Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:13

Chiqa schreef:
Ik weet niet of jij echt begrijpt waar het temmen voor bedoeld is?
Nou iig niet als je een topic onzin vindt hoor :D Ik tem zelf alleen op persoonlijke aanvallen tussen gebruikers, topics die verkeerd staan, en topics waar dr al zoveel van zijn. Ik geef ze in het laatste geval ook linken met die topics.


Dat had ik wel gelezen, maar ik begrijp niet dat dat er zoveel zijn in bijv. 1 week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:16

Electra63 schreef:
Dat had ik wel gelezen, maar ik begrijp niet dat dat er zoveel zijn in bijv. 1 week.


Ik tem alleen nog maar op 3 forumonderdelen....Als je ziet hoevaak er een dubbel topic wordt geplaatst dat is echt verschrikkelijk veel, kom ik nog niet eens op de andere fora's.
Gaan alleen op dubbele topics toch wel gemiddeld 30-40 tems uit heb ik het nog niet over andere zaken. Daarbij komen nog de topics die verkeerd staan.

En krijg nog steeds een bedankje (Mss ook omdat ik vaak linken zoek van dubbele topics) ondankss dat ik geen antwoord verwacht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-10 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 23:23

Je zou moderator moeten worden!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:27

Moderatoropmerking:
Het lijkt me niet nodig om sarcastisch te worden.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:57

Actief temgedrag stellen we echt op prijs, maar het is geen reden waarom iemand dan meteen mod zou worden ;) Daarvoor kijken we nog naar veel meer zaken, maar dat lijkt me hier niet echt relevant om te noemen.

Chiqa: ik stuur persoonlijk altijd een reactie op de tem terug, al is het maar een bedankje. Op die manier kun je als gebruiker terugzien welke mod de tem gesloten heeft. Mocht je er naderhand nog een vraag oid hebben over de tem dan kun je de betreffende mod aanschrijven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:05

Met zn allen maken we dr wat van, samen zien meer dan één. Als iemand schrijft dat er al getemt is (Doe ik zelf namelijk niet) dan tem ik niet meer.
Begrijp de vergelijking moderator worden of gewoon wat temmen ook niet echt, daar komt namelijk heel wat meer bij kijken dan klik en klaar.

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:08

Katja schreef:
Denk dat hier nog een belangrijk stukje mist en dat is dat we alles sowieso met het team bespreken.


Dat vind ik moeilijk te geloven: er zijn veel, heel situaties geweest waarin ik hetzelfde verhaal aan meerdere mods moet uitleggen. In dit topic werd nota bene nog door een mod geschreven dat er eigenlijk nooit is besproken over hoe je reageert op tems en dat iedereen maar doet wat logisch lijkt.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:39

Je trekt mijn opmerking een beetje uit z'n verband Shadow, dit was een reactie op wat Jans al schreef niet op de tems ;)

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:38

Katja schreef:
Je trekt mijn opmerking een beetje uit z'n verband Shadow, dit was een reactie op wat Jans al schreef niet op de tems ;)



In welk opzicht trek ik dat uit z'n verband? Welk verband bedoelde je?

Daarnaast ben ik benieuwd waarom er in dit topic een modopmerking geplaatst is door jou nadat je inhoudelijk in het topic gereageerd hebt. Er is mij altijd te kennen gegeven dat een mod niet mag ingrijpen in een topic waar die mod inhoudelijk betrokken bij is, noodsituaties daargelaten. In dit geval geloof ik dat er geen sprake was van een noodsituatie (geen uit de hand lopende bedreigingen bv), en het is extra opmerkelijk omdat jouw collegamod nog geen pagina terug benadrukte de schijn van belangenverstrengeling te willen vermijden:
Citaat:
Objectief modden is inderdaad lastig, daarom (in mijn geval, en ik gok alle mods met mij) houden wij ons buiten discussies die gaan om gebruikers die we kennen, waar we op internet veel contact mee hebben of situaties waarin we een gekleurde mening hebben.


