te fanatieke moderators?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

te fanatieke moderators?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 12:48

Ik irriteer me eigenlijk hartstikke rot... :+ . Had een oproepje geplaats bij (UK) had ook echt betrekking
op uit de kunst. Wordt het verplaatst naar commercial, ala ok vooruit, balen want daar bereik ik natuurlijk
de mensen niet mee die ik moet bereiken. De reacties die mensen gaven, van he leuk initiatief. Allemaal
verwijderd, mijn reacties daarop ook. Net weer een verkoop topic, vraag om de vraagprijs, is wel zo
handig voor iedereen die het topic bekijkt..Hup verwijderd. En zo kan ik nog wel even doorgaan, geloof
dat ik in een paar dagen tijd 3 berichten van een mod heb waarvan ik denk...Is dat nou echt nodig?

slimmerik

Re: te fanatieke moderators?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:50

Kun je niet beter in een pb bij betreffend mod om uitleg vragen?

Ik vind het een onduidelijk bericht. Zie zelfs dat je niet eens de regels leest voordat je iets post. Vraagprijs vragen moet nl. altijd per pb. Dus wie is er nu fout?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:59

Zoals slimmerik al aangeeft is het t handigst om de mod waarvan je een pb hebt gekregen om uitleg te vragen wanneer je iets niet begrijpt, of wanneer je van mening bent dat je onterecht wordt aangesproken.

Voor wat betreft EA en het vragen om de vraagprijs in een verkooptopic kun je het volgende teruglezen in de EA regels

Citaat:
Reageren op topics

De TopicStarter is verantwoordelijk voor het verstrekken van relevante informatie. Hierbij kan o.a. de keuze gemaakt worden om geen vraagprijs, foto's etc. in de openingspost te zetten. Het niet noemen van bijv. een vraagprijs blijft toegestaan, echter we zien veel te vaak reacties in de trant van "mag ik de vraagprijs per PB?", "wil je me foto's sturen?" etc., met als reactie daarop "ik heb je een PB gestuurd".

Dit soort reacties zijn totaal overbodig. Degene die informatie wil hebben, kan immers zelf een PB sturen aan de Topicstarter. De topicstarter kan dan weer reageren op deze PB, en de info dat er een PB verstuurd is, is niet relevant voor het topic. Dit soort reacties worden dan ook zonder tegenbericht verwijderd worden.

Ook de melding "ik heb getemd" is niet relevant voor een topic en wordt dan ook verwijderd, hoewel we het natuurlijk wel heel erg prijs stellen als er getemd wordt!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:26

Ook de melding ik heb getemd is niet relevant voor een topic.

Daar ben ik het niet mee eens, als iemand een dubbel topic opent, zet ik het er altijd neer, zodat andere bokkers weten dat er nog een topic loopt, en zij hun antwoorden in 1 topic schrijven, zodat niet hun antwoorden weg zijn,als het topic op slot gaat.

Dat de mod snel reageren: Ik heb nu al 2 meldingen op staan van gisteren vroeg in de middag, 1 dubbel topic en 1 waar spullen aangeboden worden en de TS de spullen dubbel verkoopt, daar is op alletwee nog niet gereageerd, dus dat snelle vind ik wel meevallen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:34

nicole3939 schreef:
Ook de melding ik heb getemd is niet relevant voor een topic.

Daar ben ik het niet mee eens, als iemand een dubbel topic opent, zet ik het er altijd neer, zodat andere bokkers weten dat er nog een topic loopt, en zij hun antwoorden in 1 topic schrijven, zodat niet hun antwoorden weg zijn,als het topic op slot gaat.

Maar zoals ik het begrijp zet jij dan een linkje neer naar het topic dat al loopt?
Dat is ook prima, en heel fijn idd voor andere bokkers.

Maar de reactie 'ik heb getemd' is een oneliner en bovendien offtopic. Dat soort reacties zijn dus niet de bedoeling.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:50

Klopt Mas, ik zet er meestal neer dubbel topic, ik tem even.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:12

Ts ik heb het nu ook een paar keer meegemaakt. Het vervelende vind ik dat mensen dan wel reageren in je topic, maar jij niet weet wie en wat ze vragen omdat de berichten zijn verwijderd. Het kan net zo goed info zijn die voor meer geinteresseerden van belang is.

Of laatst was ik de Tag vergeten, [], word het hele topic verwijderd, dat vond ik ook zoiets.
Maar goed...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:15

Maargoed, dat laatste staat ook in de regels, Marchador. Dat is een kwestie van lezen :)

In een ander topic kwam de tip om in het eerste geval even de mod te pben, die kan je dan de namen geven van de mensen die gereageerd hadden geloof ik :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:16

Maar een Tag is makkelijk aan te passen of toe te voegen in de titel, dat dat vergeten kan worden. Tjah menselijk toch, als die hele advertentie nu vol fouten zat.
Maar die tag... :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:17

Het aan de betreffende mod vragen is niks, het antwoord krijgen schijnt regelmatig een groter probleem te zijn. :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:25

Heb ik nooit een probleem mee gehad, Ayasha, dus daar kan ik niks over zeggen. Maar ik weet ook niet hoe snel die mensen antwoord willen, ik stel meestal een vraag en vaak krijg ik dan nog dezelfde dag antwoord, maar soms duurt het wat langer.

Marchador: ik geloof dat dit zo gedaan wordt omdat veel mensen te lui zijn om het een beetje uit te zoeken. Ze zetten er geen tag in omdat ze daar geen zin in hebben, en dan kan ik me voorstellen dat de mods het ook zat worden :P Dat is natuurlijk wel banketstaaf voor de mensen die het niet slecht bedoelen..

Bij dit soort topics vraag ik me altijd af of mensen wel een beetje rekening houden met het feit dat de mods mensen zijn, die het vrijwillig doen (wat natuurlijk niet betekend dat je geen punten kunt aankaarten, maar een beetje compassie..) . In de winkel waar mijn moeder werkt hebben ze een hele leuke spreuk, ik zal eens vragen hoe die ook alweer ging :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:28

Nee ik geloofde der ook niet veel van in het begin maar.... :+

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:03

Je vraag is eigenlijk deels hetzelfde als in dit topic op forumzaken:
[FZ] moderators die vragen in topic verwijderen [EA]
waar één van de EA moderators al een uitgebreid antwoord gegeven heeft. Daarom sluit ik dit topic.

Voor je vraag over het topic zelf (waarom het van UK naar Comemercieel verplaatst is) kun je het beste de moderator die het topic verplaatst heeft pb-en voor de precieze reden.