topic sluiten vanwege offtopic?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cyrano

topic sluiten vanwege offtopic?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 20:49

Zojuist is het Totilas topic gesloten omdat daar offtopic gegaan zou worden en na herhaaldelijke vragen van de mods om ontopic te gaan. Deze vragen heb ik zelf niet gezien, heb ongeveer 11 pagina's terug gezocht en niets gevonden. Heb daarvoor zelf ook niet deelgenomen aan de discussie en ook niet fanatiek meegelezen.

Nou vraag ik me af wanneer ga je nou offtopic? Volgens mij was de discussie die plaats vond zeer zeker niet offtopic. Ja tuurlijk worden er voorbeelden en vragen bijgehaald die niet over dat specifieke onderwerp gaan maar die wel degelijk in de discussie passen.
Op deze manier word een discussie voeren wel erg lastig en aangezien bokt ook een discussieforum is lijkt het mij dat dat niet de bedoeling is.

Frantic

Re: topic sluiten vanwege offtopic?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:36

sterker nog, een topic over de nieuwe ruiter van Totilas gaat op slot, we moesten verder in het eerste topic... doen mensen dat en dan zegt een andere mod, jullie gaan off topic!!!!

Schiet mij maar lek!

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:01

Frantic schreef:
sterker nog, een topic over de nieuwe ruiter van Totilas gaat op slot, we moesten verder in het eerste topic... doen mensen dat en dan zegt een andere mod, jullie gaan off topic!!!!

Schiet mij maar lek!

Ja precies, waar ligt de grens van het offtoic gaan?
Stel je hebt een discussie over een blauwe BMW die technische problemen heeft daar ga je over in discussie en dan word er als voorbeeld de groene BMW van je buurman erbij gehaald die dezelfde problemen heeft. Dan heb je het toch nog steeds over hetzelfde onderwerp.

Waar wil bokt heen? Er zijn zo veel klachten over het sluit en verwijder gedrag van veel modjes gaat er dan geen lampje branden bij het team :)* .

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:10

waarschijnlijk niet.... Het belangrijkste en hoogst controversiële nieuws sinds lange tijd in de paardenwereld, is door het Bokt team op deze manier dood gezwegen. Beide topics staan al sinds gisteravond op slot zonder duidelijke aanleiding!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:15

Voor mij was het ook een beetje onbegrijpelijk...

Wat mogen wij nog wel? Of heeft bokt straks een proces aan de broek hangen soms????

molenbeersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:22

ik dnek dat heel veel mods zomaar wat doen....

en niet eerst goed lezen.

mijn verkooptopic werd gesloten omdat ik laarzen aanbood. en die bij alles voor ruiters zouden horen.
terwijl het gewone laarzen waren.......

om stom voorbeeld te geven....

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:22

Heb een pb gestuurd gisteren naar de betreffende mod en kreeg vandaag antwoord. Hoop dat zij ook hier de achterliggende gedachte wil ventileren want misschien dat andere mij dan uit kunnen leggen wat de reden nou was want met het antwoord in mijn pb kan ik eigenlijk bijzonder weinig.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:25

molenbeersel schreef:
ik dnek dat heel veel mods zomaar wat doen....

en niet eerst goed lezen.

mijn verkooptopic werd gesloten omdat ik laarzen aanbood. en die bij alles voor ruiters zouden horen.
terwijl het gewone laarzen waren.......

om stom voorbeeld te geven....

Dat is ook wel weer wat idd.
De mods sluiten of verwijderen topics/reacties naar eigen interpretatie zonder eerst te overleggen met een andere mod of het team.