Ten tweede is het opmerkelijk omdat jij geen mod bent op dit forum, en een van de situaties die in dit topic al genoemd was, was de situatie dat een mod ingreep op een forum buiten zijn/haar eigen forums en dat dat niet de bedoeling was. Foutje, kan gebeuren maar dat het nu opnieuw gebeurt vind ik opvallend.
Juist omdat dit hier in het topic gebeurt wil ik dit liever openlijk in het topic schrijven dan onderhands via pb. Want wanneer zijn dingen nog losstaande incidenten?

Anoniem

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:43

Dat komt omdat betreffende mods van FZ beiden minder aanwezig zijn en er bijgesprongen wordt op FZ :)

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:48

Jans schreef:
Dat komt omdat betreffende mods van FZ beiden minder aanwezig zijn en er bijgesprongen wordt op FZ :)


Maar je begrijpt dat het daarmee echt niet meer overkomt alsof jullie objectief willen zijn en belangenverstrengeling willen vermijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:49

Nee,

Maar er moet toch iemand modereren op fora waar de mods van afwezig zijn? Als ik op vakantie ben vind ik het ook fijn als er iemand anders meekijkt zodat het geen chaos wordt..

Shadow0 schreef:
[***] schreef:
Dat komt omdat betreffende mods van FZ beiden minder aanwezig zijn en er bijgesprongen wordt op FZ :)


Maar je begrijpt dat het daarmee echt niet meer overkomt alsof jullie objectief willen zijn en belangenverstrengeling willen vermijden?

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:52

Jans schreef:
Nee,

Maar er moet toch iemand modereren op fora waar de mods van afwezig zijn? Als ik op vakantie ben vind ik het ook fijn als er iemand anders meekijkt zodat het geen chaos wordt..


Dan lijkt het me handig dat diegene zich buiten de inhoudelijke discussie houdt :) Want nu modereert iemand op reacties in een topic waar diegene ook inhoudelijk in reageert en dat is toch wel een beetje in strijd met het beleid. En dat komt op mij alleen maar over alsof de regels er vooral zijn om gebruikt te worden als het toevallig zo uitkomt.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:56

Ik heb me in dit geval niet echt met de discussie bemoeit maar even wat uitleg gedaan als mod en niet op persoonlijke titel. De zaken zijn niet altijd zwart/wit Shadow maar ik begrijp dat ze soms wel zo gezien kunnen worden dus ik zal daar rekening mee houden.

Als ik een aanvulling geef op een quote die erboven staat en jij neemt alleen die aanvulling en projecteert dat richting de manier waarop een tem beantwoord wordt dan vind ik dat je dingen uit z'n verband haalt. Dit is overigens mijn persoonlijke mening misschien dat andere teamleden dat weer anders zien.

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:15

Katja schreef:
Als ik een aanvulling geef op een quote die erboven staat en jij neemt alleen die aanvulling en projecteert dat richting de manier waarop een tem beantwoord wordt dan vind ik dat je dingen uit z'n verband haalt


Ik wil dan wel even opmerken dat mijn opmerking aangaande communicatie achter de schermen zich zeker niet beperkt tot het afhandelen van de tem, maar mijn ervaring is met allerlei vormen van communicatie, en allerlei onderwerpen waarover ik contact heb proberen te zoeken. Ik zou geen set en geen subset van onderwerpen kunnen bedenken waarvoor de uitspraak 'is dat we alles sowieso met het team bespreken' waar is.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:18

Iedere OW of ban wordt besproken binnen het team die is dus nooit een actie van één mod. Kleine uitzondering hierop zijn spammers die een ban krijgen die willen we zo snel mogelijk kwijt zijn en als iemand alleen op Bokt komt om Chinese schoenen te promoten dan is er ook weinig te overleggen.

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:27

Katja schreef:
Iedere OW of ban wordt besproken binnen het team die is dus nooit een actie van één mod.


