Newby aangemeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MMares

Newby aangemeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 14:26

Hey iedereen,
Ik ben Michelle een meisje van bijna 20jaar uit België.
Ik heb me pas lid gemaakt van bokt, maar lees al heel lang mee en heb sommige tips al kunnen gebruiken.

Zelf heb ik spijtig genoeg geen paard, aangezien het financieel moeilijk haalbaar is (zou alles zelf moeten betalen en werk nog maar pas(pas afgestudeerd)) en mijn vriend staat er niet 100% achter.
Hij zou me wel steunen, maar denkt dat als ik een paard zou hebben, dat paard meer tijd gaat vragen dan hem...

Ik heb zon 6 jaar rijervaring, maar met tussenpauzes...mijn ouders verplichten mij steeds weer te stoppen met paardrijden, maar ik begin gewoon steeds opnieuw.
Net zoals nu..de kriebels komen weer feller op( al een half jaar) en ik had een prachtig paard gezien dat ook goed meeviel van prijs... <3
Grote probleem...geen goede stalling in de buurt en mn vriend die zijn twijfels heeft. Gevolg: ik heb het paard niet gekocht. ;(
Natuurlijk heb ik er spijt van, maar langs de andere kant is het mss beter zo, liever geen paard dan een paard waar je niet alles kan aan geven wat het verdient.

Nu, ik zal nog vaker van mij laten horen en lees zoals al lange tijd graag mee met jullie.

Groetjes,
Michelle

of Mich..dat ben ik meer gewoon..bijna niemand noemt me bij mijn echte naam ;)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:31

hoi Michelle,

welkom op bokt!!!
gezellig nieuwe mensen erbij!!!

jammer dat je geen eigen paard hebt, maar dat is ook geen must!!
heel verstandig om het niet te doen als je niet zeker weet of je er dan wel genoeg voor kan zorgen!!!

veel plezier op bokt!!

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 14:46

hey,

bedankt voor de warme verwelkoming, altijd leuk :D

Ik ben nu eerst op zoek naar een geschikte manege of halve stal of verzorgpaard, maar dat is niet altijd even makkelijk.
Ik vind de klik tussen paard en ruiter zeer belangrijk, en heb dat nog maar één keer gehad, met mijn paard dat ik halve stal had...iedereen was bang van hem en ik kon in zijn stal slapen zonder probleem :D

Ik hoop dat ik ooit toch mijn eigen paard kan hebben, maar dan wil ik het alles kunnen geven dat het verdient.
Gelukkig heb ik goede vrienden met meerdere paarden waar ik inde zomer kan gaan rijden zoveel ik wil...het is wel een eindje rijden maar dat heb ik er voor over...

Groetjes

Miss_Arie

Re: Newby aangemeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:50

ohh maar dat is toch ook leuk???

ik heb dat met de oogopslag van een paard, als die me niet aanstaat ga ik er absoluut niet op!!
mensen vinden dat altijd raar als ik dat zeg, maar veel paarden kijken me op een vreemde manier aan, waardoor ik ze niet meer vertrouw (zal wel in mijn hoofd zitten!! hihihi)

wie weet dat je in de toekomst wel kan gaan zoeken naar een eigen knollie!!!

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 14:59

hey,

ja, dat is inderdaad leuk, maar het is toch anders dan een eigen paard hebben..
ik vind het helemaal niet raar dat je dat zegt, ik heb dat ook.
eerst kijk ik naar een paard en zie hoe die reageerd op mijn aanwezigheid. Staat de reactie mij niet aan, dan wil ik er liever niet op.

Meestal verkies ik een koppig, nerveus en lastig of chagrijnig paard bovenop een braaf en kalm of tam paard.
Ik ben heel rustig van karakter en dat past beter bij een hevig en nerveus paard. Ik ben het tegenovergestelde van vele mensen...als een paard met zijn oren in nek ligt en vies naar me kijkt, ben ik verkocht...dan probeer ik het vertrouwen te winnen..zo ben ik ook aan mijn paard in half pension geraakt.
iedereen had schrik, behalve ik..zelfs mijn instructeur durfde er niet bij in de stal komen, laat staan ermee rijden.

Ik heb de test al meerdere keren gedaan..van een tam manegepaard val ik :o en van een wild, nerveus paard niet (nuja, soms wel als ze echt hevig beginnen bokken of steigeren, maar anders niet)
Ik was echt verliefd op die PRE en vind het heel spijtig, maar ik wil mijn paard echt alles kunnen geven en dat is momenteel echt niet mogelijk...
Al helemaal niet aangezien mijn vriend en ik misschien binnen een jaar zoeken een huis te kopen...en ik heb al een hond te onderhouden...

Maar het blijft mijn droom...en sommige dromen komen uit... :D
Nu nog harder werken(werk al 6 op 7) en goed sparen dat het na verloop haalbaar is om een eigen paard te hebben.. :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:00

Welkom op Bokt!

Mag ik vragen waar uit België je komt? We hebben namelijk wel wat gezellige Belgentopics hier op bokt lopen ;)

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 15:06

hey,

tuurlijk mag je dat vragen..
ik kom uit Vlaams-Brabant...meer bepaald uit Steenokkerzeel...ongeveer een half uurtje van Leuven en Brussel.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:12

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 15:14

oke, bedankt...
ik ga er zeker eens een kijkje nemen..
misschien ken ik iemand hier op bokt..you never know

nog eens bedankt

Manolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:25

*\o/* Welkom