moderators die vragen in topic verwijderen [EA]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

moderators die vragen in topic verwijderen [EA]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 16:21

Hallo ik zit met een probleempje wat me nogal vaak overkomt.

aangezien ik de garage an het opruimen ben en spullen die ik niet meer kan gebruiken dus liever verkoop dan laat liggen heb ik een topic lopen met de overige restanten die nog niet verkocht waren.

nu heb ik dit al eerder in topics gehad maar vandaag dus weer en ik erger me eigen er nogal aan:

je opent een topic
vervolgens vraagt er iemand .. RUIL JE? VRAAGPRIJS? HEB JE EEN FOTO?
en deze worden door de moderator verwijdert..
vervolgens weet ik niet meer wie er intresse in mijn spullen had

hoe kan ik dit voorkomen of is dit niet te voorkomen?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:22

Reacties en interesse via pb vragen?

Dobel

Re: moderators die vragen in topic verwijderen [EA]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 16:25

veel mensen vinden het toch makkelijker snel even in het topic te reageren bovendien heb ik erbij gezet liever in het topic reageren.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:07

TS, ik heb dit ook gehad. Als je een mod pb-t kan die de berichten voor je opzoeken. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:21

Dobel schreef:
hoe kan ik dit voorkomen of is dit niet te voorkomen?

Alle info zoals prijzen en foto's in het topic zetten
Gaat het ook niet mis
Is en wel zo prettig voor de bokker ook!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 21:36

dan vragen ze wel iets anders wat ze willen weten wat ook gewist wordt dus dat is het niet

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:19

In de charter van Eenmaal-Andermaal staat er al iets over geschreven:

Citaat:
Reageren op topics

De TopicStarter is verantwoordelijk voor het verstrekken van relevante informatie. Hierbij kan o.a. de keuze gemaakt worden om geen vraagprijs, foto's etc. in de openingspost te zetten. Het niet noemen van bijv. een vraagprijs blijft toegestaan, echter we zien veel te vaak reacties in de trant van "mag ik de vraagprijs per PB?", "wil je me foto's sturen?" etc., met als reactie daarop "ik heb je een PB gestuurd".

Dit soort reacties zijn totaal overbodig. Degene die informatie wil hebben, kan immers zelf een PB sturen aan de Topicstarter. De topicstarter kan dan weer reageren op deze PB, en de info dat er een PB verstuurd is, is niet relevant voor het topic. Dit soort reacties worden dan ook zonder tegenbericht verwijderd worden.

Ook de melding "ik heb getemd" is niet relevant voor een topic en wordt dan ook verwijderd, hoewel we het natuurlijk wel heel erg prijs stellen als er getemd wordt!

De reacties die je in je openingspost als voorbeeld genoemd hebt worden inderdaad verwijderd.
Op je vraag wat je er tegen zou kunnen doen, kan ik je wel een paar tips geven: er wordt vaak om foto's en om een vraagprijs gevraagd. In dit geval is het te voorkomen door zelf al goede foto's te plaatsen en een richt/vraagprijs te noemen.

In het verleden hebben we veel klachten gehad over de manier van reageren op EA. Er werden vaak discussies gevoerd terwijl EA daar niet voor bedoeld is, het is immers een verkoopforum. Daarnaast kwamen ontzettend vaak dezelfde vragen voorbij die ook prima per PB gesteld konden worden. Conversaties als "mag ik de vraagprijs per PB" met als antwoord "je hebt een PB". Dit soort dingen zijn totaal niet nuttig en de lezers bleken zich er enorm aan te storen. Vandaar dat we destijds de beslissing genomen hebben om er strikter op te modereren.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 22:50

maar hoe kom ik er nu achter wie er intresse heeft en per ongeluk wel in mijn topic heeft gepost?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:57

Daar kun je zelf helaas niet meer achter komen.
Als je denkt dat er belangrijke reacties tussen zitten, dan mag je wel een PB sturen met daarin de link naar het verkooptopic. We kunnen de reacties nog 'opgraven' in het archief. Hou er rekening mee dat we dit per uitzondering doen, niet dat straks iedereen alle reacties terug wil zien.
Maar nogmaals: je kunt er beter voor zorgen dat je advertentie volledig is zodat dit soort vragen allemaal niet gesteld hoeven te worden. Dat is voor iedereen een stuk fijner :)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:37

TS, je kan het beste sowieso in je verkooptopic zetten: 'vragen en vp via pb'.

Als er toch bokkers zijn waarvan de reactie is weggehaald, kan je de desbetreffende moderator een pb sturen. Ik kreeg dan zelf altijd via pb van de mod de reacties van de bokkers die weggehaald waren.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:27

Ik vind het ook vreselijk irritant inderdaad, zowel als verkoper als koper zijnde. Snap ook niet helemaal waar die regel goed voor is, maarja. Je kunt er dus ook niet achterkomen wie interesse had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:06

Ja absurd toch? Zet iemand zijn andalusier te koop, ik reageer als 1e op haar post en vraag haar een foto te plaatsen....hup weggehaald.......ronduit belachelijk!!!!