Ik vind dat je hiermee de gang van zaken wat verkeerd voorstelt.
Ten eerste is er m.i. een groot verschil tussen overleg over een bepaalde situatie (dat meer een open vraag is: hoe willen wij dit of dat aanpakken) of het vragen om goedkeuring (veel meer gesloten, 'dit en dat is het voornemen, heeft iemand daar bezwaren tegen').

Ten tweede is er toch op z'n hoogst maar een gedeelte van het team bij betrokken. Ik weet niet of je als mod alleen dergelijke zaken over het eigen tabblad mag zien, maar het is zeker een beslissing die door een klein deel van het team genomen wordt (misschien 5, 6 leden op z'n hoogst, dus nog geen kwart van het team) en waar niemand de intentie heeft om het met het hele team te bespreken. Nou is dat laatste wel begrijpelijk natuurlijk, qua tijd: organisaties worden er niet beter van als iedereen over alles moet meedenken, maar je suggereert nu toch een vorm van communicatie die er in werkelijkheid gewoon niet is.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:17

Eline heeft al diverse malen gecommuniceerd dat het minimaal door 6 mods en 1 hoofdmod wordt besloten. Lijkt me meer dan genoeg eerlijk gezegd. Anders kun je nooit binnen 7 dagen als team reageren.

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:29

slimmerik schreef:
Eline heeft al diverse malen gecommuniceerd dat het minimaal door 6 mods en 1 hoofdmod wordt besloten. Lijkt me meer dan genoeg eerlijk gezegd. Anders kun je nooit binnen 7 dagen als team reageren.


Wat mij betreft zegt aantal niet zoveel over de zorgvuldigheid. Verdiepen die 6 mods zich ook echt in de situatie, of gaan ze af op de situatiebeschrijving van de eerste melding? Het toevoegen van meer toezichthouders die een stempel zetten werkt volgens mij niet om de zorgvuldigheid te vergroten.

Maar ik wil nadrukkelijk aangeven dat het niet zo is dat 'het team' er als geheel over beslist: het is slechts een deel van het team dat per keer een besluit neemt. En dat de communicatie door het team niet altijd vloeiend gaat waardoor het met regelmaat gebeurt dat mods niet op de hoogte zijn van regels, besluiten, communicatie of problemen elders op het forum. En juist door een iets gerichtere reactie op (bijvoorbeeld) een tem zou je als gebruiker makkelijker kunnen merken dat de mod aan de andere kant feit X niet weet.

(Een voorbeeld van een tijd geleden was iemand die nogal seksueel getinte berichten plaatste, op diverse fora. Elk van de berichten op zich was net op het randje tussen flauw en te ver. Het hele rijtje vond ik zorgelijk, vooral op een forum vol met pubermeiden.
Maar in eerste instantie hadden de mods niet door dat het over verschillende berichten ging, omdat ze op verschillende plekken stonden. Als de mod in een reactie aangeeft 'dat bericht kan niet door de beugel, ik heb het verwijderd' is dat zowel een bevestiging dat het zinvol is om daar op te temmen, als dat de mod de andere berichten nog niet gezien heeft. Ik heb toen wat explicieter vermeld dat het me niet alleen om dat bericht maar om de hele serie ging. En ik kreeg netjes een berichtje dat ze het helemaal uit gingen zoeken. Maar met een reactie 'bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken' weet je nog niks. En de ervaring leert dat 'we gaan er naar kijken' niet automatisch hoeft te betekenen dat er ook naar dingen op andere subfora gekeken wordt.)

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:44

Sjonge, je legt de eisenplank wel idioot hoog. Naar mijn mening kunnen 3 of 4 mods de beslissing wel nemen. En het is heel gauw te bepalen of iets wel of niet aan de regels voldoet.

Je legt de schuld van de OW bijna bij het team, terwijl de schuldige wel het boktlid is: zij hebben de verantwoording van hun post.

En laten we wel wezen: het is maar internet en geen rechtzaal....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:47

slimmerik schreef:
Eline heeft al diverse malen gecommuniceerd dat het minimaal door 6 mods en 1 hoofdmod wordt besloten. Lijkt me meer dan genoeg eerlijk gezegd. Anders kun je nooit binnen 7 dagen als team reageren.


