Even voorstellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jody_Chiley

Even voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:48

Hallo,

Ik ben Mirjam Ensing en ik ben 20 jaar.
Ik ben vroeger (naja wat is vroeger, jaar of 5 geleden) ook wel actief op bokt geweest maar kwam er eigenlijk nooit meer op.
Ik dacht: laat ik eens een nieuw profiel aanmaken op bokt.
Vandaar.. ik ben weer terug :P

Ik ben in het bezit van mijn 'gele/gouden topper'.
Mijn palomino paard (eigenlijk een beetje een uit de kluiten gewassen Quarter Horse) heet Chiley (Tracy Bar).
Hij is door mijn (ex)oom en tante gefokt en vanaf veulen af aan al bij hun geweest. Nadat mijn (ex)oom en tante terug kwamen van een 4 jarig woon-avontuur op Sint Maarten was mijn pony verkocht en mocht ik van mijn tante op Chiley rijden.
Mijn (ex)oom en tante waren inmiddels dus gescheiden en beiden kwamen ze niet toe aan dit lieve paard.
En tja dan komt van het 1 het ander.. Langzamerhand nam ik alle zorg voor Chiley op me en vehuisde ik hem gewoon lekker met me mee.
En nu is hij dan mijn oude (19 jaar inmiddels) gouden topper!
Chiley is als 3 jarige western beleerd en heeft ook zo'n 5 jaar in de westernsport gelopen. Mijn is verteld dat hij vooral goed was in de slidings en spins.. naja het zal wel. Haha ik heb er geen verstand van.
Toen ik op hem ben gaan rijden ben ik dressuurmatig met hem aan de gang gegaan en heb zelfs een paar wedstrijdjes in de B gestart! Dit viel nog niet mee: om dit paard op zn achterhand e.d. te krijgen. Af en toe sprongen we ook wat onderlinge wedstrijdjes en we hebben zelfs 2 keer met een onderlinge cross meegedaan!
Verder heeft Chiley 2 jaar zn best gedaan als heus voltige paard! Omdat Chiley 300% eerlijk en betrouwbaar is was dit een ideaal voltige paard.
Erg veelzijdig paard dus.
Omdat ik er nu een ander paard in de wedstrijden bij rij, blijft er minder tijd over voor Chiley. Maar dat is ook weer opgelost: er zijn een aantal meisjes die hem een paar keer per week rijden, longeren, met hem op buitenrit gaan en lekker poetsen enz.
Want wat er ook gebeurd: Chiley gaat niet weg!

