Afwijken van het onderwerp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Afwijken van het onderwerp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 15:43

Ik irriteer me er zo aan, dat ik niet eens meer een bepaald (interessant bedoeld!!!) topic wil lezen...

Zo kwam ik een topic tegen over de werking van een dressuurstang. Ik lees de beginpost, denk: Hé, interessant!
Vervolgens lees ik meteen dat het pure mishandeling is. Een van de vele voorbeelden.
Ik irriteer me hier zó gigantisch aan! TS, vraagt iets, en krijgt meteen een totaal ander antwoord dan een vraag die vaak uit interesse lijkt voor te komen, wordt meteen door een ander gebruikt om een bepaald voorwerp of methode compleet af te branden.

Waarom? Waarom? Waarom?

Of een vraag, of iets mogelijk is. Die wordt beantwoord met dat het niet kan, zonder dat te onderbouwen of door argumenten te gebruiken die kant noch wal slaan... Wat heeft degene die de vraag stelt hier nu aan? En waarom zeggen de mensen vinden dat het niet kan, niet gewoon dat ze zich er niet goed bij voelen, maar dat ze geen duidelijke argumenten hebben?

Waarom? Waarom? Waarom?

Waarom, loopt een vraag, altijd uit op totáál iets anders, waar degene die de vraag heeft gesteld helemaal niet om heeft gevraagd? En dus nog steeds nauwelijks een steek verder is? :+

Kan aan mij liggen hoor, maar ik irriteer me er echt aan.

Heb laatst een sticky gezien op BB, dacht: "Heee, dat kan op meerdere onderwerpen van toepassing zijn, een dergelijk sticky."

Dakario

Re: Afwijken van het onderwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:40

ja inderdaad. Mij irriteert dat ook. zoals als iemand een tip vraag om de stal leuker te maken voor het paard dan begint iedereen te discusseren dat het paard in wei hoort en niks tips over hoe de stal bewoonbaar te maken. Erg vervelend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:42

Janine1990 schreef:
Waarom, loopt een vraag, altijd uit op totáál iets anders, waar degene die de vraag heeft gesteld helemaal niet om heeft gevraagd? En dus nog steeds nauwelijks een steek verder is? :+

Altijd? Volgens mij draaf je wat door, ik ervaar dit soms ook wel eens maar niet voor de regel.
En anders tem je toch dat een topic offtopic dreigt te raken?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 18:43

Oké, altijd is inderdaad een heel groot stuk frustratie :P

De tem knop weet ik ook heel goed te vinden, maar toen ik gisteren het sticky op BB zag, dacht ik: Hé, dat moet toch ook op deze manier kunnen worden gebruikt?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:48

Ik vind dit ook irritant Janine. En het komt dichter in de buurt van 'altijd' dan 'zelden'.
Overal wordt maar op ingehakt, bokt is Roomser dan de Paus :roll: Ik zou ook weleens gewoon een topic willen lezen zonder dat er weer zo'n zinloze discussie in voor komt, waarvan er sowieso al 13 in een dozijn passen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:45

Ik vind het wel een interessant topic. De meningen blijven verdeeld over dit soort zaken. Er zijn ook weer mensen die vinden dat je moet kunnen zeggen wat je er over kwijt wil, als het maar een link heeft met het onderwerp. En dus vinden dat er niet ingegrepen moet worden op een discussie ondanks dat ie maar zijdelings met de vraag van de TS te maken heeft.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:26

Ik vind dat soort reacties niet zo erg omdat ze wel dichtbij het onderwerp blijven.
Daarintegen zie ik regelmatig reacties die niks meer met de OP te maken hebben, en met een beetje pech verdwijnt dan door die (vaak dezelfde) bokkers weer een reuze interessant topic de HK in en sterft daar een langzame dood... Dát vind ik wél er :j

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:27

Iedereen hier op Bokt lijkt zich te irriteren aan alles.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 16:30

xSOULSISTER schreef:

Jij irriteert je hieraan dus... :')

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:31

Neehoor, maar vind het raar dat er vortaan overal topics staan over waar mensen zich wel niet aan irriteren hier op bokt.
Nou dan kom je lekker niet meer als het je niet bevalt?
Voel je niet aangevallen, zo is het niet bedoeld en ook niet tegen jou maar tegen iedereen bij wie het hier niet bevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:34

xSOULSISTER schreef:

Niet iederen, steeds een handje vol bokkers die je voorbij ziet komen ;) Het gros is gewoon tevreden :)
(Of vind het niet de moeite waard om dr een punt van te maken dat kan natuurlijk ook nog) ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 16:35

xSOULSISTER schreef:
Neehoor, maar vind het raar dat er vortaan overal topics staan over waar mensen zich wel niet aan irriteren hier op bokt.
Nou dan kom je lekker niet meer als het je niet bevalt?
Voel je niet aangevallen, zo is het niet bedoeld en ook niet tegen jou maar tegen iedereen bij wie het hier niet bevalt.

Ik dacht meer dat we er met z'n allen een gezellig forum van zouden moeten maken.
Beleid is daarbij een woord dat niet altijd even goed geïnterpreteerd wordt.
De ene keer wordt een tem op iets dergelijks wat ik noem wel behandeld, als in reacties die er niet toe doen worden verwijderd, een andere keer niet.
Lijkt me dat daarom betere voorschriften van toepassing moeten zijn. Waardoor duidelijke gemodereerd kan worden, en dergelijke topics ook schoon blijven.