Nooit geweten wat het aantal mods was wat besliste, dit lijkt mij prima in orde op deze manier.

Vraagje waar is Karl66 gebleven op FZ? Heb hem al een hele tijd niet meer gezien, en omdat het in dit topic aan werd gehaald dat hier wat minder mods rondliepen op dit moment.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 20:05

slimmerik schreef:
Sjonge, je legt de eisenplank wel idioot hoog.

Vind ik niet :)
Het kan overigens nooit kwaad om je beleid eens onder de loep te nemen, wat een jaar geleden nog prima werkte, werkt nu misschien niet zo soepel meer.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Bedankt voor je tem, we gaan er naar kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:40

Wat betreft dingen in een team eens onder de loep nemen: Eens. Het viel mij pas op toen ik weer zwart werd hoeveel dingen er in het team zijn ingeroest en hoeveel dingen er ook el eens doorheen glippen (vooral in communicatie). Vlak voordat ik wegging zijn er een paar mods aangesteld waar ik persoonlijk veel van verwachte (frisse wind etc), maar binnen een week was het pittige wat er in de reacties als zwarte bokkers te zien was al weg. Zonde. Een beetje tegendraadsheid kan het team zo nu en dan wel gebruiken. Maar dat terzijde.

(Overigens Slimmerik, het begint mij steeds meer op te vallen hoe erg jij bent bijgedraaid wat betreft het team. Kan me herinneren dat dat ook wel eens anders is geweest? Hoezo die ommezwaai?)

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:46

Winged schreef:
Wat betreft dingen in een team eens onder de loep nemen: Eens. Het viel mij pas op toen ik weer zwart werd hoeveel dingen er in het team zijn ingeroest en hoeveel dingen er ook el eens doorheen glippen (vooral in communicatie). Vlak voordat ik wegging zijn er een paar mods aangesteld waar ik persoonlijk veel van verwachte (frisse wind etc), maar binnen een week was het pittige wat er in de reacties als zwarte bokkers te zien was al weg. Zonde. Een beetje tegendraadsheid kan het team zo nu en dan wel gebruiken. Maar dat terzijde.

(Overigens Slimmerik, het begint mij steeds meer op te vallen hoe erg jij bent bijgedraaid wat betreft het team. Kan me herinneren dat dat ook wel eens anders is geweest? Hoezo die ommezwaai?)



Ben niet bijgedraaid wat het team betreft. Heb ze altijd gerespecteerd. Komt misschien doordat ik ruim 25 jaar zelf vrijwilligerswerk gedaan heb en gelukkig daar wèl om ben gerespecteerd.

Vind het trouwens intriest dat uit de school klappen van sommige oudmods. Jullie hadden in die tijd dat jullie mods waren toch een bepaalde vertrouwens positie. Met een beetje normen en waarden besef, begrijp je dat zoiets voor het leven is over die periode.

@ winged, kan jou helemaal niet herinneren als mod.... was het onder deze naam of was het maar heel kort?

edit: wèl dus :D

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 22:51

slimmerik schreef:
Heb ze altijd gerespecteerd. Komt misschien doordat ik ruim 25 jaar zelf vrijwilligerswerk gedaan heb en gelukkig daar wèl om ben gerespecteerd.

Ik heb het idee dat jij vind dat je geen feedback mag geven op het beleid van Bokt en moderators. Omdat dat respectloos is. Dat begrijp ik niet helemaal. Het is toch geen óf óf situatie? Je kan toch kritisch zijn als lid en feedback geven, maar de beheerders/moderators wél respecteren? Als organisatie (zo zie ik Bokt iig) sluipen er nu eenmaal bepaalde patronen in na verloop van tijd. Dat kunnen goede constructieve patronen zijn, maar ook patronen waar men in vastgeroest is maar die eigk niet zo goed voor Bokt zelf zijn.