En als ik heel eerlijk ben en dan speel ik nu misschien wel met vuur hoor maar als ik echt heel eerlijk ben krijg ik wel eens de indruk dat het ook een beetje de machtspositie benadrukken is.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 15:26

Overigens zijn er ook mods die wel degelijk goed werk doen, wil dus ook niet het hele team over een kam scheren.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:17

in topics zoals dat van Totilas komen begrijpelijkerwijs erg veel reacties. Velen hebben dat gemerkt omdat reageren af en toe veel pogingen kostte omdat er zo rap nieuwe reacties geplaatst werden. Dat topics zo hard gaan is enerzijds fijn, maar er werden ook zeer veel offtopic reacties geplaatst. Dat je deze niet meer kunt terugvinden is niet raar aangezien ze verwijderd zijn. Je ziet dus een vrij goedlopende discussie, maar dat is vooral te danken aan het snelle en vele modden erop. Dat dat nodig is is jammer, maar het is geen doen als er herhaaldelijk hulken geplaatst worden en mensen nog zo fanatiek offtopic gaan een topic open te houden. Dat dit te maken zou hebben met willekeur, eigen interpretaties etc is absoluut niet fair naar de mods die hier bloed zweet en tranen hebben gewerkt maar uiteindelijk geen andere keuze meer hadden dan een slotje... In het totilastopic is bijvoorbeeld een intensief overleg en samenwerking met zowel de rest van de mods en de nieuwsredactie...

Don't shoot the messenger, of in dit geval degene die uitvoert wat door velen besloten is...

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 21:28

delerium schreef:
in topics zoals dat van Totilas komen begrijpelijkerwijs erg veel reacties. Velen hebben dat gemerkt omdat reageren af en toe veel pogingen kostte omdat er zo rap nieuwe reacties geplaatst werden. Dat topics zo hard gaan is enerzijds fijn, maar er werden ook zeer veel offtopic reacties geplaatst. Dat je deze niet meer kunt terugvinden is niet raar aangezien ze verwijderd zijn. Je ziet dus een vrij goedlopende discussie, maar dat is vooral te danken aan het snelle en vele modden erop. Dat dat nodig is is jammer, maar het is geen doen als er herhaaldelijk hulken geplaatst worden en mensen nog zo fanatiek offtopic gaan een topic open te houden. Dat dit te maken zou hebben met willekeur, eigen interpretaties etc is absoluut niet fair naar de mods die hier bloed zweet en tranen hebben gewerkt maar uiteindelijk geen andere keuze meer hadden dan een slotje... In het totilastopic is bijvoorbeeld een intensief overleg en samenwerking met zowel de rest van de mods en de nieuwsredactie...

Don't shoot the messenger, of in dit geval degene die uitvoert wat door velen besloten is...

Ik geloof ook best dat er veel verwijderd is en dat het veel werk is voor de mods maar is dat niet de consequentie die je op je neemt bij het aanvaarden van een mod positie.
Daar komt bij dat in de laatste pagina's een discussie plaats vond waarin wel degelijk ontopic gegaan werd. Tuurlijk zaten er wat grappen en grollen tussen die niet direct ontopic waren maar jeetje dat moet toch ook kunnen. Kijk als er idd nog steeds fanatiek offtopic gegaan zou zijn in de laatste pagina's dan had ik het begrepen maar dat was gewoon niet het verhaal. En in het hoge tempo van plaatsen van reacties heb ik geen enkele reactie gezien die offtopic was en later verwijderd is, lijkt me niet dat alle reacties direct verwijderd zijn met het oog op het voorgenoemde hoge tempo van plaatsen.
Vraag me ook af waarom er zo'n vete is tegen offtopic berichten? Kijk als er in een topic als dat van Totilas gesproken word over wat men voor boodschappen gedaan heeft of welke kleur sokken iemand aan heeft ja dan geef ik jullie groot gelijk om die berichten te verwijderen maar kom op waarom zo streng.

Het is ook geen zins mijn bedoeling om het team of bepaalde mods aan te vallen (al zie ik wel verschil in het sluit en verwijder gedrag tussen de mods) maar vind het ook zeer zeker niet fair naar de "gewone" bokkers die nu een soort van monddood gemaakt worden terwijl die het zijn die bokt maken wat het nu is. Want zonder bokkers geen bokt.