Ik wil niet weg, ik vind dat er veel te veel goede punten aan bokt zitten om weg te gaan, maar er is altijd ruimte voor verbetering.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:36

Janine1990 schreef:
Ik dacht meer dat we er met z'n allen een gezellig forum van zouden moeten maken.
Beleid is daarbij een woord dat niet altijd even goed geïnterpreteerd wordt.
De ene keer wordt een tem op iets dergelijks wat ik noem wel behandeld, als in reacties die er niet toe doen worden verwijderd, een andere keer niet.
Lijkt me dat daarom betere voorschriften van toepassing moeten zijn. Waardoor duidelijke gemodereerd kan worden, en dergelijke topics ook schoon blijven.

Ik wil niet weg, ik vind dat er veel te veel goede punten aan bokt zitten om weg te gaan, maar er is altijd ruimte voor verbetering.

Maar wáarom dan weer een nieuw topic, kon dit niet in een van al die andere topics die er al zijn voor ontevreden mensen.
Ik zeg niet dat alles hier loopt op rolletjes, vaak worden er gewoon dingen weggehaald die kunnen blijven staan etc.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 16:37

xSOULSISTER schreef:
Maar wáarom dan weer een nieuw topic, kon dit niet in een van al die andere topics die er al zijn voor ontevreden mensen.
Ik zeg niet dat alles hier loopt op rolletjes, vaak worden er gewoon dingen weggehaald die kunnen blijven staan etc.

Even naar de datum kijken waarop ik dit heb gestart, dat was voor die andere topics als ik me niet vergis???

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:37

Chiqa schreef:
xSOULSISTER schreef:

Niet iederen, steeds een handje vol bokkers die je voorbij ziet komen ;) Het gros is gewoon tevreden :)
(Of vind het niet de moeite waard om dr een punt van te maken dat kan natuurlijk ook nog) ;)

Ik ben niet zo'n reageerder normaal. Ik lees zo her en der eens wat en af en toe post ik iets.

Ik voel momenteel echter veel onderhuidse onvrede. Als minder actief bokker zie ik dingen voorbij komen waarvan ik denk: als hier de helft van waar is, snap ik de onrust. Zo ervaar ik Bokt op dit moment, als onrustig. Kan naaturlijk komen door het feit dat ik geen diehard bokker ben, maar ik wilde toch even gezegd hebben dat er volgens mij veel meer, niet uitgesproken, ontevreden bokkers zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:20

Het is ergeren aan....... Bokt is ook onrustig, zeker omdat er geen open discussie met mensen van het beleid mogelijk is.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:23

Het is niet de bedoeling dat dit topic verzandt in een (ongepaste) discussie over het functioneren van het team. TS heeft een vraag gesteld over de reacties van mede-forumgebruikers. Dus ontopic blijven zou fijn zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:31

Ik reageer alleen maar op wat Robeer zegt, ik snap niet waarom dat offtopic zou zijn???

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:41

Aideen schreef:
Het is ergeren aan....... Bokt is ook onrustig, zeker omdat er geen open discussie met mensen van het beleid mogelijk is.

Ik denk dat je daar een punt hebt. Doordat een discussie niet mogelijk is (volgens een aantal bokkers, ik blijf daar neutraal in omdat ik zelf geen ervaringen heb dat aan gaande) wordt er snel van het onderwerp afgeweken om toch de discussie te kunnen voeren. Naar mijn menig zou dit voorkomen kunnen worden door felle discussie topics gewoon open te laten. Dan blijven die discussies in ieder geval op de plek waar ze horen en gaan andere topics minder snel offtopic.

In mijn ogen is er dus wel degelijk een verband tussen het beleid cq functioneren van het team en het offtopic gaan wat momenteel veel gebeurd. Maw: als er meer zou worden toegestaan en/of duidelijk gemaakt zou worden, zou er minder worden geklaagd en afgeweken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:27

Aideen schreef:

Wat een onzin, als er één forum bestaat wat open staat voor veranderingen of ideeen is bokt het wel,
zie Bart vaak genoeg gewoon meediscusieren in dat soort topics.
Ligt er uiteraard wel hoe de toon klinkt, daar wil het nog wel eens aan schorten.

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:21

Helemaal mee eens, sommige reageren normaal, anderen dan terug niet.
Ik vind bepaalde mensen nogal rechtlijnig in hun denken en reageren zodra ze nog maar 1 iets lezen wat hun niet aanstaat.
vb:
informatie over stallen => paard moet altijd buiten staan!!!!
jong paard bepaalde zaken aanleren => paard moet in opfok tot 3-4 jaar!!!
vragen over sporen/stang => mishandeling !!!!

En ratel zo maar door,
wordt er bijhoorlijk gek van,en als puntje bij paaltje komt, ben je nog niet geholpen met je probleem....

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 01:54

xSOULSISTER schreef:

Iets irriteert je of je ergert je ergens aan. ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:00

Chiqa schreef:

Of hebben in de gaten dat je toch niks bereikt met dergelijke topics.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 13:15

Kunnen we weer ontopic?

Het gaat om precies datgene dat LisaDG opsomt... Niet om andere zaken op bokt, open daar alsjeblieft je eigen topic over.