Gesloten topics wegens foute plek, waarom niet verplaatsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Gesloten topics wegens foute plek, waarom niet verplaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 21:20

Ik zie het steeds vaker, heb het zelf niet, gewoonweg omdat ik geen ITP topics start, maar ik vind het minder voor de TS
van zo'n topic. En dan heb ik het over een topic als nog geen 16 maar wel op ITP geplaatst, een RIJ-ITP op ITP of andersom,
een ITP op HAW.. Het topic van TS word gesloten met een groene hulk erbij, en vaak zie je het topic niet bij de goede plaats
gepost worden, geen tijd, geen zin, geen zin in problemen met mods door fouten? Onzeker over of ze 't nu wel goed doen?

Waarom gaan deze altijd op slot? Waarom kunnen deze niet verplaatst worden?

DeHP

Re: Gesloten topics wegens foute plek, waarom niet verplaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:25

de regels over waar je een topic moet plaatsen zijn overal duidelijk te vinden. Als de mods dit soort topics elke keer moeten verplaatsen betekend dit enorm veel extra werk. Als ze zo'n topic sluiten kan de ts even beter de regels doorlezen en hem zelf op de goede plek zetten. Zodra genoeg bokkers zien dat topics gesloten worden i.p.v. verplaatst heb je meer kans dat ze zelf moeite gaan doen om het topic op de goede plek neer te zetten. Als het topic gewoon verplaatst wordt worden veel bokkers laks in het volgen van de regels omdat een ander hun fouten toch wel goed maakt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:19

Ik denk als de mods verkeerd geplaatste topics gaan verplaatsen, de TS er niets van "leert". Is wel handig vind ie dan: kwak het maar ergens neer en de mods zetten het wel goed.

Is ook volgens mij een kleine moeite voor TS zijn/haar post met knippen en plakken te plaatsen in zijn/haar topic op de juiste plaats en de volgende keer leest ie de regels wel voordat hij/zij wat plaatst :D ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:00

Als er topics op ITP staan die eigenlijk op JITP horen vanwege de leeftijd van de gebruiker gaan die topics inderdaad op slot. Dit is besloten omdat JITP soms als 'minderwaardig' wordt gezien en men dan toch op ITP post. Als wij het steeds weer verplaatsen blijven mensen dat doen. Een slotje is een iets hardere sanctie, die plaatsen we in de hoop dat er dan voortaan wel op JITP gepost wordt zodat ITP een beetje ontlast wordt.

Op de andere ITP-fora onderling wordt naar mijn weten wel gewoon verplaatst. Heb je een voorbeeld van een topic dat gesloten is omdat het verkeerd zou staan (met uitzondering van ITP > JITP dus)?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:06

Op RT-HAW worden topics inderdaad gesloten als de openingspost niet aan de regels voldoet. We zouden het kunnen verplaatsen, maar de achterliggende gedachte is dat een TS een topic wellicht bewust op RT-HAW zet en het niet op RIJ-ITP (of een andere discipline-ITP) wil hebben, en dus echt specifiek rijtechnisch commentaar wil hebben. Dan kunnen wij het wel verplaatsen maar dan mag de TS geen nieuw topic meer openen op RT-HAW, want het is dan een dubbeltopic.
Ze krijgen 3 dagen de tijd om via tem hun aanpassingen door te geven of door te geven of ze het topic eventueel op het betreffende discipline-ITP wil hebben. Als ze na die 3 dagen niets hebben laten weten blijft het topic gewoon op slot.