Ik ben toch wel (weer) geschrokken van de reacties van sommige bokkers, die van heel bot tot veroordelend waren.
De woorden van de TS werden openlijk in twijfel getrokken, ook werd haar verteld dat ze zich niet moest aanstellen want vanachter het toetsenbord werden de diagnoses al gesteld.
Ik vind dit persoonlijk gevaarlijk.
Nou heb ik geen idee hoe schaduwaccounts achter de schermen worden behandeld, maar in mijn ogen is hier gewoon veel te weinig gebeurd.
Als je zulke jonge kinderen hun problemen laat plaatsen op een forum als bokt, vind ik dat dit veel beter begeleid moet worden, zowel voor als achter de schermen.
Dat kan door bijvoorbeeld de begintekst en titel even met zon kind door te nemen, door de reacties te volgen die komen, en door meteen op de rem te gaan staan als een topic uit de hand loopt.
Verder is het topic waar ik het over heb niet het eerste waar het uit de hand loopt, een hele tijd geleden was er ook al zon topic waarin een meisje absoluut niet geloofd werd en waarbij dus wel sprake was van een ernstige toestand. Verder lees ik niet veel mee op mens en welzijn dus of er nog meer van dit soort gevallen zijn zou ik niet kunnen zeggen.
Ik begrijp dat mods geen psychologen zijn (hoewel het een goed idee zou kunnen zijn speciaal voor mens en welzijn voor dit soort gevallen iemand met een opleiding in de richting te proberen te strikken), maar ik vind dat je door zulke jonge kinderen zulke zware topics te laten openen, ook een verantwoordelijkheid op je neemt.
Dat het kan is goed, het kan sommige kinderen helpen een andere kijk op hun situatie te krijgen, het gevoel geven dat ze steun krijgen, of praktische handvatten bieden om iets aan hun problemen te doen. Maar dan moeten -ook kritische- reacties wel respectvol en tactvol gegeven worden. We hebben het hier over kinderen.
Ik had hierover al eerder een mod een PB gestuurd maar ik heb nooit antwoord gekregen, en ik vind het toch wel iets om eens over na te denken.