Is bokt nu een Paardeforum of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Is bokt nu een Paardeforum of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:55

Na aanleidng van mijn reactie in het topic over sander als mod.
Dus hier deze vraag.Is bokt nu nog een paardeforum of niet?

Het valt me op dat bokt toch niet meer het paardeforum is waarom ik me ooit aangemeld heb.
Na mijn idee is het toch meer veranderd in een algemeen forum met een paarden gedeelte.
Ik merk ook dat er steeds meer gebruikers of heel weinig of niks met paarden hebben.

Toevallig viel het me ook op nadat ik eens in profiels van mods had gekeken ik daar weinig in terug vond over paarden ook in hun berichten niet.Dit waren er maar twee of zo,maar nu was Sander daar weer.
Dus vandaar mijn vraag.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:56

Paardeforum? Paardenforum. ;)

En inderdaad, het niet paard-gerelateerde wordt steeds groter! :)

Edit: typo :+
Laatst bijgewerkt door tante_trien op 03-11-10 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:57

Gelukkig niet alleen een paardenforum, anders was ik er snel klaar mee.

Om die reden kom ik bijv niet meer op kattenforum. Daar gaat het echt veel meer alleen over katten (tenminste toendertijd) en op den duur heb je de topics met 'hij plast naast de kattenbak' en 'hoevaak borstel jij je kat' wel gezien hoor. Teeeelkens hetzelfde.

Hier is tenminste nog lekker afwisseling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:58

Ik weet dat ik een van de mods ben waarover het hier gaat. Waar nauwelijks iets over paarden is terug te vinden. Zeker niet in mijn profiel. Maar ik heb wel degelijk iets met paarden. Echter ben ik noodgedwongen 7 jaar geleden gestopt om medische redenen.

Doordat ik nu zeven jaar 'uit' de paarden ben, hou ik me op de informatieve fora een beetje op de oppervlakte. Ik lees meer dan dat ik post omdat ik weet dat ik niet altijd iets toe kan voegen.

Verder is mijn profiel leeg om persoonlijke redenen. :)

Om maar even een recent voorbeeld te geven dat ik wel iets met paarden heb:
[RIJ-ITP] Voor het eerst in jaren.. [***] te paard

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:59

tante_trien: Word? Wordt. ;)

Het niet-paardegerelateerde stuk wordt inderdaad steeds groter, maar ik kan mijzelf er niet echt aan ergeren. Vind het juist wel handig dat je ook voor andere vragen of verhalen terecht kunt op Bokt, en niet op 5 andere verschillende fora lid moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:59

Ik zie Bokt meer als een forum voor paardenliefhebbers (die ook gewoon een leven naast hun paarden hebben) dan als een forum over paarden. Aan een forum dat uitsluitend over paarden gaat, heb ik persoonlijk ook geen behoefte.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:02

Bianca, is dat zo erg dan?
Ik ben er pas sinds een jaar of 2.. maar ik kan me niet voorstellen dat het paardenforum kleiner is geworden. Het andere deel volgens mij juist groter. Zodoende zijn er ook meer mods nodig en zijn er dus ook mods met een wat minder paard-gerelateerde achtergrond. Ik weet overigens haast wel zeker dat iedereen die zich hier registreert iets met paarden heeft :j

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:02

Focussed schreef:
tante_trien: Word? Wordt. ;)

Hahahaha. Denk ik eindelijk slim te zijn. -O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:03

Soms kun je niet uit iemands profiel halen wat die precies met paarden doet.
En ik las ook dat je je mening gebaseerd had op berichten die je had gelezen.
Tja, als je in een mod zijn berichten gaat lezen, dan kom je vast veel verplaatsberichten tegen. :D

Er zijn mensen die noodgedwongen zijn gestopt met de paardensport, maar die het leuk vinden om hier wat te lezen/posten.
Er zijn ook mensen die de hele dag met paarden bezig zijn en 'savonds geen zin hebben om nog over paarden te kwekken.

Ik vind het prima zo. Ik ben ook tijdelijk gestopt met de paarden ivm blessures, maar kijk overal en nergens op het forum.
Moet zeggen dat ik het algemene gedeelte ook erg leuk vind.

