'Bemoeienis' Bokkers

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

'Bemoeienis' Bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:45

Iets dat me de laatste tijd erg opvalt, is de bemoeienis van bokkers in sommige topics. Zowel in de paardgerelateerde topics als de niet-paardgerelateerde topics. Kan me nog herinneren dat er ooit eens een dierenarts is opgebeld vanwege een onschuldig kwaaltje. TS werd voor alles en nog wat uitgemaakt dat ze haar vraag op Bokt postte en ze zou een 'dierenmishandelaar' zijn omdat ze niet eerst inlichtingen vroeg bij haar DA. Ook bij topics met verhalen over vriendjes met een leeftijdsverschil wordt gelijk gezegd dat 'het strafbaar' is, terwijl TS helemaal geen discussie over leeftijdsverschil op gang wil brengen.

Ik erger me hier kapot aan. Kun je temmen op dergelijke posten en wat wordt er achter de schermen mee gedaan?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:47

hihi na aanleiding van een topic van net ofniet
maar ik ben 't met je eens hoor! vond die discussie van net ook echt nergens over gaan, wie zijn zei om te zeggen dat ze strafbaar bezig zijn, en wat dan nog? ik zat in hetzelfde schuitje en je weet heus wel dat het officieel niet mag, maar zolang er geen klacht komt(misbruik bijv.) kan het echt geen kwaad..

capopjekop

Re: 'Bemoeienis' Bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:56

Als het heel erg offtopic is dan kun je het wel temmen denk ik. Of het vervelend is dat ligt er maar aan. Ik kan soms ook wel met iemand in discussie gaan, sommige mensen willen soms nou eenmaal niet inzien dat ze het niet goed doen. Tuurlijk leiden er meerdere wegen naar rome en ik heb de wijsheid niet in pacht, maar ik vind wel dat je iemand er op mag wijzen als je denkt dat het beter kan. Je moet alleen niet gaan dooremmeren, op een gegeven moment moet die persoon toch zelf zijn eigen keuze maken en dat moet je respecteren.

Dus als ik jou was zou ik gewoon temmen, dan zie je vanzelf of er wat mee gedaan wordt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:59

Ach duidelijk gewoon moraalridders die ervan genieten in alle anonimiteit op bokt los te kunnen gaan, omdat ze het echte leven waarschijnlijk helemaal niet zouden durven. Daarom vind ik dat soort commentaren eerder amusant dan irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:01

Tuurlijk mag je iemand wijzen op het feit dat het beter kan, ben ik helemaal met je eens. Maar in een leuk topic over een relatie gaan roepen dat de desbetreffende relatie strafbaar is, gaat mij te ver. Dat vind ik bemoeienis met het leven van een bokker en ik vraag me ook hard af waar sommige gebruikers het lef vandaan halen.

Ik bedoel dus echt de extremere vormen van bemoeienis, geen opbouwende kritiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:02

Het is een beetje dubbel, het is een openbaar topic dus ja je mag je eigen mening geven. Aan de andere kant wordt er soms wel heftig gereageerd op bepaalde situaties.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:03

Hmmz, dubbel.
Men kiest er zelf voor om iets op bokt te zetten, en tja, dat zal niet altijd de reacties opleveren waar je wellicht op gehoopt had

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:04

ik erger me daar niet aan (beetje) maar dat ze over PB gaan doorzeiken!
Das zo vervelend
Voorbeeld 1 : Ik had bij intresses join up (heb het zelf ooit een paar keer gedaan -dacht ik als pennymeisje heb me ingelezen had ik gewoon los gelongeerd :') ) kreeg ik PB van iemand en maar door gaan en maar door zagen over hoe ik mijn paard wel niet geestelijk mishandel :? en of ik hem dood wou wensen ofseu :? :?
Voorbeeld 2: Ik longeerde een keer met touwtje van het bit tussen haar benen (en dan heul losjes zodat ze niet naar beneden werd getrokken ,maar ze niet even lekker omhoog kon kijken van ''Vogeltjes! of... Vliegtuig '' :P ) hoe gevaarlijk ik wel niet was en dat ik maar naar haar moest luisteren , zij had een curces gedaan :')

Zo strontvervelend :')

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:06

Ik zie wel vaak hele domme (gevaarlijke en onverantwoorde) dingen op Bokt, die mensen met hun paarden aan het doen zijn.
Ik zeg er meestal maar niks van. Het wordt je toch niet in dank afgenomen. Als je er wel wat van zegt krijg je een grote mond terug, als dank.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:07

Ik ben van mening dat je altijd je mening mag neerpennen, of dat nu strookt met die van het gros van de bokkers of niet. Dat recht heb je.
Ik vind het geen bemoeienis maar eerder gewoon het beste met die persoon voorhebben :)

Pas wanneer je de persoon herhaaldelijk gaat 'lastigvallen' vind ik het bemoeienis ;)

Overigens TS, mag ik opmerken dat je posts ook niet echt netjes waren? ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:10

Tuurlijk mogen ze reageren!
Zowieso
Ik zie ook weleens sprongen van houten palen die voor weides bedoelt zijn op een stoel waarvan ik denk ... Dat gaat een keer goed fout!

maar 1) Echt iedereen gaat dan hetzelfde zeggen :')
2) We vinden alles nu echt TE snel zielig.Ik ben zelf niet van bijzetteugels ,maar laatst iemand met Passoa en 1 of andere penny vond dat ook al zieluugggg 8)7

Ik vind WEl dat als TS telkens zegt van : ''Nee hoor ik weet het wel '' ''Ik ken mijn pony beter dan jullie '' dat post wel herhaalt mogen worden :j wie niet luistere wil... ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:12

Ik vind het prima dat iedereen zijn zegje mag doen, ook al is het niet wat misschien de meesten willen horen.

