negatief bespreken van andere mensen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

babydolll

negatief bespreken van andere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:17

Ik ben erg benieuwd hoe jullie en de mod's hier tegenover staan.
Ik heb een tijdje terug een OW gehad voor het zwartmaken van iemand(geheel terecht!), nu heb ik weer een waarschuwing gekregen wbt zwartmaken.
Echter heb ik in geen negatieve manier dit meisje besproken, het ging om iets wat ze wou kopen( ook een bokker) en heb toch besloten het te ruilen. Heb haar netjes afgezegt, niks aan de hand dus! Heb in het HK topic een berichtje geplaatst dat ze boos was, geen namen, niet eens genoemd dat het een bokker was.
Nu heeft dit meisje zich daar gemeld(eigen keuze) en heeft zichzelf dus bekend gemaakt.
Hier krijg ik nu een waarschuwing op.
Nu gebeurt dit wel vaker dat er OW's gegeven word op het zwart maken van mensen, maar ik vraag me af wanneer het uberhaubt zwart maken is? Als je geen naam noemt, een verwijzing naar een topic of link maakt is het dan OW waardig?

Anoniem

Re: negatief bespreken van andere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:18

Zoals jij het nu schetst klinkt het zwaar overtrokken. Maar eerlijk is eerlijk, dat is slechts één kant van het verhaal.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:20

Sonja schreef:
Zoals jij het nu schetst klinkt het zwaar overtrokken. Maar eerlijk is eerlijk, dat is slechts één kant van het verhaal.

Ik heb alleen een waarschuwing gekregen voor dat, de mod had er ook de betreffende post bij gezet. Ik wil de post hier wel letterlijk neerzetten maar heb geen idee of dat mag?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:21

Ik heb hetzelfde Iris, maar dat wist je al. :)

Het valt me steeds vaker op dat mensen OW's krijgen voor het zwartmaken van niet-bokkers (marktplaatsadvertenties..), mensen waarbij geen naam of link genoemd worden en dergelijke.

Vervelendste vind ik eigenlijk nog dat de hele HK dus schijnbaar nagetrokken wordt. Als ik daar al niet meer mag waarschuwen voor oplichters oid, waar dan wel?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:21

babydolll schreef:
Sonja schreef:

Ik heb alleen een waarschuwing gekregen voor dat, de mod had er ook de betreffende post bij gezet. Ik wil de post hier wel letterlijk neerzetten maar heb geen idee of dat mag?

Zou ik niet doen, je mag niks openbaar maken. :))

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:22

posten zijn toch al openbaar.

pb's mag je idd niet openbaar maken.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:24

Citaat:
Oh janise dat meisje was boos, ze had mn berichten allemaal nagelezen.

op dit stukje heb ik een waarschuwing gekregen!
(posts zijn idd openbaar, heb deze uit het topic geplukt dus dat mag gewoon! :D )

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:25

upendo schreef:
Ik heb hetzelfde Iris, maar dat wist je al. :)

Het valt me steeds vaker op dat mensen OW's krijgen voor het zwartmaken van niet-bokkers (marktplaatsadvertenties..), mensen waarbij geen naam of link genoemd worden en dergelijke.

Vervelendste vind ik eigenlijk nog dat de hele HK dus schijnbaar nagetrokken wordt. Als ik daar al niet meer mag waarschuwen voor oplichters oid, waar dan wel?

idd! ik heb er een heel klein stukje van mijn post aan besteed(de rest plaats ik niet in het topic is namelijk niet relevant)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:27

'Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor!' :')

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:30

upendo schreef:
'Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor! Petrol bicolor!' :')

:9 :9
maar, ik vraag me af wanneer het zwartmaken is? mag je mensen ook al niet meer waarschuwen voor een Marktplaats verkoper oid?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:33

nouja.... als je dáár al een OW voor krijgt??

Dat vind ik echt idioot.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:33

Abeltje77 schreef:
nouja.... als je dáár al een OW voor krijgt??

Dat vind ik echt idioot.

Ik kan er uit mijn hoofd 4 opnoemen. :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:34

4 watdan?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:35

Als je zegt "die is boos", vind ik dat geen zwartmaken, dat is gewoon vertellen hoe het zit.

