Ik zou het heel fijn vinden als het nieuws op bokt meer subcategorieën krijgt. Nu is er alleen overig nieuws en voorpagina nieuws. Om voor mij interessant nieuws te vinden moet ik dus door heel wat titels bladeren voordat ik iets leuks vind. Meestal staan de interessante dingen wel op de VP, maar tijdens de WEG was allles alleen nog maar WEG, je moest wel heel goed zoeken om er iets anders tussen te vinden.
Prima als de WEG op de voorpagina staan, maar ik zou het fijn vinden als er dus categorieën bijkomen zodat je nieuws van je eigen gading gemakkelijker kunt vinden. Na zoveel nieuwskoppen over Totilas (een onderwerp dat mij totaal niet boeit) heb ik gewoonweg geen zin meer om verder te zoeken in het nieuws.
Ik wil hier dus geen discussie over of Totilas of de WEG wel of niet interessant zijn, voor sommige mensen zijn ze interessant, voor sommige niet. Het lijkt me logisch dat de mensen die het interessant vinden het gemakkelijk moeten kunnen vinden en de mensen die het niet interessant vinden er gemakkelijk omheen moeten kunnen.
Nieuwswebsites en kranten hebben ook een onderverdeling: binnenland, buitenland, sport, entertainment enzovoorts. Dat is niet voor niets: veel mensen vinden showbizznieuws totaal niet interessant, andere mensen vinden sport totaal niet interessant. Met de onderverdeling wordt het makkelijker om voor jou niet-boeiend nieuws te mijden.
Bij het nieuws van bokt zou dit ook kunnen. Bijvoorbeeld: sport (eventueel verder onder te verdelen), medische ontwikkelingen, verkeersongelukken met paarden, paarden in het wild (over ontdekkingen wat betreft kuddegedrag en de ontwikkelingen op de Oostervaardersplassen), nieuws over alternatieve geneeswijzen.
Wat vinden jullie?
Anoniem
Geplaatst: 27-10-10 12:58
Als het goed is staat dat op de to do list, maarja, met dat het nieuwe EA, en nog is honderden dingen