Waar ik me aan erger is :
- doordrammen
- altijd het laatste woord willen hebben
- respectloos reageren
- niet openstaan voor andersmans mening.
- aanvallende reacties.

Het is de toon die de boodschap maakt, en sommigen hebben wat dat betreft nog wat te leren.
Ik weet overigens niet over welk topic jullie het hebben, dus ik bedoel dit in het algemeen.

Als het voor jou echt een grens overgaat dan zou ik temmen of in ieder geval een Mod waarschuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:13

Waarom zou je zomaar je mening neerpennen zonder rekening te houden met de gevoelens van TS? Als ik over me heen zou krijgen dat ik mijn paard aan het mishandelen ben, terwijl ik hem simpelweg alleen losgooi in de bak, zou ik echt over de zeik zijn. Dat soort reacties gaat me te ver.

Natuurlijk, er zullen altijd topicstarters zijn die het allemaal beter weten en er zijn ook heus wel topic waarin met opbouwende kritiek wordt gewerkt. Maar er zijn ook topics waarin er gewoon té veel bemoeid wordt met het leven/de paarden van TO. Zonder een goede gefundeerde mening te hebben, maar gewoon roepen: 'deze relatie is strafbaar.' Daar heeft zo'n meisje op dat moment toch niks aan.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:15

Wie zegt dat er geen rekening mee wordt gehouden met de gevoelens van TS? In het voorbeeld lijkt me niet dat TS wordt afgezeikt, afgeblaft en vernederd?

De enige die het gal over hun kregen waren van andere bokkers ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:20

Woow woow woow wooow..
Ik ben het met je eens TS maar je zet wel zo mooi dit hier neer ,maar je doet zelf alles wat je in dit toppic neerzet als negatief ;)

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:21

Vind het erg jammer dat er in dit topic weer doorgegaan word op een ander topic. Het gaat hier naar mijn mening over het bemoeien in het algemeen en niet over een bepaald topic..

Verder vind ik dat als je iets openbaar zet dat je ook minder leuke reacties kan ontvangen maar naar 1x een reactie vind ik het wel genoeg en is het duidelijk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:22

Achja. :+

Lekker laten hangen, denk ik dan. :Y)

Als ik had geloofd wat over mij gezegd was ik een verwend krengetje dat d'r ouders financieël leegzoog, ik weet zelf beter. :Y)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:22

S_C schreef:
Vind het erg jammer dat er in dit topic weer doorgegaan word op een ander topic. Het gaat hier naar mijn mening over het bemoeien in het algemeen en niet over een bepaald topic..

Verder vind ik dat als je iets openbaar zet dat je ook minder leuke reacties kan ontvangen maar naar 1x een reactie vind ik het wel genoeg en is het duidelijk.

Nee gebeurd niet ,maar iemand die erover zeurt moet het zelf ook niet doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:23

Inderdaad erg jammer. Dit is een topic bedoeld in zijn algemeenheid.
Bovendien heb ik in het desbetreffende topic mij geenzins met de relatie tussen TS en haar vriend bemoeit.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:23

Soms is het een beetje iri dat veel mensen maar hetzelfde blijven zeggen in een topic
Idd dingen als DA bellen Gauw DA bellen en als ts bv zeg ik wil het nog even aan kijken gelijk de aanval van zo ga je toch niet met dieren om een dier verdient hulp als het lijd zoiets in die trant... en dan nog een stel bokker eroverheen :P

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:24

Aideen schreef:
Bovendien heb ik in het desbetreffende topic mij geenzins met de relatie tussen TS en haar vriend bemoeit.

Waarom haal je dan het voorbeeldtopic aan? :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:27

Aideen schreef:

Voel je je nu betrapt/aangevallen?

Want geef toe (of niet ;) ) het is wel zo wat je irritant vind (en aangeeft in dit toppic) doe je zelf ook in andere toppics ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:29

Armaris schreef:
Aideen schreef:

Waarom haal je dan het voorbeeldtopic aan? :)

Om een voorbeeld te geven, natuurlijk. Wel apart dat jullie helemaal niet ingaan op het andere voorbeeld. Daarnaast snap ik niet waarom ik me betrapt zou voelen, een leven van een andere gebruiker interesseert me doorgaans niet. Daarom zou ik me er ook niet mee bemoeien.

Ik heb een paar berichtjes getemd, want het topic verliest zo zijn functie. Als je een discussie met mij persoonlijk wilt aangaan, kun je altijd nog PB's sturen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:33

Waarom we niet ingaan?
Je zegt zelf dat het een topic is bedoeld in zijn algemeenheid? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:50

Aideen schreef:
Kan me nog herinneren dat er ooit eens een dierenarts is opgebeld vanwege een onschuldig kwaaltje.

Waarom verbaasd mij dit toch niets...bokkers die vaak meer van iemands prive leven af weten dan de bokker in hoogst eigen persoon, hele wandelgangen natrekken. Zielen winnen.

Ik denk dat deze mensen of een behoorlijk minderwaardigheids complex hebben omdat ze in het IRl niet zo serieus worden genomen, of echt helemaal niets te doen hebben, kan niets anders verzinnen.

Mijn tip; negeren en temmen zodra het wel heel erg persoonlijk wordt, dan stopt het vanzelf.