Alle politieke topics gesloten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Alle politieke topics gesloten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 10:54

Ik was vanmorgen toch eens benieuwd wat de bokkers van de nieuwe politieke plannen vinden. De 500 dierenagenten, het dierenalarmnummer 114 enz enz. Ik vind het hartstikke interessant om te lezen wat anderen daar van vinden en waarom.
Maar toen zag ik dat alle topics over politiek ondertussen gesloten zijn :=
Waarom zijn er toch altijd van die mensen die maar modder blijven gooien? Het moet toch verdorie mogelijk zijn om, als volwassen mensen, een nette discussie te kunnen voeren!

En los je echt het probleem op door die topics te sluiten, vraag ik me dan af.. Kunnen we dan in de toekomst überhaupt nog wel politieke topics openen? Of wordt alles wat met politiek en religie en mensen met een gek kapsel te maken heeft voortaan van bokt verbannen?

Zou een lik-op-stukbeleid niet beter werken? Gewoon de rotte appels direct aanpakken in dat soort topics.. Meteen een dag bannen bij een persoonlijke aanval en bij het schelden en vingers wijzen.. Jullie snappen wel wat ik bedoel :)
Dan houd je de serieuze mensen met goed onderbouwde meningen over, en blijft de discussie ook netjes en gezellig.

CtjeLief

Re: Alle politieke topics gesloten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:58

Het Bokt team is nu druk aan het overleggen over hoe verder (en OF verder) met de politieke topics.. (als ik het zo goed uitleg) De sfeer was HEEL ver te zoeken, er werd volop gediscrimineerd, en propaganda gevoerd tegen moslims en daar kwam HEEL veel bezwaar tegen, wat de sfeer erg akelig maakte. Het is heel goed dat Bokt de topics (tijdelijk) heeft gesloten, en hopelijk komt er een goed nieuw beleid hierover :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:02

maar er werd niet alleen propaganda gevoerd tegen de moslims toch?
toch ook tegen de wilders stemmers?
zeker weten doe ik dat natuurlijk niet,
vond de sfeer zo ver te zoeken dat ik nooit plaatste in die topics...
echter heb ik soms wel mee gelezen,en toen viel me dat ook op.

maar goed,
zou het jammer vinden als het niet meer mogelijk is een normale discussie over de politiek te voeren...
als dat al niet meer kan, hoe moet het dan straks verder met de andere discussies?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 11:02

Ben zelf een lang weekend weg geweest, dus ik heb t niet allemaal meegekregen. Een goed, nieuw beleid zou fijn zijn :j Heb een hekel aan die persoonlijke aanvallen en dat ononderbouwde boe-roepen en schelden..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:04

CtjeLief schreef:
Het Bokt team is nu druk aan het overleggen over hoe verder (en OF verder) met de politieke topics.. (als ik het zo goed uitleg) De sfeer was HEEL ver te zoeken, er werd volop gediscrimineerd, en propaganda gevoerd tegen moslims en daar kwam HEEL veel bezwaar tegen, wat de sfeer erg akelig maakte. Het is heel goed dat Bokt de topics (tijdelijk) heeft gesloten, en hopelijk komt er een goed nieuw beleid hierover :)

Dan moet je de andere kant ook noemen, namelijk de Wilders-stemmers die voor achterlijke idioten uitgemaakt worden.
Het komt van beide kanten en het kan allebei niet :).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 11:07

Ja, als het alleen van één kant was gekomen dan was zo'n topic al lang dood geweest natuurlijk.

Het maakt verder ook niet uit wie er doet schelden, tegen islam of tegen Wilders(+aanhangers), het mag van mij allemaal hard worden aangepakt!

Ik vind het jammer dat al die andere punten van t akkoord gewoon helemaal worden overgeslagen.. Het gaat nu helemaal niet meer over 'de islam' of 'Wilders' maar over het regeerakkoord waar de drie partijen het SAMEN over eens zijn. Moet toch mogelijk zijn om daar wel netjes over te praten? De dierenpolitie, de maximumsnelheid, de WW, de kerncentrale, de aanpak van criminaliteit..
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-10-10 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:08

van mij ook...
ieder zijn vrijheid van meningsuiting en waar die op wil stemmen,
maar je moet ook rekening weten te houden met elkaars gevoelens...
en daarin moet de vrijheid van menings uiting dan een beetje ingedamd worden...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:08

(terzijde dat ik pvvers nooit voor achterlijke idioten heb uitgemaakt)

Net zoals de 'linkschen' ook voor rotte vis werden uitgemaakt en voor alle problemen in Nederland werden aangewezen.. Maar discriminatie en racisme gaat in mijn optiek nog wel een stapje of 10 verder ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:17

juist door dit soort vingertjes wijzen is de sfeer veranderd,
en daarvoor is dit topic, mijn inziens, ook niet bedoelt...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 11:23

Daar heb ik het topic idd niet voor geopend, heb ook bewust niet de Islam en de naam Wilders genoemd want ik weet dat sommigen dan doordraaien :')

Maar puur om eens te kijken wat de bokkers er nu van vinden dat een goede discussie blijkbaar niet meer mogelijk is, en omdat ik benieuwd ben hoe dat probleem kan worden opgelost of aangepakt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:27

Ik vind het jammer. Ik hoop voor je dat dit topic niet ook gesloten wordt maar ik vrees het ergste.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:28

8nnemiek schreef:
Daar heb ik het topic idd niet voor geopend, heb ook bewust niet de Islam en de naam Wilders genoemd want ik weet dat sommigen dan doordraaien :')

Maar puur om eens te kijken wat de bokkers er nu van vinden dat een goede discussie blijkbaar niet meer mogelijk is, en omdat ik benieuwd ben hoe dat probleem kan worden opgelost of aangepakt.

