Staat bokt boven de wet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

inge81

Staat bokt boven de wet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 15:27

Waarom wordt er overal gewist en gemoddereerd. Ik vraag met nu toch echt af of de waarheid niet meer verkondigd mag worden.

Zover ik heb begrepen is Nederland nog altijd een vrij land, waar men uit mag komen voor zijn/haar mening. Ik heb zojuist een nette reactie gegevens ergens (volgens mij binnen een 10 seconden) verdwenen. Zo snel kan zelfs een mod niet lezen. Het ergste van alles de post begon met :

Citaat:
En vrijwillegersvakantie zo zie ik t niet helemaal hoor.
(je hij zat nog onder de ctrl C & V knop ja. "zo zie ik t" is een duidelijke verwijzing naar mijn mening!!!!!!). Oke dat we ergens op t forum zaten waar geen discussie plaats mag vinden, ala kan ik me in vinden. Voorheen werd het dan wel verplaatst, tegenwoordig word er geen ti-pex meer gebruik, nee een pot witsel vliegt overal doorheen.

Maar waarom is bokt nou zo geworden eigenlijk - begint steeds minder en minder te worden. Op de paardendelen durf ik nagenoeg niets meer te posten (al gedurende langere tijden = lees nagenoeg vanaf t begin= niet) omdat je daar bijna niet anders kan als iemand tegen een zeer verrot been aan kan trappen.Ik lees lekker overal wel mee voortaan en laat t voor wat t is. Maar op deze prangende vraag zou ik toch wel graag een antwoord willen ontvangen.

O ja - voor ik het vergeet:

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting - artikel 7 van de Grondwet
De vrijheid van meningsuiting is neergelegd in artikel 7 van de Grondwet, ingevoerd in 1983. 1 Het artikel houdt het recht in zonder voorafgaand verlof gedachten en/of gevoelens te openbaren. Niemand heeft zulk een voorafgaand verlof nodig. Er is een verbod op censuur. Wel heeft men rekening te houden met overige wettelijke bepalingen. In de verhoudingen tussen burgers moet bijvoorbeeld ook gekeken worden naar andere grondrechten 2 waarbij valt te denken aan artikel 1 van de Grondwet, dat het discriminatieverbod bevat. Bij de burgerlijke rechter kan voorts een beroep worden gedaan op onrechtmatigheid indien rechten met elkaar botsen (artikel 6:162 BW).3 Tenslotte kunnen achteraf strafrechtelijke maatregelen worden genomen.

Ik discrimineerde niet - ik kwam uit voor mijn mening. ik zou graag mijn postings terug in het topic hebben, puur en alleen omdat CENSUUR niet is toegestaan indien het betreft een mening (MIJN MENING - mijn vrijheid van meningsuiting)

Captain

Re: Staat bokt boven de wet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:29

Nóg zo'n topic? Komop, er zijn hier al zoveel topics over..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:31

wouw net zeggen we vallen in herhaling en er wordt vrijwel niets mee gedaan :) je kunt beter de desbetreffende mod een pb sturen met de rede waarom jou post verwijderd is :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:36

Idd,Even een mod en pb sturen dan krijg je sneller antwoord...

Wat ik me afvraag , waarom mensen die elke keer met een boos vingertje naar de moddies wijzen hier nog komen, Laatste tijd worden en zovaak zulk soort topic's aangemaakt maar iedereen/veel mensen vergeten even dat de mod's dit vrijwillig doen en ook al het gespuug van sommige mensen over hun heen krijgen zonder dat ze er ook maar iets van kunnen/mogen zeggen.
Als je het toch ergens op een forum niet naar je zin heb, Ga je toch lekker weg?
MODDIES KEEP UP THE GOOD WORK!!!
*geeft aan elke mod een biertje*

TS: dit is niet persoonlijk op jou gericht hoor,Het viel me gewoon op de laatste tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:37

@Specials
Antwoord krijg je niet.

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:41

Specials schreef:
Idd,Even een mod en pb sturen dan krijg je sneller antwoord...

Wat ik me afvraag , waarom mensen die elke keer met een boos vingertje naar de moddies wijzen hier nog komen, Laatste tijd worden en zovaak zulk soort topic's aangemaakt maar iedereen/veel mensen vergeten even dat de mod's dit vrijwillig doen en ook al het gespuug van sommige mensen over hun heen krijgen zonder dat ze er ook maar iets van kunnen/mogen zeggen.
Als je het toch ergens op een forum niet naar je zin heb, Ga je toch lekker weg?
MODDIES KEEP UP THE GOOD WORK!!!
*geeft aan elke mod een biertje*

TS: dit is niet persoonlijk op jou gericht hoor,Het viel me gewoon op de laatste tijd.

Amen.

Dat gezeur hier altijd :n Als je bokt zo vreselijk vind, waarom kom je hier dan nog :?

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 15:42

jongens omdat er zoveel topics zijn waarin je niet meer mag reageren, waarop een slotje is gezet.

Ik vraag iets zeer persoonlijk, over vrijheid van meningsuiting, met onderbouwing. Puur en alleen omdat ik het idee krijg dat bokt regeerd boven de wet. Als dat al niet meer mag :S tja.

