Als het vermoeden dat er een SA is.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Als het vermoeden dat er een SA is.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:26

Wat is dan de snelste manier om dit kenbaar te maken, temmen op het bericht, PB of gewoon een PBtje naar een moderator? En zoja welke moderator kan je dan het beste aanschijven?

Alvast bedankt :)

Nadia
Oppermuts

Re: Als het vermoeden dat er een SA is.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:28

Het snelste is om een mod, die online is, een pb te sturen, die kan er dan even naar kijken voor je. TeMmen kan ook, dat ligt er aan hoe ernstig je de situatie vindt. Maar de snelste manier is om even te kijken welke mod er online is en die even te laten weten dat je denkt dat er een SA actief is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:29

Je kan alle opties ondernemen.
Een TeM wordt soms pas na een tijdje gezien als de mods van het betreffende forum niet online zijn.
Een bericht naar diezelfde mods kan dus ook later gelezen worden.
Als je wil dat iemand het nu ogenblikkelijk ziet/leest, kan je het best even kijken wie er online is en daar een bericht heen sturen.

Of er vervolgens direct actie ondernomen wordt, kan jij helaas niet zien omdat dat een uitgebreid achter-de-schermen proces is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:37

Bedankt voor jullie snelle reacties, ik ga dr me aan de slag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:51

Misschien een hele stomme vraag hoor, maar waarom zou je je druk maken over een schaduw account? :?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:56

faye schreef:
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar waarom zou je je druk maken over een schaduw account? :?

Het mag gewoon niet. 2 accounts zijn niet toegestaan en ik zou er ook op TeMMen als ik iets zou vermoeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:59

Naja, zal wel aan mij liggen, maar ik vind het zo een beetje een kinderachtige heksenjacht. Lekker boeien, toch? Ik denk dan maar dat iemand die met dit soort dingen bezig is blijkbaar verder niets om handen heeft of een persoonlijk probleem heeft. Maar goed, weer wat geleerd over de motivatie van anderen. Thanks! :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:00

Ik ben als mod wel blij dat er mensen zijn die, als zoiets ze opvalt, even aan de bel trekken.
Er worden genoeg SA's gebruikt om stomweg te rellen bijvoorbeeld wat ons erg veel werk oplevert.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:02

We gaan er niet naar op zoek hoor, als je dat dacht. :+ Maar soms kom je er per toeval achter. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:03

Rellers vallen toch vanzelf wel op? Volgens mij staat los van wel of niet een schaduwaccount.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:04

Dan zou je dit topic ook onder noemer rel topic kunnen laten vallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:04

Bellatrix schreef:
We gaan er niet naar op zoek hoor, als je dat dacht. :+ Maar soms kom je er per toeval achter. ;)

So what? In mijn ogen ben je wel in de kleutertijd blijven hangen als je dan gaat klikken. Maar nogmaals, heel leerzaam dit en het is slechts mijn mening hoor!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:05

Faye, wij zijn juist blij als gebruikers ons wijzen op rellers of SA's. Bokt is zo groot dat we dat zelf allemaal niet kunnen vinden en dan is het fijn als gebruikers ook opletten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:10

Nadia, rellers kan ik mij iets bij voorstellen, maar een gewone SA die verder niet op zou vallen....

Als je daar over gaat klikken heb je naar mijn mening echt wel een probleem, sorry. Maar goed, ik ga weer iets nuttigs doen. Fijne dag!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:12

Maar Faye, in dit topic gaat het niet alleen over het klikken van een SA hoor.
Je kan me een hoop wijs maken, wat dat betreft ben ik zo goedgelovig als wat, maar niet dat een doorgewinterde bokker als de TS daadwerkelijk niet zou weten wat ze het best zou kunnen doen bij het vermoeden van een SA.
Dit topic is puur om aan te geven, vermoedelijk aan de SA zelf, dat TS dus weet dat dat een SA is en dat zij degene verlinkt heeft.
God, ik dat dat we de kleuterschool al achter ons hadden liggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:13

Eens Ylana.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:13

Gelukkig denken veel gebruikers daar anders over en werken met ons mee.
Iemand wordt niet voor niks gebad van Bokt, daar gaat een zeer uitgebreid proces aan vooraf.
Als dergelijk persoon met een SA weer vrij kan bewegen op Bokt en verder kan met de praktijken waarom deze ggeband is van Bokt kan er een hoop schade aangericht worden voor wij dat ontdekken.
Hier en daar een tip van een opelttende gebruiker komt goed van pas.
En als het loos alarm is, geen probleem, dan is het in elk geval uitgezocht.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:14

Ylana schreef:
Je kan me een hoop wijs maken, wat dat betreft ben ik zo goedgelovig als wat, maar niet dat een doorgewinterde bokker als de TS daadwerkelijk niet zou weten wat ze het best zou kunnen doen bij het vermoeden van een SA.
Dit topic is puur om aan te geven, vermoedelijk aan de SA zelf, dat TS dus weet dat dat een SA is en dat zij degene verlinkt heeft.

