Waarom die negativiteit over Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_J

Waarom die negativiteit over Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 23:51

Het valt me op dat het ene na het andere topic wordt aangemaakt over de onkunde van de moderators, het beheer en het systeem van Bokt.
Natuurlijk is het alleen maar fijn dat we onze mening kunnen zeggen, maar ik word hier persoonlijk een beetje moe van..

Ik vind dat de moderators en het beheer fantastisch werk leveren, je kunt het nu eenmaal niet voor iedereen goed doen, maar ik denk dan de meerderheid op bokt zeer tevreden is.
Ook de sfeer op bokt vind ik wél goed, natuurlijk wordt er soms wel wat overdreven gereageerd, maar dat bewijst alleen maar dat iedereen die hier zit fanatiek is en alleen maar de ander wil helpen.

Misschien moeten sommige gebruikers die het niet eens zijn met mij, overwegen om zelf zich aan te melden als mod. 'Klagen' is heel simpel, maar probeer dan zelf te zorgen voor verandering.. En als dat geen oplossing is, dan ben je misschien niet op je plaats op dit forum.

Zijn er hier nog meer mensen die de negativiteit over bokt beu zijn?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:52

Ik :D ik zie ook steeds meer topics met "gezeik" uit de grond schieten. Ik ben over het algemeen gewoon tevreden, altijd al geweest, natuurlijk is niet alles perfect maar dat zou ook geen doen zijn ;) en het beheer doet imo toch ook gewoon z'n best? Daarbij is Bokt net zo leuk als je het zelf maakt, daar heb je als gebruiker nog het meeste in de hand. Ik kan niet met iedereen even goed door één deur, maar dat is in de wereld buiten het internet natuurlijk ook zo. :)
En daarbij, 't is maar internet, als je het echt zo zat bent... genoeg andere fora en er is ook een leven buiten de deur. Zat te doen lijkt mij! En ik zie ook vaak dat veel mensen zich wel érg opwinden ;) over sommige zaken/discussies... dat gaat me soms ook wat te ver. Veilig vanachter je computertje mensen de huid volschelden of afkraken is kennelijk toch wel erg verleidelijk voor sommige mensen.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 02-10-10 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:55

Ik ben het helemaal met je eens :)

Via internet klagen gaat zoiezo al makkelijker dan in het echt want op bokt zijn er weinig tot geen mensen die je in het echt kent.

ik ben het ook meer dan zat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:57

SuzannePerla schreef:
Natuurlijk is het alleen maar fijn dat we onze mening kunnen zeggen, maar ik word hier persoonlijk een beetje moe van..

Sluit ik mij volkomen bij aan :) Zelf heb ik het idee dat heel veel onvrede van het dagelijkse leven op bokt wordt afgereageerd, en er vaak een heel ander poppetje achter de reactie zit, zo is althans mijn ervaring.
En vergeet de hoogdravende types niet, die dr op uit zijn elke keer weer tegen het beleid te schoppen en een soort van officier van justitie denken te zijn.

Maar vergis je niet achter het persoon van de geschreven tekst, meestal zijn dit stille muisjes die thuis niets te vertellen hebben of vroeger mss enorm gepest zijn en hun lusten hier komen botvieren.

Hoef je het in het dagelijkse leven niet mee aan te komen :+

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:58

Ook ik kan niet anders dan het met je eens zijn. Ik ben misschien wel niet zo'n actieve poster, maar lees wel veel mee. Soms denk ik inderdaad, joh, als het je niet bevalt, dan ga je toch weg? Ik zie namelijk een team van hardwerkende mensen, die allemaal een stukje vrije tijd inleveren om het voor ons hier draaiende houden. :j

Anoniem

Re: Waarom die negativiteit over Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:04

Nee deze mensen zullen nooit weggaan Esile, dan hebben ze geen uitlaatklep meer om hun genoegen te uitten, zoals ik al zei IRL hoef je dit niet in je omgeving te flikken of je wordt door iedereen weggekeken.

Deze mensen gaan soms zo ver dat ze een ban riskeren en komen gewoon weer onder een SA terug. Dan moet de nood toch wel heel hoog zitten!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:11

Ik begrijp de negativiteit wel!! Het 1 na het andere topic wordt gesloten zonder dat er een duidelijke reden is. Er zijn een aantal mensen actief op bokt die vinden dat ze alles mogen zeggen en roepen, zonder dat er rekening gehouden wordt met de kwetsende teksten. Zodra hier op wordt getemd komt er een nietszeggend antwoord of helemaal geen antwoord. Met als gevolg dat een aantal vaste bokkers boos is. En met reden Niet 1 van jullie (de laatste reagerende bokkers) heb ik ooit op deze fora gezien, dus begrijpelijk dat jullie geen idee hebben waar t over gaat. Probeer voor de gein de politieke fora eens te lezen op NM, dan wil ik nog weleens je reactie horen.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:12

Tsja, ik vrees dat je gelijk hebt Chiqa. Internet doet soms rare dingen met mensen.. Ik besteed er doorgaans geen aandacht aan, dan heb ik er geen last van en kost het me geen energie. :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:17

Eens.