Het is een wisselwerking.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:38

Er zijn alleen al op de laatste 2 pagina's over de 35 reacties verwijderd. Allemaal offtopic. Serieus, er was gewoonweg geen redden meer aan...

Dat alles een wisselwerking is kan ik alleen maar met je eens zijn. Maar ik, als gewoon simpele ik, denk dan "dan maak je toch een HK-topic aan om over Totilas te praten?

Qua sluitgedrag van mods wil ik nog wel even kwijt dat dat erg afhankelijk is van welk forum iemand modt... Op VMR bijvoorbeeld krijg ik enorm veel verkeerd geplaatste topics, dus is het verplaatsen... Op andere fora staat er niet gauw iets verkeerd geplaatst maar zijn de meeste onderwerpen erg ruziegevoelig. Heeft er allemaal mee te maken :)

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 21:48

delerium schreef:
Er zijn alleen al op de laatste 2 pagina's over de 35 reacties verwijderd. Allemaal offtopic. Serieus, er was gewoonweg geen redden meer aan...

Dat alles een wisselwerking is kan ik alleen maar met je eens zijn. Maar ik, als gewoon simpele ik, denk dan "dan maak je toch een HK-topic aan om over Totilas te praten?

Qua sluitgedrag van mods wil ik nog wel even kwijt dat dat erg afhankelijk is van welk forum iemand modt... Op VMR bijvoorbeeld krijg ik enorm veel verkeerd geplaatste topics, dus is het verplaatsen... Op andere fora staat er niet gauw iets verkeerd geplaatst maar zijn de meeste onderwerpen erg ruziegevoelig. Heeft er allemaal mee te maken :)

Dat laatste kan ik begrijpen.

Maar dan heb ik nog wel wat vraagjes eigenlijk.
Waar ligt de grens met ontopic en offtopic en in de huiskamer kan er dus niet gesloten worden?

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 21:50

Dit vond ik net in de regels van de HK : Het is niet de bedoeling om in een Huiskamertopic nog even een discussie dunnetjes te herhalen die elders op het forum plaatst vindt.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:02

Het is niet de bedoeling een discussie lomp te gaan herhalen in de HK. Maar in een topic zoals dat van Totilas is daar denk ik geen sprake van. Er is kennelijk veel behoefte om offtopic te reageren, anders hadden er niet zoveel berichten verwijderd hoeven worden.
Bij een "overdoen" moet je denk ik meer denken in de richting "mod delerium verft paard roze" en dan 250 reacties met "sow wat stoooom" "doodslaan dat wijf" "met zo'n naam weet je al dat het nooit goed kan komen". Daar zou dan ook een slot komen en dan in de HK verder gaan met "mod delerium verft paard roze" en dan 1250 reacties in 13 delen met "takkewijf" "wow wat cool" " hopelijk gaat dat paardje er niet dood aan" etc etc etc is echt puur herhaling. Een HK-topic openen om net effe verder te babbelen dan op VN kan is niets mis mee.

In de HK kunnen topics wel degelijk gesloten worden; daar waar er ruzies ontstaan die niet meer op te lossen zijn, de inhoud illegaal is, er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Maar offtopic in de HK is eigenlijk vooral knap. Als je er een topic opent met 50 reacties "arme toot" en er is 1 iemand die iedere pagina 10 komt roepen dat delerium stom is omdat ze een roze paard heeft dan kan diegene verwachten aangesproken te worden...

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 22:10

dus stel er word een topic in de hk over toot geopend en de discussie die plaats vond op de vn dan is dat ok of niet?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:17

Een "laten we verder beppen over de verkoop van Totilas" mag zeker :j

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 22:27

delerium schreef:
Een "laten we verder beppen over de verkoop van Totilas" mag zeker :j

Oke thanks enne bedankt voor je uitleg en hulp ;).