Dat idee had ik dus ook. Chiqa is meer dan vertrouwd op bokt en weet echt wel hoe dit werkt. Heel stoer om dan aan te geven dat je erachter bent gekomen dat iemand een SA heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:15

Nickeltje, het zal het verschil in leeftijd wel zijn. Daar houden we het maar bij. :D

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:19

Ylana schreef:

Jouw woorden, mijn gedachten...

En Nickeltje, ik denk dat de mengingen over het terecht geven van bans toch wel redelijk verschillend zijn. En 1 zal hem verdient hebben, maar een aantal anderen ook niet. En een SA die al weer tijden actief is op Bokt en alleen maar leuk en actief mee doet, waar zit dan het kwaad in? Daar heeft niemand verder last van.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:27

Gelukkig is een ban nooit een beslissing van 1 mod, maar van het team samen.
Of iemand die met het ene account geband is van Bokt, vrolijk en gezellig met een nieuw account mee kan doen is een geheel andere discussie die hier offtopic gaat en een zeer moeilijke discussie zal blijven.
De meningen zijn daar heel verschillend over.
Ik blijf er bij dat aan een ban een uitgebreid proces, bijna altijd voorafgegaan door OW's, vooraf gaat en iemand in die periode alle kansen gehad heeft om op een gezellige, leuke en actieve manier mee te komen doen.
Als die dan toch uitloopt in een ban, waarom zou dat dan met een nieuw account ineens goedgekeurd moeten worden?

Maar nogmaals, dit is een discussie die hier niet gaande is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:32

Gebruiker wordt gebanned met een reden.. Gebruiker is het er niet mee eens, maakt een SA aan.. Een SA mag je op bokt alleen maar maken onder bepaalde voorwaarden en met toestemming..

Geen toestemming van het beheer? Onrechtmatige SA en dus ook een reden voor een ban :)

Leuker kunnen ze het niet maken, wel simpeler :+

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:33

Nickeltje schreef:
Gelukkig is een ban nooit een beslissing van 1 mod, maar van het team samen.
Of iemand die met het ene account geband is van Bokt, vrolijk en gezellig met een nieuw account mee kan doen is een geheel andere discussie die hier offtopic gaat en een zeer moeilijke discussie zal blijven.
De meningen zijn daar heel verschillend over.
Ik blijf er bij dat aan een ban een uitgebreid proces, bijna altijd voorafgegaan door OW's, vooraf gaat en iemand in die periode alle kansen gehad heeft om op een gezellige, leuke en actieve manier mee te komen doen.
Als die dan toch uitloopt in een ban, waarom zou dat dan met een nieuw account ineens goedgekeurd moeten worden?

Maar nogmaals, dit is een discussie die hier niet gaande is.

Als deze discussie hier niet gaande is, waarom ga je er dan wel op in?

Maar goed, ik denk dat een groot aatal bokkers hier een andere mening over heeft. Ik vind het matennaaierij. En als het Mod team het te druk heeft moeten ze meer Mods aannemen, en niet het werk overlaten aan een simpele gebruiker die denkt dat hij of zij zo het team "ondersteuning" geeft....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:35

Ik ga er op in om antwoord te geven op je vraag en niet simpelweg te zwijgen.
Het moderatorteam kan altijd nieuwe gemotiveerde leden gebruiken, dus als je denkt geschikt te zijn als mod nodig ik je bij deze uit om een gemotiveerde brief in te sturen, die besproken zal worden binnen het huidige team.

Wij laten geen werk over aan "de simpele gebruiker" maar waarderen elke bijdrage zeker, omdat dit ons wijst op mogelijke problemen of andere zaken die onze aandacht verdienen.
Bokt is simpelweg te groot om als moderatorteam elk bericht of elke gebruiker na te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:36

Waarom zou je dat willen nickeltje?