Mallorka en ik stellen zich voor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallorka

Mallorka en ik stellen zich voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 00:52

Afbeelding

Hallo allemaal. Mijn naam is Sandra en ik lees hier al een heel poosje allerlei topics om zoveel mogelijk informatie te vergaren. Dus wordt het hoog tijd dat ik me samen met mijn paardje eens even voorstel en een beetje mee ga kletsen.

Ik ben 49 jaar, getrouwd en heb 2 zoons + schoondochters en 2 kleinzoons. Verder heb ik 3 katten(-broers), een konijnenechtpaar en een 'kudde' cavia's. Zo'n beetje al onze dieren zijn hier op een speciale, niet alledaagse manier terechtgekomen en niet meer weggegaan :D Zo ook mijn paard.....

Nooooit gedacht, dat ik ooit nog de eigenaar van een heus paard zou worden! Vroeger in mijn tienenjaren was ik wel een 'paardenmeisje' en heb ik op een manege wat gereden.
Mallorka -ik noem haar Jorka- was het paard van kennissen. Ooit heb ik, als wederdienst voor iets, een schilderij van haar gemaakt voor haar eigenaresse. Om een goed beeld van haar te krijgen, ben ik toen eens meegeweest naar haar pension om foto's van haar te maken. Zodoende kende ik haar wel.... een beetje ;)

Op een dag vroeg mijn man mij: "Wil je een paard hebben?" Ik dacht.... een paahaard?!! Hij is gek geworden ofzo 8)7 Neu een paard, wat moet ik met een paard!
Tot ik in gesprek kwam met de kennissen, die wegens hele nare omstandigheden niet meer zoals ze zouden willen, voor Mallorka konden zorgen. Ze had al te koop gestaan, maar daar kwamen allerlei mensen op af, zoals handelaren, waar ze haar niet aan wilden verkopen. Maar waarom dachten ze dan in hemelsnaam aan mij als nieuwe baas voor Mallorka :? Ik.... helemaal geen ervaring, geen benul hoe ik een paard moet verzorgen en rijden had ik al in geen eeuwigheid meer gedaan; zou niet eens meer weten hoe!
De achterliggende gedachte was, de manier waarop wij met dieren omgaan, wat dieren voor ons betekenen en ze dacht, als de klik er is, komt de rest ook goed. Nou! daar moest ik toch eens heel goed en diep over nadenken. 't Is tenslotte geen cavia! :\

Ondanks dat ik me ook wel een beetje zorgen maakte over het financiële plaatje en of het wel iets voor mij zou zijn, begon het toch wel te kriebelen. We zijn toen overeengekomen dat ik een tijdje met haar mee zou gaan om te kijken of ik het leuk en haalbaar vond. Zo niet, zou ik dat gewoon kunnen zeggen en vice versa ook, mocht zij mij geen geschikt baasje vinden.... even goede vrienden.
En ondanks dat ik het in het begin zowat in m'n broek deed voor het grote beest, dat ze me de eerste keren het erf over sleurde aan het halstertouw en dat het zweet me uitbrak als ik een voetje (lees grote zwaaiende achterhoef! :roll: ) moest vragen, werd ik stapelgek op het dier!! <3 En vond ik het heerlijk om naar haar toe te kunnen en bij haar te zijn.

Na een tijdje heb ik haar met alles erop en eraan voor een symbolisch bedrag overgenomen. Tja, wie had dat ooit gedacht; sinds eind maart is Jorka mijn paardje *\o/* De vorige eigenaresse is me blijven begeleiden en helpen met het berijden en ik kan ten alle tijden bij haar terecht als ik ergens mee zit of iets niet weet. Zij is ook blij dat het zo gegaan is en heeft er ondanks dat ze Mallorka erg mist, een goed gevoel aan overgehouden.

Nou, dat was een heel verhaal! Maar ik wilde het toch graag vertellen.

Ik ben nog steeds hard aan het oefenen, want Mallorka is niet het makkelijkste paardje en ik ben niet de dapperste ruiter >;) hmm niet de allerbeste combinatie haha. Maarja, ik heb er ontzettend veel plezier in, en met vallen en opstaan (niet letterlijk gelukkig) en veel geduld, gaan we steeds meer vertouwen in elkaar krijgen. Mijn streven is om straks samen op een veilige manier ontspannen buitenritjes te kunnen maken en van de natuur te genieten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Mallorka en ik stellen zich voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 06:03

Mooi verhaal zeg. :) Leuke foto ook trouwens!

