WAAROM reageren mensen met zwart spul als je bruin zoekt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

WAAROM reageren mensen met zwart spul als je bruin zoekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:12

Het valt me enorm vaak op, dat als je op zoek bent naar bruin tuig of bruine chaps/ laarzen, dat er dan toch mensen hun zwarte spullen aanbieden.
Wat is hier toch het nut van? Er wordt toch duidelijk gevraagd om BRUIN spul, waarom bieden mensen dan toch hun zwarte spul aan?

Vooral bij lederartikelen valt me dit op. Maar ook bijvoorbeeld als je opzoek bent naar een bepaald bitje in een bepaalde kleur, dat mensen dan toch iets geheel anders aanbieden wat dan toevallig dezelfde maat heeft maar waar je absoluut niet naar opzoek bent.

Kan iemand me uitleggen waarom dit is?
En waarom de moderators dit wel toestaan, maar bijvoorbeeld een serieuze reactie waarin om de vraagprijs gevraagd wordt wel verwijderd wordt..?
Ik vind het zwaar irritant..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-11-10 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:13

Tja, ik zocht een liverpoolstang in maat 17,5 en krijg reacties met maten zoals 13,5. Ja, daar heb ik lekker veel aan.

Ik geloof dat ze het gewoon niet helemaal snappen dat als je om bruin vraagt, je ook echt bruin wilt hebben.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 18-11-10 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

het is ook zwaar irritant... mensen willen van hun spul af en reageren dan overal maar op

ik zet er zelf altijd bij dat ik 2e hands zoek en als ik nieuw had gezocht ik wel naar de ruitersportzaak hier in almelo zou gaan. anders krijg je ook nog eens spam van al die webwinkels die je tegenwoordig hebt

Anoniem

tja, is je glas half vol, of is het half leeg?
Je kunt je er aan ergeren, dat kost energie.
Je kunt er ook van uit gaan dat ze ondanks dat ze niet hebben wat je zoekt, toch met je mee willen denken en je een alternatief aanbieden. Dat geeft energie.

The choice is yours ;)

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:14

waarschijnlijk willen die mensen je toch nog verleiden met het zelfde artikelen wat jij zoekt maar dan in het zwart.. omdat het in het bruin zo moeilijk te krijgen is..2e hands en zo hopen ze dat je iets van hun koopt

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:15

mensen doen er alles aan om hun spul te verkopen ;)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:18

Sonja schreef:
Je kunt er ook van uit gaan dat ze ondanks dat ze niet hebben wat je zoekt, toch met je mee willen denken en je een alternatief aanbieden. Dat geeft energie.

The choice is yours ;)

Leuke insteek is dit! Lekker positief!

Hier ga ik volledig in mee!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:19

Sonja schreef:

The choice is yours ;)

Mijn gedachte :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:20

Rena100 schreef:
Sonja schreef:

The choice is yours ;)

Leuke insteek is dit! Lekker positief!

Hier ga ik volledig in mee!

Ja, maar ze bieden dus artikelen aan wat ik NIET zoek.
Inplaats van dat ze tips geven waar ik WEL kan vinden wat ik zoek..

Ik haal er geen energie uit, maar elke keer teleurstelling bij zo'n reactie.
Ik schiet er helemaal NIKS mee op..
Die alternatieven zoek ik niet. Anders had ik dat er wel bij vermeld..

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:21

Stel dat je het nu heeeeeelllllllll hard nodig hebt en je kan het niet vinden in de gevraagde kleur, kan je altijd nog uitwijken naar de zwarte variant ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:22

Ja, maar dan vermeld je dat bij de advertentie, dat kleur niet uitmaakt, ''VOORKEUR voor bruin'' is het dan. Maar als je echt specifiek om bruin vraagt, dan heb je niks aan de zwarte reacties. Net als wanneer je om een dubbelgebroken bitje vraagt, je niks hebt aan reactie's met de enkel of ongebroken varianten erin.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:23

Ach ja... Zo bieden ze ook VZH dekjes aan als je dressuur zoekt.. ;) Ik bedank vriendelijk en laat het daarna achter me..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:25

Op zich heb je wel een heel mooi leven, als zoiets je al zo teleurstelt. Dus toch nog iets om dankbaar voor te zijn :)

Negeer die reacties dan gewoon lekker, maar probeer je er niet aan te ergeren. Daarmee verpest je alleen je eigen humeur maar...

