Nieuwberichten over het zelfde onderwerp bundelen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Nieuwberichten over het zelfde onderwerp bundelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 16:57

Is hier een mogelijkheid voor?

Zoals laatst omtrent Totilas en nu bijv de berichtgeving rond de OVP.
3 berichten op de 1e pagina, die over hetzelfde gaan, en tot dezelfde discussie leiden.
Lijkt me een beetje onnodig?

PureSylk

Re: Nieuwberichten over het zelfde onderwerp bundelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:04

Meestal als nieuwsberichten tot de zelfde discussie uitlokken wordt het nieuwste bericht wel op slot gezet en doorverwezen voor reactie naar het andere topic. Maar niet altijd inderdaad. Het lijkt me dan ook vrij moeilijk in te schatten van te voren.
Het bundelen van de berichten zelf wordt soms ook wel gedaan, maar als het geen updates zijn wordt er inderdaad een nieuw bericht geplaats. Dat vind ik zelf wel prettig, omdat ik niet altijd de hele discussie volg, maar wel graag op de hoogte blijf van de feiten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 17:07

Eens, maar dat is in dit geval niet aan de orde, we krijgen weer de zoveelste discussie over bijvoeren vs afschieten, vs prikpil, vs castreren, etc

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:09

Dat laatste is niet iets waar Bokt veel aan kan doen. Een discussie sluiten (of zelfs uitsluiten) omdat we 'toch wel weten waar het op uitdraait' lijkt me geen heel goede ontwikkeling :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:12

Ik denk dat er gewoon normaal een discussie gevoer moet kunnen worden. Dan ga je toch niet op voorhand alles op slot gooien?

en ik denk niet dat alle mensen in 3 topics gaan reageren ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 17:26

Dat bedoel ik ook niet bart, maar het is IMO onzin om 3x dezelfde discussie te voeren, wat nu dus wel gebeurt.

Elizabeth: Dat gebeurt dus wel, dat is nou precies mijn punt ;)

Maaer goed, t is maar een idee :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:59

Op zich wordt dit allemaal makkelijker als er een betere 'gerelateerde nieuwsberichten' functie komt. Dan is het ook voor de NR makkelijker om te zien of er nog discussies lopen over een onderwerp.

Het idee is iig wel dat als er kort op elkaar nieuwsberichten zijn over hetzelfde onderwerp dat het nieuwe bericht gesloten wordt met een link naar het oude bericht. Wel is het zo dat het de policy is dat er zoveel mogelijk nieuwsberichten open worden gehouden. Bokt.nl is natuurlijk voor een groot deel een discussieforum. Dus alleen als er echt geen toegevoegde waarde is aan het openen van een nieuwe discussie wordt er gesloten en doorverwezen.

Maar de discussies op het nieuwsdeel zijn iets wat nog redelijk wat aandacht gaat krijgen (op termijn). Een discussie op de hoofdpagina is toch wat anders dan een topic op het forum wat vorm betreft.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:06

Mij gaat het niet zozeer om de discussies die eruit voortvloeien, maar meer om het overzicht te bewaren.
Ik vond het bijv. erg vervelend om tussen alle WEG berichten door naar andere nieuwsberichten te moeten zoeken.
Tijdens Horse Event kwam er iedere dag 1 update. Dat vond ik fijn.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:24

Alleen duurt het dan uren voor b.v. een gouden medaille op Bokt komt te staan, dat is ook weer niet handig lijkt me?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 18:44

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:31

BartVB schreef:
Alleen duurt het dan uren voor b.v. een gouden medaille op Bokt komt te staan, dat is ook weer niet handig lijkt me?

Wat ik bij het WEG liever had gezien is dat het of in een(tijdelijke) sub of in een centraal topic werd gehouden en een sticky op VN naar het WEG forum. Ik heb tijdens het WEG eigenlijk niks gelezen op VN omdat het echt een overkill werd.

Verder het voorbeeld wat Stef hier aanhaalt over de oostvaardersplassen: Helemaal mee eens.

Ik vind ook dat er eens serieus moet worden gekeken naar de overkill aan dezelfde onderwerpen. Bij de verkoop Totilas konden de updates wel gewoon in de OP worden vermeld, waarom kan dat dan bij de andere topics niet?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 11:43

Winged schreef:
Wat ik bij het WEG liever had gezien is dat het of in een(tijdelijke) sub of in een centraal topic werd gehouden en een sticky op VN naar het WEG forum.