Zoals je kan zien kies ik er ook wel voor om bokt maar links neer te leggen, maar ik wil graag een antwoord op een vraag. Een simpele vraag, en ik weet zeker dat er met mij meer bokkers zijn die er zo over denken. nog geen 1 of 2 jaar gelden, wat het desbetreffende topic of verplaatst of opgesplitst.
Een nieuw topic openen om mijn mening te verkondigen mag niet, want dan zou ik een andere bokker in een zwart daglicht zetten en dat is niet toegestaan volgens de bokt-reglementen. Echter is in mijn optiek bokt een forum en dat word gerund door mensen, mensen woonzaam in NL die zichzelf en haarzelf dus ook gewoon aan de Nederlandse wet- en regelgeving hebben te houden. Dus ook aan de grondwet.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:43

Asyaa schreef:
@Specials
Antwoord krijg je niet.

ik krijg altijd antwoord hoor als ik om opheldering vraag :)
misschien ligt het aan de manier hoe het gevraagd wordt ? :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:43

Omdat mensen graag zeuren, maar niet doorhebben wat er allemaal op bokt gebeurd. Daarom komen ze hier :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:45

Tat_jana schreef:
ik krijg altijd antwoord hoor als ik om opheldering vraag :)
misschien ligt het aan de manier hoe het gevraagd wordt ? :)

Dan mag jij mij uitleggen hoe ik het beleefder kan vragen ;)
Ik heb in het verleden vaak genoeg om uitleg gevraagd bij een bepaalde beslissing omdat ik interesse heb in hoe het beleid word uitgevoerd, gelukkig soms een hele duidelijke uitleg gekregen, maar veel vaker een hele vage of helemaal geen reactie terug. Ik trok de beslissing niet in twijfel, maar ik was gewoon nieuwsgierig hoe ze tot deze beslissing zijn gekomen.

Juist door eht hush hush krijg je dit soort topics. Mensen denken (ook ik) als topics verwijderd worden er blijkbaar gevoelige informatie in stond, dus er iets van waar moet zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-10 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:46

dat is precies de reden dat ik alleen nog maar lees.. (maarja als de rest niks plaatst dan valt er ook weinig te lezen ..)

En ik weet van andere interessante bokkers met veel paardenervaring waar je veel van kunt leren dat zij om de in OP genoemde reden ook niet meer posten. Wat erg jammer is

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:47

Ik sluit me aan bij ts. Ik heb niks tegen het bokt beleid, wél tegen het feit dat sommige personen beschermd worden en anderen niet.

Anoniem

Desbetreffende topic waar je op doelt, wordt al door de modjes besproken. Probleem ligt denk ik dat Mods bij bepaalde topics moeten overleggen met andere modjes. En die zijn niet altijd op exacte tijdstippen online. Daarom kan het nog wel eens wat tijd overheen gaan, voordat een topic gesloten wordt of een antwoord wordt gegeven door bokt.

Vind het ook heel erg dat bij bijvoorbeeld oplichters of bedrijven die niet helemaal pluis zijn de hand boven de kop gehouden wordt door Bokt. Negatieve ervaringen mogen niet gepost worden, laat staan dat er namen genoemd worden.

Maar sinds de rel met een bepaalde bokster, vind ik dat er soms echt met twee maten wordt gemeten.

Tat_jana

maar ts,, onze bokt mods zijn ook maar mensen,, en maken ook foutjes,, waarom als iets je niet zint ga je niet even naar de mod toe en vraag je dit persoonlijk ?

zei zou jou beter kunnen uitleggen waarom jou reactie verwijderd is,, en misschien heeft het in dit geval wel helemaal niet met jou post te maken.

ook weten wij niet uit welk topic deze post voortkomt en hoe andere bokkers dit zouden kunnen opvatten.
misschien hebben de mods het wel gezien als aanstoot gevende reactie al was deze misschien niet zo bedoelt.
het kan zijn dat jij je mening prima kunt onderbouwen en eigenlijk niets bedoelde maar niet alle bokkers kunnen dit en voorkomen de mods liever dat de discussie uit de hand loopt..

ik blijf er dus bij dat je dit beter kunt vragen aan de desbetreffende mod.
en zoals eerder gezegt als je bokt echt zo erg vindt, er zijn nog genoeg andere paarden forums waar je je draai misschien wel kunt vinden ? :)

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:48

Aideen schreef:
Desbetreffende topic waar je op doelt, wordt al door de modjes besproken. Probleem ligt denk ik dat Mods bij bepaalde topics moeten overleggen met andere modjes. En die zijn niet altijd op exacte tijdstippen online. Daarom kan het nog wel eens wat tijd overheen gaan, voordat een topic gesloten wordt of een antwoord wordt gegeven door bokt.

Vind het ook heel erg dat bij bijvoorbeeld oplichters of bedrijven die niet helemaal pluis zijn de hand boven de kop gehouden wordt door Bokt. Negatieve ervaringen mogen niet gepost worden, laat staan dat er namen genoemd worden.

