Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amy_92 schreef:Ik wil hier niet mee zeggen dat ik de verhalen niet geloof, maar gezien de kettingreactie gaat de geloofwaardigheid er ook erg op achteruit ..
Naomi_unique schreef:Bokt is een openbaar forum, en voor veel mensen een vertrouwde plaats waar ze dagelijks op zitten. Ik vind dan ook dat iedereen hier zijn verhaal kwijt moeten kunnen, juist omdat het voor de bokkers zo vertrouwd is. Ja ik snap ook dat er jonge kinderen op zitten, maar die hoeven niet die topics te lezen. Daar kiezen ze nog altijd zelf voor. En zo kan je er ook zelf voor kiezen om op internet naar 'bepaalde' sites te gaan, maar dat moeten we dan weer buiten beschouwing laten? Te jonge kinderen horen sowieso niet zelf vrij op het internet te kunnen surfen, dus de risico's zijn er altijd al. Bovendien worden kinderen hier op een andere manier met nare ervaring mbt sexualiteit geconfronteerd dan op bijvoorbeeld een vieze site.
RedPassion schreef:Amy_92 schreef:Ik wil hier niet mee zeggen dat ik de verhalen niet geloof, maar gezien de kettingreactie gaat de geloofwaardigheid er ook erg op achteruit ..
Een kettingreactie kan ook juist ontstaan omdat er bij sommige mensen misschien weer van alles opgerakeld wordt door het lezen van een topic waar het mee begint. Of omdat ze niet eens wisten dat ze voor zulke zaken een SA aan kunnen vragen. Of omdat ze reacties op zo'n topic lezen en dan beseffen dat ze ook graag hun verhaal kwijt willen om steun te kunnen krijgen.
En zo kan ik nog wel tig redenen bedenken, het hoeft niet persé negatief te zijn. Ik vind het ook een nare ontwikkeling dat er zo vaak aan dergelijke verhalen getwijfeld wordt. Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die verhalen verzinnen om aandacht te krijgen. Maar als je je bedenkt dat 1 op de 3 vrouwen met seksueel geweld te maken heeft gehad zijn het eigenlijk weinig topics in verhouding.