Daar lopen al meerdere discussies over binnen FZ..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:17

8nnemiek schreef:
Ik vind het jammer dat al die andere punten van t akkoord gewoon helemaal worden overgeslagen.. Het gaat nu helemaal niet meer over 'de islam' of 'Wilders' maar over het regeerakkoord waar de drie partijen het SAMEN over eens zijn. Moet toch mogelijk zijn om daar wel netjes over te praten? De dierenpolitie, de maximumsnelheid, de WW, de kerncentrale, de aanpak van criminaliteit..

Daar lijkt vrij weinig interesse voor te zijn. Heb destijds regelmatig geprobeerd het topic te verdraaien naar inhoudelijke punten, maar steeds komt de Islam en PVV en Wilders weer op de voorgrond te staan.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:26

Ja, dat was vooral het grote probleem op die topics. Alle politieke punten die werden aangekaart werden meteen weer gedraaid en uiteindelijk kwam het steeds weer terug op de allochtonen en Islam. Waar dan weer op gereageerd werd, met alle gevolgen van dien.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:30

Ik vindt het niet erg dat de politieke topics gesloten zijn. Bokt is volgens mij toch allereerst een paardenforum. Politiek vindt ik hier persoonlijk niet zo thuishoren omdat het erg persoonlijk is (er zijn oorlogen om minder begonnen ;-) )

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:45

Maar vind je Medisch hier wel thuishoren dan, Tafje?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:48

Sorry dat ik het zeg, heb er zelf soms ook een beetje last van. Maar krijg ook heel vaak het gevoel dat sommige mensen eigenlijk niet echt weten waar ze et over hebben als het om politiek gaat. En al helemaal als je de moslims neer haalt of andersoms geert wilders zwart maakt. Dus ben er wel mee eens dat het topic gesloten is. Het is en blijft een paardenforum en geen politieke partijen forum.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:50

Heino schreef:
Maar vind je Medisch hier wel thuishoren dan, Tafje?

Enerzijds omdat het om paarden gaat; ja

Als het om bokkers gaat; ja.. mensen kunnen hier hun ervaringen delen en steun hebben aan elkaar wanneer zij medisch b.v. dezelfde ziektebeelden hebben. Steun hebben aan elkaar en/of ervaringen opdoen is iets anders dan politieke meningen delen (sommigen maken er écht propaganda).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:56

Ik bedoelde de medisch mensen ja :)
Ik vind het lastig, want opzich is politiek natuurlijk ergens net zo goed meningen/ervaringen uitwisselen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:12

8nnemiek schreef:
Ik was vanmorgen toch eens benieuwd wat de bokkers van de nieuwe politieke plannen vinden. De 500 dierenagenten, het dierenalarmnummer 114 enz enz. Ik vind het hartstikke interessant om te lezen wat anderen daar van vinden en waarom.
Maar toen zag ik dat alle topics over politiek ondertussen gesloten zijn :=
Waarom zijn er toch altijd van die mensen die maar modder blijven gooien? Het moet toch verdorie mogelijk zijn om, als volwassen mensen, een nette discussie te kunnen voeren!

En los je echt het probleem op door die topics te sluiten, vraag ik me dan af.. Kunnen we dan in de toekomst überhaupt nog wel politieke topics openen? Of wordt alles wat met politiek en religie en mensen met een gek kapsel te maken heeft voortaan van bokt verbannen?

Zou een lik-op-stukbeleid niet beter werken? Gewoon de rotte appels direct aanpakken in dat soort topics.. Meteen een dag bannen bij een persoonlijke aanval en bij het schelden en vingers wijzen.. Jullie snappen wel wat ik bedoel :)
Dan houd je de serieuze mensen met goed onderbouwde meningen over, en blijft de discussie ook netjes en gezellig.

Om even in tegaan op het politieke stuk van de vraag: Super, doen , vraag me alleen af waarvan we t betalen?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:13

Ja, maar politiek staat feitelijk veel verder af van ons persoontje. De enigste invloed die we op politiek hebben is tijdens de verkiezingen.. en wat ze daarna uitvoeren.. daar kun je niets aan veranderen. Politiek is eigenlijk net als voetbal; iedereen heeft wel een andere mening over hoe het spel gespeeld moet worden. De coach (daar is er maar 1 van) bepaald echter.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:23

Het enige verschil is dat politiek iedereen aangaat. Het gaat om jou situatie, die wordt bepaald door politieke besluiten. Bovendien is politiek sterk vertrengeld met andere maatschappelijke onderwerpen. In hoeverre je invloed hebt op de politiek doet er inprincipe toch niet toe? Ik heb ook geen invloed op mijn gezondheid of op het gedrag van anderen. Toch vind ik het interessant om meningen te delen en een politiek bewustzijn te ontwikkelen. Politiek is meer dan alleen eventjes naar het stemhokje gaan na een debat gezien te hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 13:29

De reden waarom ik veel op bokt zit is juist omdat het meer is dan alleen het paardengedeelte. Er worden hier zo veel uiteenlopende nieuwsitems besproken, van de tsumani tot de babymoorden en de onderwaterrivier die werd ontdekt.. Ik vind dat politiek net zo belangrijk is.
Mensen hoeven er niet perse te kijken, als ze alleen paardgerelateerde topics willen zien.
Inderdaad jammer dat niet iedereen zich daarvoor interesseert, en er mensen zijn die liever wat hersenloos blijven relschoppen en steeds weer Wilders en de islam naar boven halen, terwijl dat nu gewoon helemaal niet meer aan de orde is, nu na de verkiezingen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:31

Aangezien ook hier dezelfde discussie over wordt gedaan, die we in de politieke topics zagen verschijnen, tijdelijk een slotje.