Maar sinds de rel met een bepaalde bokster, vind ik dat er soms echt met twee maten wordt gemeten.

Amen! En de mensen die vinden dat er niet gezeurd moet worden, weten niet wat er allemaal aan de hand is..

superwoman

Ts: heb jij je mening soms gegeven in een topic waar in de huisregels staat dat het geen discussietopics zijn en waar je dus geen mening mag geven?

Kaka

Volgens de wet zijn er ook een aantal beperkingen op vrijheid van meningsuiting, binnen de grenzen tussen vrijheid en beperking probeert het beleid van bokt zich te bewegen en dat is een verdomd dun scheidingslijntje. Ik geef het je te doen om je daarop in evenwicht te houden.

Leven en laten leven zou ik zeggen, altijd met iets meer dan de normale fatsoennormen in het achterhoofd omdat het internet betreft.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:49

NathaxZoef schreef:
Aideen schreef:

Amen! En de mensen die vinden dat er niet gezeurd moet worden, weten niet wat er allemaal aan de hand is..

_/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:50

Tat_jana schreef:
maar ts,, onze bokt mods zijn ook maar mensen,, en maken ook foutjes,, waarom als iets je niet zint ga je niet even naar de mod toe en vraag je dit persoonlijk ?

zei zou jou beter kunnen uitleggen waarom jou reactie verwijderd is,, en misschien heeft het in dit geval wel helemaal niet met jou post te maken.

ook weten wij niet uit welk topic deze post voortkomt en hoe andere bokkers dit zouden kunnen opvatten.
misschien hebben de mods het wel gezien als aanstoot gevende reactie al was deze misschien niet zo bedoelt.
het kan zijn dat jij je mening prima kunt onderbouwen en eigenlijk niets bedoelde maar niet alle bokkers kunnen dit en voorkomen de mods liever dat de discussie uit de hand loopt..

ik blijf er dus bij dat je dit beter kunt vragen aan de desbetreffende mod.
en zoals eerder gezegt als je bokt echt zo erg vindt, er zijn nog genoeg andere paarden forums waar je je draai misschien wel kunt vinden ? :)

Mensen maken fouten. Jij en ik ook. Ik (en ik hoop jij ook) geef me fouten toe. In de afgelopen dagen word er ontzettend veel ontzettend snel verwijderd wat argwaan kweekt bij bokkers, die willen weten wat er nu echt aan de hand is.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:51

Maar daar kunnen bokkers lang genoeg om vragen maar dat krijgen ze niet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:52

inge81 schreef:
Ik discrimineerde niet - ik kwam uit voor mijn mening. ik zou graag mijn postings terug in het topic hebben, puur en alleen omdat CENSUUR niet is toegestaan indien het betreft een mening (MIJN MENING - mijn vrijheid van meningsuiting)

maar wat is censuur? In ieder geval niet het verwijderden van offtopic reacties of uitspraken die tegen de boktregels zijn...

Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:52

NathaxZoef schreef:
Aideen schreef:

Oh Lord here we go again. Echt sommige van jullie doen net alsof er een één of andere Maffia-achtigeorganisatie achter Bokt schuilgaat.
Als je het niet eens bent met de manier van Modden, reageren of wat dan ook, waarom komen jullie dan nog steeds?

TS, ik vind op de manier waarop je de zin plaatst niks mis mee, maar uit welk topic komt het?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:53

jahoor ook ik maak mijn fouten :j en geef deze ook zeker toe.
ik krijg hier alleen het idee dat er alleen maar met een vingertje naar een mod wordt gewezen terweil deze misschien wel bereid was uit te leggen wat de rede was van deze actie.

ik ben het ook zeker eens dat er af en toe reacties verweiderd worden die niet terecht zijn.
ik ben hier ook vaak naar de mod gegaan en gevraagd wat de rede er van was, en ook vaak een vage reden terug gekregen.
omdat ik dan wel graag wil dat mijn mening blijft staan kun je ook in overleg met de mod kijken hoe je dit het beste kunt formuleren zonder andere te beledigen oid.

ik kan het van 2 kanten wel begrijpen,, al is het soms erg vervelend.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:54

Opheldering kan ik wel geven. Je plaatst je reactie op een [EA]-forum, en die zijn daar niet voor bedoeld. Die regels zijn er al sinds de [EA]-fora bestaan, en daar wordt ook al heel lang op gemod. Wanneer je op die fora komt, heb je je aan de regels van die fora te houden. Alle off-topic reacties zijn in dat topic verwijderd.

Antwoord op je vraag of Bokt boven de wet staat: nee. Maar Bokt mag regels stellen ten aanzien van het gebruik van haar eigen fora, en toen je je registreerde heb je toegezegd je daaraan te zullen houden. Van wetsovertredingen is in dit geval dus geen sprake.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 15:55

Ja maar leg mij dan uit hoe ik mijn mening wel mag verkondigen zonder dat ik er elders op bokt een topic over mag openen, want dat valt ook niet binnen de regels van bokt.

Dus alsnog kan ik geen uiting geven van mijn mening