En welkom op Bokt. :D

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 06:03

Welkom Sandra.
Veel boktplezier gewenst

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 07:06

Welkom op Bokt.. Heel fijn dat de vorige eigenaresse je met raad en daad bijstaat. Als je er voor open staat is alles te leren. Het komt vast goed met jullie ;)

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 09:44

Dankjulliewel voor de welkomwensen :)

Dat is zeker heel fijn, Aukelizzy. Ze vind het ook fijn om zo nog een beetje contact te kunnen hebben met Jorka. En wat mij betreft, hoeft ze helemaal niet definitief afscheid van haar paard te nemen en mag ze als ze er behoefte aan heeft gewoon naar haar toe. Ze woont vlakbij.
Ik niet trouwens. Ik moet een eindje rijden, maar ze staat zo goed op het pension waar ze al jaren woont. Lieve pensionhouders, die goed voor haar zorgen en op haar letten, dus dat wil ik niet veranderen. Dat is me de kilometertjes en benzinekosten zeker waard :j
Ik kan ook altijd terecht bij mijn medestalgenoten. En ook bij de pensioneigenaren. In het begin kwamen ze geregeld kijken of 'San nog in het zadel zat' _O- en of alles nog wel goed met me ging. Ik mag ook afentoe mee op een erg mak en lief paardje van hun als ze buitenritten maken, om zo wat meer vertrouwen te krijgen. Jorka zelf is buiten errug gespannen, schrikkerig en vooral.... heul voorwaarts! (en ikke dus errug bang :roll: ) Dus daar moeten we saampjes nog aan werken ;)
Er was heel lang niet meer met haar gereden en voor die tijd was er meer dressuurmatig met haar gewerkt. Dus voor het paard is het ook weer erg wennen allemaal.
Ik lees ook altijd.... ga les nemen. Dat wil ik op een gegeven moment ook, maar dan moet ik wel eerst veilig met haar over straat kunnen lopen. Er is een manege in de buurt +:)+ Alles op z'n tijd; het belangrijkste is, dat ik of liever ik en m'n paard er lol in hebben. Ze is altijd blij me te zien en komt helemaal vanachter uit de wei naar me toe (dat wil ook wel wat zeggen, denk ikzelf).
Ik ben dan wel bijna 50, maar af en toe voel ik me net een 'Penny-meisje' :D _O-

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:50

wow,
wat een verhaal...je kan wel zeggen dat je een hart voor dieren hebt.
Ikv ind het heel tof van de vorige eigenaar dat ze je helpt en begeleid en op die manier is ze er ook zeker van dat haar paardje een goede toekomst staat te wachten.

Ik wens jullie nog veel plezier samen en het is echt een mooi paard.

groetjes

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:00

Bellatrix schreef:
Mooi verhaal zeg.

MMares schreef:
wow,
wat een verhaal...

Ja vind het zelf ook heel bijzonder.
Ik zal misschien ook eens -als ik 25 post's verder ben :D - het verhaal vertellen hoe de poezenbroers in ons leven zijn gekomen, en Remi het konijn, dat was helemaal 'apart'.

Iig bedankt en ik zal nu niet meer teveel uitwijden ;) want anders is het geen 'voorstellen' meer :D
Laatst bijgewerkt door Mallorka op 05-10-10 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Mallorka en ik stellen zich voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:01

Nou, schiet maar op met die 25 nuttige berichten dan. :D

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:13

ja..inderdaad..
ik wacht al vol spanning op de volgende verhalen van je dieren...
ook ik moet nog mijn 25 nuttige post hebben vooralleer ik iets over mijn andere dieren kan zeggen..
groetjes

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:19

Bellatrix schreef:
Nou, schiet maar op met die 25 nuttige berichten dan. :D

Haha, ik ga m'n best doen. Ik weet alleen niet of mijn berichten erg 'nuttig' zullen zijn :D met mijn paardenervaring :o Ik doe eigenlijk ook heel veel op gevoel; probeer me in de gedachten van het paard te verplaatsen. Ik denk dat ik meer heb aan jullie, ervaren bokkers, nuttige berichten! :+

ponydiefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:34

Leuke foto Welkom op bokt :P

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 08:28

Dankje ponydiefje :D

ahum.... "al" 3 berichten! Heb maar even mijn eerste 'verslag van de dag' geplaatst... nuttig toch?! ;)