Ik ben zelf Mod van een ander forum, dus ik kijk er met iets andere ogen naar. Ik vind het beheer en de mods van Bokt ook heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:21

Het valt me op dat er steeds 1 persoon is die er een drama van maakt en altijd in dit soort topics komt terwijl zij zelf altijd rellen komt schoppen en ga zo maar door... Die persoon heeft wel een grote mond in topics maar komt hier klagen over negativiteit. Dat vind ik persoonlijk veel erger dan als er mensen problemen hebben met het beheer van bokt.

Ik erger mij er echt kapot aan als er weer een topic wordt gesloten om onzinnige redenen maarja er valt toch niets aan te doen dus ik ga daar ook niet over klagen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:25

Als je goed hebt gelezen, zie je ook dat er niet wordt geklaagd, maar gevraagd om duidelijkheid. Ik denk dat bokt niet zo goed weet wat ze ermee aan moeten, en er geen beleid voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:25

LindyH schreef:
Ik vind het beheer en de mods van Bokt ook heel goed.

Kan dit niet vaak genoeg zeggen hier ben ik het helemaal mee eens, als er ergens zorgvuldig omgegaan wordt met de leden is dat wel hier op bokt.

En dat gaat ze ook lukken omdat ze een ijzersterk beleid en team hebben met veel overleg, dat is niet alleen simpel op knopjes drukken en topics sluiten.

Teddy321 schreef:
Er zijn een aantal mensen actief op bokt die vinden dat ze alles mogen zeggen en roepen, zonder dat er rekening gehouden wordt met de kwetsende teksten. Zodra hier op wordt getemd komt er een nietszeggend antwoord of helemaal geen antwoord.

Mooi voorbeeldje wat ik eigenlijk bedoel....Ik krijg altijd antwoord op mijn vragen, zelfs als ik dr niet om vraag. Anders geef ik ze het vertrouwen dat hun zich over de situatie buigen, daarmee is voor mij de kous af en bok vrolijk verder.

Teddy321 schreef:
Met als gevolg dat een aantal vaste bokkers boos is.

Waarom zou je boos worden om een stukje geschreven tekst van een bokker die je niet eens kent?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:28

Dat begrijp ik nu juist wel, de teksten waren dermate kwetsend dat me de tranen in de ogen schoten, en niet alleen bij mij!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:28

Volledig met TS eens. Valt mij ook op dat de "klagers" meestal van een en dezelfde richting komen. Zeker kan het frustrerend zijn dat een topic op slot gaat. Maar vaak is het dat dergelijke topics behoorlijk off topic gaan of op een andere manier niet aan de regels voldoet.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 03-10-10 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:29

Ik heb ook nergens problemen mee. Punt is dat je nooit iedereen tevreden kunt stellen zeker niet op zo'n groot forum als bokt. Er zullen altijd mensen zijn die zich achtergesteld of onbegrepen voelen wat je ook doet.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:32

Fijn voor bokt om te weten dat er naast de grote groep boze gebruikers ook tevreden bokkers zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:32

slimmerik schreef:
Volledig met TS eens. Valt mij ook op dat de "klagers" meestal van een en dezelfde richting komen. Zeker kan het frustrerend zijn dat een topic op slot gaat. Maar vaak is het dat dergelijke topics behoorlijk off topic gaan of op een andere manier niet aan de regels voldoet.

vaak is het niet eens offtopic maar hebben ze gewoon genoeg van die discussie. Ken er genoeg die in normale banen gingen en opeens gesloten werden, van andere topics begrijp ik het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:35

Teddy321 schreef:
Dat begrijp ik nu juist wel, de teksten waren dermate kwetsend dat me de tranen in de ogen schoten, en niet alleen bij mij!

Dat is natuurlijk verschrikkelijk, maar in zo'n geval zet ik dr een tem op en is voor mij de kous af en ga dr niet mee verder. Ik maak dit ook regelmatig mee hoor met name op beestenboel, hoe dr over andersmans dieren wordt gesproken of het niets is, en dat raakt mij ook. Grote dierenvrienden ammehoela.