Dit zijn inderdaad 2 goede ideeën. Voor het laatste zou ik gaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:00

Het nieuwsbericht van de dierenbescherming had achteraf inderdaad beter op slot gekund met een verwijzing naar het andere nieuwsbericht over het andere onderwerp. Dat het een apart nieuwsbericht (en dus geen ‘update’) is geworden is omdat het ons inziens erg verschilde met de andere nieuwsberichten. De artikelen zijn ook niet op dezelfde dag geplaatst.

Kleine updates of (grote) updates over nog hard lopende onderwerpen gaan in één topic vanwege het overzicht.
Of voor een update of voor een apart topic gekozen wordt hangt van meerdere factoren af. Hoe snel lopen de reacties op de oudere nieuwsberichten nog, wanneer zijn deze geplaatst, hoe nauw verwant zijn deze precies qua onderwerp en ook hoe groot/belangrijk is de update? Vooralsnog wordt zoiets in eerste instantie individueel en per onderwerp/nieuwsbericht afgewogen.

Het dierenbeschermingsartikel was qua reacties al zo snel gegaan dat het sluiten en verwijzen geen zin meer had. Bovendien zet de NR alleen slotjes bij net geplaatste berichten (zonder reacties) en voor ‘andere’ slotjes dienen wij de mod’s in te schakelen. Onder ‘andere’ slotjes vallen niet topics die gesloten worden omdat ze uit te hand lopen. Daar gaan enkel de betreffende mod’s over. Maar in dit geval had het bericht al snel >50 reacties waardoor het ‘alsnog’ laten sluiten en verwijzen naar onze mening geen nut meer had.

Wat betreft de WEG. Dat is een wereldkampioenschap in zes verschillende paardendisciplines die 1x in de vier jaar voorkomt. Dan is het zo dat (per discipline) er gedurende twee weken op VN eventjes veel over de WEG staat. Elke tak van de paardensport wordt belicht. Het zijn namelijk meerdere kampioenschappen die tegelijkertijd worden gehouden. Het is niet één kampioenschap, dus één overzichtsbericht per dag voldoet dan niet. Er is voor de WEG een subforum geweest, waarin de NR heel veel (achtergrond)artikelen heeft geplaatst. Hierbij is gekeken naar wat wel interessant en nieuwswaardig is om te weten en te plaatsen, maar dan niet op VN. Dat wilden we specifiek houden voor de uitslagen en ‘groot’ nieuws. Dat Nederland goud wint is nieuws en hoort dus ook op VN en niet enkel op het WEG-forum. Niet alleen Bokkers, maar ook mensen van buiten ‘Bokt’ houden onze Voorpagina (die in verbinding staat met Twitter) in de gaten. Het nieuws enkel op het WEG-forum plaatsen zou hen compleet ontgaan. Er waren (en zijn) een heleboel mensen ontzettend blij met de snelle berichtgeving omtrent de (individuele) prestaties van de Nederlandse deelnemers op zulke grote evenementen (WEG, OS). De positieve feedback die wij daarop krijgen is enorm en via statjes is ook te zien dat tijdens de WEG de bezoeken aan VN verdubbelen zo niet verdrievoudigen.

Het is in de toekomst wel de bedoeling om nieuwsartikelen onder kopjes te zetten, dus de WEG, OS maar ook andere sportevenementen zouden dan bijv. onder het kopje ‘sport’ vallen. Je zou dan bijv. als gebruiker kunnen kiezen om die nieuwsartikelen niet te willen zien op ‘jouw’ voorpagina. Maar dit is allemaal voor de toekomst, op dit moment wordt er hard gewerkt aan andere dingen. We zullen het dus nog even moeten doen met hoe het nu gaat. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:07

Sammie, ik weet dat de NR al een tijd wacht op de nieuwe voorpagina (maargoed, ik geloof dat ik al vaak genoeg te kennen heb gegeven dat de geplande vernieuwingen wel erg lang duren, ook voor EA) en ik weet dat jullie daar technisch niks aan kunnen doen.

Maar wat mij wel stoort is het pluriforme aanbod wat zo nu en dan wel ontbreekt. Ik snap dat WEG groot nieuws is, maar ik hoef niet elk kleine detailtje van "een" Edward, "een" Jur, "een" Adelinde, "een" Anky en "een" Tim te lezen. Wat ik persoonlijk vond is dat er teveel op het WEG werd gericht (zit ook veel werk in en ik weet dat jullie er veel moeite voor doen) en dat het overige nieuws wat werd vergeten. En dat vind ik heel erg jammer.
Daarom dacht ik aan een sticky naar het WEGforum ipv wat er is gedaan. (die is toch ook openbaar?)

Desondanks bedankt voor je uitgebreide uitleg :)