Ik denk dat je met zo'n groot forum onmogelijk alle onderwerpen paardgerelateerd kan houden.
Ik ben het dus niet met je eens; vind het een goede balans.

Rennie89

Het is inderdaad een forum voor paardenliefhebbers, maar GELUKKIG hoeft niet alles over paarden te gaan. Thank god! We hebben in elk geval wel allemaal iets gemeen en dat is dat we paarden leuk vinden :) of je nou rijd of niet, we zijn allemaal beland op een paardenforum. Ik vind het prima zoals het nu is :j Ik ben ook een paar jaar gestopt met paardrijden en sinds anderhalf jaar pas weer bezig :) maar was altijd een paardenliefhebber
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 03-11-10 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

tante_trien: Geintje hoor , kon het niet laten haha :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:04

Nouks schreef:
Ik zie Bokt meer als een forum voor paardenliefhebbers (die ook gewoon een leven naast hun paarden hebben) dan als een forum over paarden. Aan een forum dat uitsluitend over paarden gaat, heb ik persoonlijk ook geen behoefte.

Zo denk ik er ook over :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:04

Niet iedereen heeft de luxe (geld en tijd) om zomaar een paard te bezitten of in de paarden iets te doen.

Zijn die mensen hier niet welkom dan? Omdat jij dat wel hebt betekent niet dat je meer recht op bokt hebt dan een ander...

Roosch

Re: Is bokt nu een Paardeforum of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:05

En waar wil je de grens leggen?
Minimaal 4 keer per week rijden en 1 keer per week rijfoto's plaatsen?
Dan moet ik toch echt passen denk ik. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:06

Nouks schreef:

Helemaal mee eens. :j

Roosch schreef:
En waar wil je de grens leggen?
Minimaal 4 keer per week rijden en 1 keer per week rijfoto's plaatsen?
Dan moet ik toch echt passen denk ik. :+

Haha inderdaad, ik ook. Ik pas echt nooit van m'n leven op m'n pony zonder heel Bokt over me heen te krijgen. :D

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:07

Nouks schreef:

:j

Ik heb ontzettend veel met paarden, maar ik hou me ook afzijdig op de paardenfora. Ik heb niet genoeg kennis om altijd en overal antwoord op te geven en bovendien vind ik problemen oplossen via internet echt volkomen nutteloos. Het aandeel paarden in mijn leven is wel verminderd en mijn post over paarden daarom ook, denk ik. Gelukkig hebben paardenmensen ook een heel leven om paarden heen en praten ze daar ook graag over.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:08

Overigens denk ik wel dat je iets met paarden moet hebben om lid te zijn van Bokt... een vriendin van mij heeft zich hier ooit aangemeld, ze had totaal niks met paarden en is snel gestopt. :) Het gaat toch echt vaak zat over paarden... zij kwam hier even een kijkje nemen in het creatieve gedeelte, maar Bokt blijft toch wel een forum voor paardenliefhebbers, of die nu actief bezig zijn met paarden of niet (meer). :j

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:09

Aangezien je mij noemt in je post, is het voor anderen wellicht helder als ik mezelf even uitdruk. Ik heb het jou al uitgelegd, TS, maar ik ben wel degelijk actief in de paardenwereld, daar hoeft niemand zich dus zorgen over te maken. :D

De één zet wel alles in zijn profiel, de ander doet dat niet, daar zijn meestal goede (persoonlijke) redenen voor. In ieder geval hoeft er niet getwijfeld te worden over de vraag of men wel (paarden)hart voor de zaak heeft, want dat is echt wel zo.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:10

bokt is volgens mij nog steeds een paardenforum.
ik zit dagelijks wel 1-2 uur op bokt,en ik kijk echt zelden in andere topics dan wat paarden betreft.

als je niet iets anders wilt zien dan kijk je daar toch gewoon niet naar?

it's simpel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:18

Anne. schreef:
Bianca, is dat zo erg dan?
Ik ben er pas sinds een jaar of 2.. maar ik kan me niet voorstellen dat het paardenforum kleiner is geworden. Het andere deel volgens mij juist groter. Zodoende zijn er ook meer mods nodig en zijn er dus ook mods met een wat minder paard-gerelateerde achtergrond. Ik weet overigens haast wel zeker dat iedereen die zich hier registreert iets met paarden heeft :j

Bokt is zeker groter geworden.Maar niet qua paarden topics.Als ik lees dat er bv geen plaats is voor een subforum voor uode paarden,maar als ik de startpagina opent en dan tig topics zie staan met liefdesproblemen.Heb ik daar vragen bij.

