centraal topic scheren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

centraal topic scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 11:16

Hallo,

Zomaar even een ideetje :o .
Als ik kijk bij de "seizoensvragen" dan zie ik het ene na het andere scheertopic voorbij komen. Scheren/niet scheren/wanneer scheren/figuurtje scheren/welk model scheren/handige tips/wel of geen hals etc etc. En er zijn al veel topics over, maar toch wordt er dan steeds weer een nieuwe geopend (zoekfunctie wordt denk ik niet gebruikt ofzo?)

Is het niet veel handiger om een centraal topic over scheren te hebben? Net zoals een centraal topic over "aan de teugel" bv?

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:17

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:35

Er loopt idd al een centraal topic over scheer resultaten maar dat is een topic waar alleen voor- en na foto's geplaatst mogen worden, daarin mag niet gereageerd/gediscussieerd worden
Op SV is het zo dat iedereen zijn/haar eigen topic mag openen over zijn/haar specifieke vraag, dit met de gedachten dat ieder paard/pony verschillend is en een persoonlijk advies wenselijk kan zijn. Komen er echter exact dezelfde topics voor dan kun je een TeM plaatsen en zullen wij het nieuwe topic sluiten.
Wij zijn ons ervan bewust dat het op SV eigenlijk best onoverzichtelijk is en staan dan ook open voor suggesties van jullie kant maar hou in gedachten dat het seizoen vragen zijn die dus niet het hele jaar door bovenaan zullen staan, in de Zomer zijn het namelijk weer de vragen over vliegen en ander ongedierte die er in grote getale geplaatst zullen worden.
Meer centrale topics zullen er niet snel bij komen aangezien deze zeer onoverzichtelijk en gebruiksonvriendelijk zijn.
Oplossing die ik zelf zie is toch strenger gaan modereren op SV en de topics die een zelfde probleem/vraag lijken te behandelen te sluiten met verwijzing naar het reeds lopende topic zoals eigenlijk overal op VMR gebruikelijk is.

Captain

Re: centraal topic scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:15

Ik heb ook al eens voorgesteld een centraal topic over dekens te openen, veel makkelijker toch?! :) Dan kunnen mensen daar met al hun vragen terecht. Want ja, elk paard is anders maar moet daarvoor elke keer een nieuw topic geopend worden? Dan is het toch net zo handig je situatie in een bericht uit te leggen en dan de vraag te stellen?! :)

Maargoed, op mijn centrale-deken-topic kreeg ik geen reactie van een mod. :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 18:16

Nalanta: ik heb je betreffende mods die over SV gaan een PB gestuurd met een verwijzing naar dit topic. En daar had ik ook het voorbeeld van dekens genoemd, dus ik snap wat je bedoelt ;) .

Nu ik de reactie van Tanja lees denk ik: ja inderdaad, ieder seizoen heeft zo zijn eigen vragen. En al die (veelal dezelfde) vragen, maken SV inderdaad wat onoverzichtelijk. Ik ben het wel met je eens Tanja dat een centraal topic onoverzichtelijk kan worden.
Dé oplossing kan ik op het moment ook niet zo bedenken. Ideetje: Is het mogelijk om in SV een onderverdeling te maken: hoofdstuk (of hoe noem je dit op Bokt :o? ) dekens, hoofdstuk scheren, hoofdstuk vliegen, hoofdstuk weidegang, hoofdstuk overig etc.
Dan is het wel weer een extra onderverdeling, maar dan hou je dezelfde soort topics bij elkaar, en is het voor de geinteresseerden ook handig zoeken.

Tanja, bedankt voor je reactie!

Tanja

Re: centraal topic scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:48

Dat klinkt op zich helemaal niet verkeerd, we nemen uiteraard alle voorstellen mee in ons overleg dus mochten er nog meer ideeën zijn, plaats ze vooral hier zodat we ze kunnen bespreken.