Avatar uploaden - oude ava verschijnt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Avatar uploaden - oude ava verschijnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 09:42

Ik probeer nu een tijdje een avatar te uploaden vanaf mijn bureaublad. Dan zegt bokt vervolgns dat het gelukt is (profiel is bijgewerkt), maar telkens krijg ik mijn oude ava terug! Ik heb een paar dagen geleden deze verwijderd en toen geen nieuwe genomen.. Ook vanuit mijn documenten wil het niet trouwens..

Enig idee waar dit aan ligt?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Avatar uploaden - oude ava verschijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:13

Heb je ze toevallig dezelfde naam gegeven?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 11:47

In theorie zou het kunnen dat de ava die ik nu heb ook als ava.jpg op het bureaublad stond. Die die ik nu wil heet ook ava.jpg op bureaublad. Maar uit mijn documenten wil het ook niet.

Ik zal eens kijken of het wel werkt als ik er ava2 van maak :P Maar dan nog, ik heb die ander verwijderd dus dan zou de nieuwe toch gewoon moeten uploaden?

Edit: noujaaa zeg, wat stom!! nu doet hij het wel! Thanx Bellatrix! Maar ik wil nog steeds wel graag weten hoe dit kan, mocht iemand dat weten :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 17:49

_O-
Je hebt de naam dus veranderd?
Ik heb dat ook es gehad hoor...toen deed ie het ook niet ook al had ik de oude verwijderd. :+

Zag je ava idd ineens verspringen. :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:30

Dat komt omdat plaatjes op internet lokaal worden opgeslagen (gecachet) zodat ze niet steeds over internet verzonden hoeven worden. Internet Explorer (of welke browser je dan ook hebt) slaat die plaatjes dus op jouw computer op, en krijgt in eerste instantie alleen de naam van het plaatje op. Dan wordt er lokaal gezocht of dat plaatje al aanwezig is, en zo ja, dan wordt die gebruikt.
De naam wijzigen werkt dus voor iedereen. Op je eigen computer kun je alle plaatjes (en andere tijdelijke bestanden) opnieuw laten ophalen met ctrl+F5. Ook kan er aan de kant van de server een seintje gegeven worden dat bepaalde bestanden niet bewaard moeten worden - maar dat is hier niet handig.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 22:09

Ahzo, weet ik dat in het vervolg ook. Dankjewel :)