lijkt mij?

Ik vind de site opzich ook niet helemaal mooi dus wat maakt die OP dan nog uit :D.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 00:10

Asyaa schreef:
@Stef
Ik denk dat het beheer hier weinig aan kan doen. Oplossing zal vooral moeten komen vanuit de gebruikers dat die het niet op prijs stellen dat er zo word gespeculeerd. Al helemaal omdat er bekenden van de slachtoffers op bokt zaten.

Het gaat me zeer zeker niet enkel om het topic over het strand, het is tegenwoordig meer regelmaat dan uitzondering dat de spreekwoorden "je bek een dauw geven" en "de klok horen luiden" en "de pot verwijt de ketel" toepasbaar zijn op VN.
Mijn bericht is ook zeer zeker geen verwijt naar het team, want ik begrijp dat het bij de user ligt, maar ik vind dit wel zorgelijk en het valt me op dat ik het met name bij VN zie

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:29

Sammie schreef:
Wat is er vaag aan een klikbare link die ervoor zorgt dat je rechtstreeks uitkomt bij de update?

Quotes in de OP plaatsen is niet mooi en loopt o.a. door foto's heen. Wat wel zou kunnen is de tekst "gewoon" in de OP plaatsen met daarboven een kopje "Update". Maar op het moment dat je dat doet wordt het niet meer duidelijk welke berichten voor en na de update geplaatst zijn. En dan kan er dus verwarring optreden als iemand een reactie leest die geplaatst is voor een update en daar op reageert.

Volgens mij had ik daarover nog een vraag staan in dit topic: [FZ] Nieuwberichten over het zelfde onderwerp bundelen?

Wat betreft de reacties... Tja... Het valt mij vooral op dat het telkens weer dezelfde mensen zijn, elke discussie op hetzelfde uitloopt en dat mensen vooral niet lezen.

Laten we dan maar bedenken dat 'Een beter bokt bij jezelf begint'....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:36

wat ik een mooi systeem vind, wat al regelmatig gebruikt wordt, is het nieuws plaatsen met een slotje en een verwijzing naar een topic over het onderwerp
zo blijft de nieuwspagina een nieuwspagina waar iedereen kan lezen wat er gebeurd op paardenland
in deze topics zouden dan ook de up dates geplaatst kunnen worden en die worden dan niet ondergesneeuwd in de reacties
plaats zo'n topic weer even omhoog met mededeling update en iedereen is bij zonder tig pagina's door te moeten worstelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:18

Betteke schreef:
Lijkt mij ook dat er meer dan genoeg regels zijn.
Maar ja, met nog meer regels kunnen sommigen nog meer TeMmen. :+

Ja je moet de bokkers wel aan het werk houden natuurlijk als er geen leven buiten bokt is! :+

Laten er vooral nog meer regels komen, dat komt de gezelligheid en de sfeer echt ten goede! Ik ben eigenlijk meer voor een maximum aantal tems per week, ga je daar boven dan neem je maar een bokt-pauze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:23

stef schreef:
Asyaa schreef:
@Stef

Het gaat me zeer zeker niet enkel om het topic over het strand, het is tegenwoordig meer regelmaat dan uitzondering dat de spreekwoorden "je bek een dauw geven" en "de klok horen luiden" en "de pot verwijt de ketel" toepasbaar zijn op VN.
Mijn bericht is ook zeer zeker geen verwijt naar het team, want ik begrijp dat het bij de user ligt, maar ik vind dit wel zorgelijk en het valt me op dat ik het met name bij VN zie

Ik weet dat je niet alleen over dat topic praat :) Het valt mij ook al een tijd op dat er in allerlei topics op rond word gespeculeerd, soms tot het punt dat het slachtoffer de engste dingen toegewenst krijgt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:44

faye schreef:
Ik ben eigenlijk meer voor een maximum aantal tems per week, ga je daar boven dan neem je maar een bokt-pauze!

Dat zou geen gekke regel zijn. Ipv het ontlasten van mods, lijkt het soms meer dat ze overbelast raken van bokkers die om elk scheetje temmen.

Hoe strakker het beleid, hoe meer controle nodig is. Gezien het verloop van mods vrij hoog is, lijkt me dat niet helemaal wenselijk. Daarnaast moet je ook wel een beetje speelruimte hebben.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:26

Een beetje speel ruimte moet inderdaad kunnen, maar wat is er mis met temmen? Ik neem aan dat iedereen hier voor zijn plezier zit, en niet om door iemand afgebrand te worden ;)
Maar goed, dit topic gaat niet over te tem functie etc.
En wat is er mis mee om een nieuws topic te lezen alvorens te reageren?
Bij een HK topic kan je best reageren als je niet het gehele topic hebt gelezen, zo ook bij vragen als "hoeveel rijbroeken heb jij" etc etc.
Maar als je in een nieuws topic op de openings post reageerd, terwijl er inmiddels al 6 pagina's zijn, en er veel meer bekend is :n
Als je dan geen tijd hebt om alles te lezen, of om een genuanceerde mening te geven (om maar een voorbeeld te geven en bij het strand ongeval topic te blijven, mensen "beschuldigen" dat ze niet opgelet hebben en dat het dus hun schuld is) terwijl er al veel meer bekend is :n