Of zet er in je advertentie nadrukkelijk bij dat je GEEN zwarte alternatieven aangeboden wilt krijgen. Kun je bij een ongewenste reactie altijd nog even jezelf quoten en daarmee je statement maken.

Maar ehhhh... nu niet over een tijdje een moppertopic dat er niemand reageert op je advertenties he ;)
:+

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:26

Haha,

Ik zocht een keer een shirt van een bepaald merk, en had een duidelijke foto erbij gezegd. Met de vermelding dat ik alleen dat shirt zocht. Krijg ik pb van iemand, die een shirt heeft in de kleur oranje (ik zocht een groen/oranje) en die bovendien heel ander was dan het shirt wat ik zocht. Ik heb vriendelijk verwezen naar de begintekst. Heb daarna nog (boze) pb's gehad, dat haar shirt er echt veel op leek, etc. bladibla. In totaal iets van 4 pb's gehad, maar na de 2e niet meer gereageerd.

Soms vraag ik me af wat mensen mankeerd. ;) Goed lezen blijft voor een aantal mensen toch moeilijk

Yonker

Re: WAAROM reageren mensen met zwart spul als je bruin zoekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:03

Agh ja thats life he...
Gewoon vriendelijk bedanken ;)
Waarom je er druk om maken... wees blij dat mensen meedenken :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:04

Of je vraagt naar een goed springpaard voor het hogere werk en je krijgt een koudbloedmix aangeboden....Sommige mensen hebben echt humor :')

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:34

Ik denk dat het ook voornamelijk een kwestie is van GOED LEZEN. Veel mensen lezen de tekst maar half, zien het woord "rijlaarzen", dat er BRUINE voorstaat lezen ze gewoon overheen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:41

of je vraagt een bepaalde prijs, en er word gemaild dat ze dat niet kunnen betalen, of dat het erg mooi is, maar het niet kunnen kopen.of hetzelfde zoeken,maar in een ander kleur/maat.waarom reageer je dan?
schiet mij maar in een condoom %)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:42

Ik denk ook dat mensen gewoon niet lezen wat er nu eigenlijk staat. Die zien chaps gezocht en reageren, hoe irritant ook.

Net zoals vreemde vaak zeggen dat onze tweeling echt precies op elkaar lijkt... Ze zijn zo 2-eiig als maar zijn kan en lijken dus in niets op elkaar, behalve dat het 2 jongetjes zijn :D Ach ja...

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:43

Het barefoot Nevada zadel dat ik bijvoorbeeld in de aanbieding is bruin, maar helaas komen de foto's niet zo goed uit de verf.. (en lijkt hij haast zwart)

Als iemand hem in het bruin zoekt en ik bied de mijne aan, dan hoor ik vaak 'maar die van jou is zwart' :) zucht...

En als ik dan een foto opsnor van het (bruine!) zadel op mijn Zwarte fries, dan hoor ik vervolgens niets meer :(
(tis ook nooit goed, haha!)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:44

Adil18 schreef:
Of je vraagt naar een goed springpaard voor het hogere werk en je krijgt een koudbloedmix aangeboden....Sommige mensen hebben echt humor :')

Staat er in de advertentie: Absoluut geen schimmel en wat bieden ze aan.... :+ :')

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:46

Als je vraagt om redelijke biedingen op je spullen krijg je die ook niet (ook al is het nieuw en van een A merk). :+

Zwart en bruin... Toch makkelijk te verwarren voor de kleurenblinden onder ons? :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:47

wss onder het mom ; niet geschoten is altijd mis.... :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:07

Misschien dat mensen alleen de topictitel lezen en op basis daarvan reageren.
Of lezen wat ze graag willen lezen...

????

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:39

of expliciet zeggen : NIET BIEDEN A.U.B. !!!
en dan toch nog bieden :(