Heel vroeger toen bokt nog wat kleiner was, zaten er toch wat oudere meer ervaren paardemensen op bokt, die je daadwerkelijk advies/ raad konden geven met paardeproblemen.Die mensen en dat forum mis ik gewoon.
Voor mij is dit gewoon een teenerforum geworden.
Ik denk dat er voor teenerproblemen ed ook wel ander fora's bestaan.

Ik kan me ook wel wat vinden in het feit dat bokt bedoelt is voor de paardeliefhebber.En idd die hoeven geen paard te rijden,dat had ik me nog niet bedacht. :o

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:20

Eens met TS, niks ten nadele van de uitverkorenen, maar 3 modders in een week die nooit of bijna nooit bij paard gerelateerd posten....

Ik had al eens voorgesteld Bokt te splitsen.... een paardenforum en een overig forum waar Bart dan een nieuwe naam voor mag vinden.....

Paardenposten sneeuwen zwaar onder nu en het blijkt te worden aangemoedigd.
@sanderD(bv) waarom heb jij je aangemeld voor een paardenforum als je niet van plan bent om over paarden te praten?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:24

Vind dat wel vreemd hoor, dat mensen moeten voldoen aan de "eisen" om te kunnen modden :')
Ik zit voornamelijk in het HK, maar verschijn ook in Beestenboel, ITP (JITP,KS,RIJ) maar ik heb geen eigen paard, heb een bijrijdpaard dat ik niet elke week doe, dus zoveel heb ik dan ook niet te banketstaaf, maar paarden vind ik WEL leuk :) Als je iets over paarden wil weten kan dat altijd in het paardengerelateerde forum, dus niemand lijdt er onder toch ? :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:25

Frantic schreef:
Eens met TS, niks ten nadele van de uitverkorenen, maar 3 modders in een week die nooit of bijna nooit bij paard gerelateerd posten....

Ik had al eens voorgesteld Bokt te splitsen.... een paardenforum en een overig forum waar Bart dan een nieuwe naam voor mag vinden.....

Paardenposten sneeuwen zwaar onder nu en het blijkt te worden aangemoedigd.
@sanderD(bv) waarom heb jij je aangemeld voor een paardenforum als je niet van plan bent om over paarden te praten?

Wat maakt dat nou uit, over die moderators :? ze zullen wel ergens zijn aangesteld waar het niet per se over paarden gaat.
En dan nog, waar zegt SanderD dat hij niet over paarden wil praten? Of lees ik daar overheen?
Ik zie in zijn profiel dat hij alleen in het weekend rijdt, heeft hij nu geen recht meer om mod te zijn? :+ Mag ik dan nog wel op Bokt zitten omdat ik maar één keer in de week rij?

Bokt splitsen vind ik echt onzin. Als je alleen paardgerelateerde dingen wilt lezen ga je toch naar de paardgerelateerde stukken van Bokt? En andersom ook.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:26

Je kan het alleen een paardenforum houden maar dan worden 100x zelfde topics geplaatst, en krijg je 100x dezelfde reacties op 1 post. O nee, dat is al zo. :+

Ik lees vooral bij het paardengedeelte, actief, maar heb vaak niet wat toe te voegen of vind dat het geen nut heeft wat toe te voegen. Ik weet zeker dat dat voor een hele grote groep zo is. Je leest wat je wil lezen, reageert als je wilt reageren (en wordt moe van weer het zelfde onderwerp en weer dezelfde reacties). Dat wil niet zeggen dat iemand niks met paarden heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:27

Dus, dan zou ik geen mod mogen zijn?