Over die situatie specifiek gaan de mods hier geen uitleg over geven, dat kan ik je zo meegeven. Want als jij dit uitgeklaard wilt zien, zal je je zelfs uiteindelijk tot een hoofdmod moeten wenden omdat dit allemaal achter het gordijn besproken moet worden.

Maar als dit het enige is waar je die OW voor krijgt, is het ronduit ridicuul. Ronduit, volledig, 100% belachelijk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:35

4 mensen die geen namen genoemd hebben maar wel een OW kregen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:36

babydolll schreef:
Citaat:
Oh janise dat meisje was boos, ze had mn berichten allemaal nagelezen.

op dit stukje heb ik een waarschuwing gekregen!
(posts zijn idd openbaar, heb deze uit het topic geplukt dus dat mag gewoon! :D )

Krijg je DAAR een OW voor? Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet méér aan de hand is geweest.
En anders zou ik er bezwaar tegen maken bij een hoofdmod. Als het echt alleen maar is wat hier staat, dan lijkt me een OW zwáár overtrokken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:36

Eusj, maareuh Abeltje, ik kan mij ook nog een topic herinneren waarbij mensen een OW/ban kregen voor vrijdagmiddag humor..

( iets met kippen en iets met voeten O:) )

Ik vind dat het beheer soms een OW geeft voor iets wat nergens over gaat en soms geven juist geen OW wat in mij ogen wél zou moeten..

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:39

Hmm had niet het idee dat je me aan het zwartmaken was je hebt alleen gelogen tegen me, aan het lijntje gehouden en daarna genegeerd :+
Dus dat je een OW hebt gekregen prima, alleen voor het verkeerde :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:41

Daarvoor geven ze geen OW's volgens mij. Althans, dat zou niet moeten.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:42

Tieneke schreef:
Als je zegt "die is boos", vind ik dat geen zwartmaken, dat is gewoon vertellen hoe het zit.

Over die situatie specifiek gaan de mods hier geen uitleg over geven, dat kan ik je zo meegeven. Want als jij dit uitgeklaard wilt zien, zal je je zelfs uiteindelijk tot een hoofdmod moeten wenden omdat dit allemaal achter het gordijn besproken moet worden.

Maar als dit het enige is waar je die OW voor krijgt, is het ronduit ridicuul. Ronduit, volledig, 100% belachelijk.

ik heb geen officele OW gekregen(die had ik al en dan zou ik nu een ban hebben) hier heb ik wel een dreigende waarschuwing voor gekregen.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:42

luwaniej1 schreef:
Hmm had niet het idee dat je me aan het zwartmaken was je hebt alleen gelogen tegen me, aan het lijntje gehouden en daarna genegeerd :+

edit, ga hier niet op antwoorden

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:43

luwaniej1 schreef:

Oeps!

Maar ik wist niet dat de moderators in zulke persoonlijke kwesties (zeker ivm EA) tussenkwamen...

Echte OW of niet... Dan moet je iedereen die zegt dat die of die boos op hem is gaan bestraffen. Zijn we hier kleuters allemaal of zo?

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:44

Tieneke schreef:
luwaniej1 schreef:

Oeps!

Maar ik wist niet dat de moderators in zulke persoonlijke kwesties (zeker ivm EA) tussenkwamen...

Echte OW of niet... Dan moet je iedereen die zegt dat die of die boos op hem is gaan bestraffen. Zijn we hier kleuters allemaal of zo?

tja, wat zij heeft gedaan is ook niet misselijk( dreigende smsjes ect) ze blijft me helaas'achtervolgen', vind ik een beetje kinderachtig zelf..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:45

Luwaniej1: niet om het een of ander, maar tot je jezelf meldde in het desbetreffende HKtopic had ik er geen lucht van wie het betrof. Dus wat betreft het onderwerp van dit topic..

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:46

Als je een vraag hebt over een individuele OW, kun je die stellen aan de moderator van wie je de waarschuwing gekregen hebt, of bezwaar indienen bij de bezwaarcommissie. Maar in dit geval zou ik de pb die je gehad hebt nog eens goed doorlezen, het gaat namelijk niet om een OW ;)

Het is niet de bedoeling over individuele gevallen een topic op FZ te openen, om die reden hier een slotje.