Ik zie dit als zwaar gefrustreerde personen, ze vervallen ook steeds weer in hetzelfde patroon en reageren vroeg of laat weer net zo kwetsend, dat kunnen ze toch niet laten omdat ze denk ik thuis geen voet bij stuk krijgen.

Ik zet daar een tem op, eventueel met voorbeelden van andere topics, en heb er dan alle vertrouwen in dat hier iets mee wordt gedaan. En anders maar niet, dat is niet mijn pakkie an.

Daarna houdt het voor mij op en ga ik vrolijk door met bokken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:36

_Chanel_ schreef:
slimmerik schreef:

vaak is het niet eens offtopic maar hebben ze gewoon genoeg van die discussie. Ken er genoeg die in normale banen gingen en opeens gesloten werden, van andere topics begrijp ik het wel.

Als een topic helemaal uitgekauwd is en er wordt in herhaling gevallen dan kan ik me een slotje ook voorstellen. En het kan ook nog zijn dat kwetsende opmerkingen inmiddels verwijderd zijn zonder dat je die gezien hebt. En dan is een topic idd om onbegrijpelijke reden op slot.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:37

Zeker binnen NM moeten door Bokt duidelijke standpunten ingenomen worden. Wat zijn de principes waar Bokt voor staat? Want dat is nu niet helemaal duidelijk.. Om discussies in goede banen te leiden moet je duidelijke grenzen stellen en die ontbreken nu...
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 03-10-10 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:39

Chiqa: Besef je wel dat er bokkers zijn geweest die achter hun computerje aan het huilen waren door dingen die JIJ hebt gezegt? Sorry maar zelf gedraag ( al moet ik zeggen de laatste tijd niet meer) jij je ook zo en dan moet je niet gaan klagen of temmen als mensen precies hetzelfde doen als jij. Ik ben niet de enige die dit ooit tegen jou heeft gezegt dus ik snap niet waarom dat nog steeds niet tot jou is doorgedrongen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:39

CtjeLief schreef:
Zeker binnen NM moeten door Bokt duidelijke standpunten ingenomen worden. Wat zijn de principes waar Bokt voor staat? Want dat is nu niet helemaal duidelijk.. Om discussies in goede banen te leiden moet je duidelijke grenzen stellen en die ontbreken nu...

Er zijn duidelijke grenzen... alleen is men het er niet mee eens.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:41

Chiqa schreef:
Teddy321 schreef:

Dat is natuurlijk verschrikkelijk, maar in zo'n geval zet ik dr een tem op en is voor mij de kous af en ga dr niet mee verder. Ik maak dit ook regelmatig mee hoor met name op beestenboel, hoe dr over andersmans dieren wordt gesproken of het niets is, en dat raakt mij ook. Grote dierenvrienden ammehoela.

Ik zie dit als zwaar gefrustreerde personen, ze vervallen ook steeds weer in hetzelfde patroon en reageren vroeg of laat weer net zo kwetsend, dat kunnen ze toch niet laten omdat ze denk ik thuis geen voet bij stuk krijgen.

Ik zet daar een tem op, eventueel met voorbeelden van andere topics, en heb er dan alle vertrouwen in dat hier iets mee wordt gedaan. En anders maar niet, dat is niet mijn pakkie an.

En heb jij er dan geen moeite mee als er keer op keer wordt getemd door velen en er komt geen reactie? Of erger er wordt iemand geband voor zijn kwetesende manier van posten, en later wordt die ban teruggedraaid?? Er gebeuren de laatste weken erg rare dingen hier. In fora worden posts verwijderd zonder mededeling, tems worden niet meer beantwoord en topics gesloten!

Teddy321

Chiqa schreef:
Teddy321 schreef:

En heb jij er dan geen moeite mee als er keer op keer wordt getemd door velen en er komt geen reactie? Of erger er wordt iemand geband voor zijn kwetesende manier van posten, en later wordt die ban teruggedraaid?? Er gebeuren de laatste weken erg rare dingen hier. In fora worden posts verwijderd zonder mededeling, tems worden niet meer beantwoord en topics gesloten!

Anoniem

slimmerik schreef:
CtjeLief schreef:

Er zijn duidelijke grenzen... alleen is men het er niet mee eens.

Soms vind ik dat er geen duidelijke grenzen zijn hoor. DE 1 mag namelijk wel dingen doen die niet volgens de regels zijn en de ander mag dat weer niet. Ik vind dat er vaak met 2 maten wordt gemeten.

Maarja bokt draait op vrijwilligers en ik vind niet dat die helemaal de pan in gehakt moeten worden. Het is nu eenmaal zo en daar valt niets aan te veranderen.