Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mister01 schreef:volgens mij wordt iedereen gewoon net zo hard afgebrand!
het gaat er soms best pittig aan toe en daar is in veel gevallen helemaal geen reden toe.
ongeacht de leeftijd.
Floor_x schreef:Mister01 schreef:volgens mij wordt iedereen gewoon net zo hard afgebrand!
het gaat er soms best pittig aan toe en daar is in veel gevallen helemaal geen reden toe.
ongeacht de leeftijd.
Dat klopt. Maar vind jij dan dat er bijvoorbeeld in zo'n geval meer rekening mee moet worden gehouden als het om een 14 jarige gaat?
Anique_Vaandrig schreef:Ik vind het eerder triest dat het nodig is dat ze het erbij zetten. Sommige volwassenen kunnen niet normaal reageren, ook niet naar een kind.
Een kind van 12 heeft nu eenmaal niet hetzelfde niveau als een volwassen persoon
Moontje1991 schreef:Ik ben het helemaal met je eens TS.
Veel mensen doe altijd alsof kinderen zo lief en onschuldig zijn en niet beter weten maar in mijn ogen is dat helemaal niet waar een kind van 12 weet heel goed wat hij doet en wanner ze iets doen wat eigenlijk niet kan.
En daarnaast vindt ik het krom dat je ze wel serieus moet nemen als ze iemand anders comentaar geven maar als volwassenen mag je dat kind dan weer geen comentaar geven.
Nee dat gaat er bij mij echt niet in.
Kinderen van 12 zijn echt niet dom als een kind van 12 op zijn pony zit en met spoortjes zit te schoppen en in zijn mond zit te trekken weet dat kind heel goed dat hij zo de pony pijn doet en dat het zo niet hoort.
Bokt probeert kinderen veel te veel te perfectioneren en veel bokkers hebben in mijn ogen een verdraaid beeld van de werkelijkheid als het om kinderen gaat.
Kinderen zijn niet gek mensen en als een kind zijn pony schopt of een steen door de ruit van een auto gooit weet hij heel goed waar hij mee bezig is.
En kinderen kunnen ook echt wel wat hebben ze zijn niet van suiker.
Denk je dat hun moeder nooit boos op ze wordt?
Als je een kind niet verteld dat ze iets fout doet leert ze het nooit.
De meeste mensen zie ik ook reageren op bokt van oh het is maar een kind die weet niet beter hij kan er niks aan doen hij is zo lief en schattig en het is niet zijn schuld.
Hoe moet een kind zo ooit leren wat wel en niet kan als je ze alleen maar vertroeteld?
Nee kinderen zijn niet gek ze weten heel goed wat ze doen en dienen er ook op aangesproken te worden als ze iets fout doen.
(anders zit de wereld straks vol met kinderen die op straat auto`s proberen tegen te houden en hun pony schoppen enz enz enz)
Floor_x schreef:Mister01 schreef:volgens mij wordt iedereen gewoon net zo hard afgebrand!
ongeacht de leeftijd.
Dat klopt. Maar vind jij dan dat er bijvoorbeeld in zo'n geval meer rekening mee moet worden gehouden als het om een 14 jarige gaat?
Ragdollcat schreef:Nou kan me niets schelen als iemand zegt "denk erom ik ben 12"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Het zijn geen lieverds hoor, als ze zo brutaal zijn om zoiets te zeggen dan zijn ze mans genoeg. Als ze onbeschoft doen op bokt dan mogen wij dat ook doen moeten ze maar netjes blijven.
Anders moeten ze niet op bokt komen.
Joycebunny schreef:dingen op HAW zetten is niet meteen een teken van jezelf 'volwassen' vinden vind ik. Het valt me namelijk op dat als je rijfoto's bij RITP/JITP plaatst, je amper écht opbouwende technische commentaar krijgt, maar reacties zoals 'leuk dier' en 'netjes' zonder echte waarde. Op HAW krijg je commentaar en die KAN opbouwend zijn. Volgens mij is dat ook de bedoeling van HAW : netjes maar onderbouwend reageren op andermans foto's zonder diegene af te breken, of TS nu 16+ is of niet. Dan vind ik het helemaal geen 'stoerdoenerij' om je topic bij HAW te plaatsen hoor