Inmiddels rij ik nu ongeveer 2 jaar een paard voor iemand in de wedstrijden.
Dit is een 8 jarige merrie, genaamd: Jody.
Van Jody weten we alleen dat ze uit Duitsland komt en dat ze daar meer als hond werd gebruikt dan als paard; ze liep namelijk als veulen, enter en twenter zijnde los om een huis heen en als die mensen dan bijvoorbeeld op het terras gingen zitten dan liep Jody er los om heen.. Beetje apart wel.
Ik denk dat het daarom komt dat Jody een paar steekjes los heeft zitten (haha).
Jody is op zn tijd best een komisch paard. En je weet bij haar nooit in welke richting de wind staat.
Gemeen zal ze nooit zijn maar soms slaat ze een beetje door in haar jolige gedrag.
Ze kan vanuit het niets 'schrikken van iets', 180 graden omdraaien, en dan met haar hoofd tussen der benen lekker met 4 benen tegelijk de lucht in springen. En nee, niet 1 keer, maar dat moet dan gelijk 6 keer. En dan, net op het moment dat je denkt: ik val er af! .. dan stopt ze.
Haha zo komisch is Jody dus.
We zeggen dan ook altijd: Ja, das Jody he.. :o
Ook heeft ze periodes dat ze niet alleen in de bak achter wil blijven, of niet stil wil staan of niet achterwaarts wil.. wat ze dan doet?
Dan zakt ze door haar achterbenen (om af te zetten denk ik :P ) en dan neemt ze een noodsprong naar voren. En alsof dat nog niet leuk genoeg is, gooit ze der ook nog wel eens een paar bokkensprongen achteraan.
Echt ge-nie-ten dat paard!
Maar ja, wij houden van haar zoals ze is! Die gekke Jody-melody!
De andere kant van Jody is, is dat ze erg leergierig is en dingen snel oppakt. Ze doet wel altijd der best voor je en zal nooit echt gemeen staken. Dat wat ik net over haar schreef, dat heet 'ouwehoeren' . Lachen toch?! Ik vind van wel!
Ik rij Jody nu 1,5 jaar in de wedstrijden. En we doen het mooi rustig aan. Door de klasse B schoten we met een noodgang heen. Elke wedstrijd dikke punten en vaak in de prijzen. De klasse B hebben we afgesloten op de Groninger Kampioenschappen. We waren hier 3e terwijl ik haar nog maar net 5 keer had gestart! Ape-trots natuurlijk!
Ook door de L1 zijn we rustig doorheen gegaan. Bij 12 winstpunten zijn we netjes overgegaan. Afgelopen winterseizoen maar 2 wedstrijdjes gehad en afgelopen zomer ook weinig wedstrijden gehad. Maar de teller staat inmiddels op L2 + 7 en dat is voor ons netjes genoeg!
Afgelopen voorjaar heb ik geprobeerd Jody drachtig te krijgen van de hengst Haarlem.
Dit omdat hij de bouw van Jody wat beter aan zou kunnen vullen, hij staat op 5 minuten met de auto afstand van ons, en, laten we wel wezen, hij is niet al te duur. Omdat er bij Jody ook geen papier zit, vind ik het niet nodig om er een dure hengst van 1200 euro op te zetten.
Dit is helaas mislukt...; de eerste keer was ze gelijk drachtig, maar op de tweede scan niet meer.. we hebben haar toen hengstig laten spuiten, waarna ze ongeveer 3 weken hengstig bleef!!, deze keer was ze niet drachtig. bij de laatste poging was ze wel weer drachtig! alleen.. van een tweeling.. en deze tweeling zaten aan elkaar vast.. helaas. we hebben geprobeerd er eentje bij weg te halen maar daarbij is de andere ook beschadigd en uiteindelijk gestorven.. helaas pindakaas.. niet drachtig dus..
Misschien volgend jaar wel weer proberen..!

Genoeg over de paardjes. Ik kan wel mn hele paardenverleden gaan typen maar dan ben ik morgen nog niet klaar.. (of dat dan aan een groot paardenverleden of langzaam typen ligt, mogen jullie zelf gokken).

Ik woon sinds kort weer bij mijn ouders thuis (mijn anti-kraakpand is inmiddels namelijk gesloopt)..
We hebben hier een lieve hond: Django. Dit is een goldenretriever x labrador x stabij. Hij is inmiddel 9.5 en eigenlijk zo onnozel als ik weet niet wat. Echt een dom dier. Maar dat maakt hem zo leuk! Komt misschien wel omdat ik hem zelf heb uitgezocht! Haha. Ik kies altijd de kneusjes uit, daar zal ik wel een zwak voor hebben ofzo..
Verder heb ik hier een hamster: Roddy.. Wat ik er mee moet? Weet ik zelf eigenlijk ook niet. Maar hij is wel lief, als hij niet bijt tenminste..
En verder zijn er nog een stuk of 10 kippetjes. Voor de verse eieren.

Om het niet te lang te maken zal ik ook nog even vertellen dat ik op dit moment bezig ben met een opleiding voor Paraveterinair Dierenartsassistente. Heeeeeeeel erg leuk en interessant! Ik vind het echt een super leuk opleiding. Ik heb mijn theorie gedeeltes allemaal al met een voldoende afgesloten. En heb er al een stage periode opzitten van 2,5 maand. Nu nog 7 weken stage en mijn stage verslag inleveren en mijn diploma kan aangevraagd worden!

Goed, nu zal ik echt even stoppen.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

DOeg!!
Groetjes Mir

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:37

:wave:

Welkom op Bokt en veel plezier hier!

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:40

welkom terug +:)+

PINK