te druk op [EA], wat kunnen we eraan doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 12:37

runningkawa schreef:
Ik zou juist zeggen voor iedereen toegangkelijk
Inderdaad, zoveel te meer mensen er kunnen/mogen komen, zoveel te meer kans dat je hebt om meer geld voor je artikel te krijgen toch?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 16:20

runningkawa schreef:
Ik zou juist zeggen voor iedereen toegangkelijk
ik zie graag wat meer advertenties dan 3 per onderdeel Lachen


te zien ad drukte zal dat wel niet gebeuren... Haha!
maar anders wordt het zo'n openbare verkoopplaats als marktplaats en kapaza ipv een boktverkoopplaats.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:52

Mwoh. Met als voordeel dat het erg makkelijk wordt om te kijken wie een verkoper is. Als ik iets te koop aan biedt dan staat daar gewoon 'BartVB' bij en kan je mijn profiel opvragen.

Maar goed. Belangrijker op het moment vind ik de wel/geen veiling vraag Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 19:02

Als je op een advertentie kan reageren in forum stijl (voor iedereen leesbaar dus) lijkt een veiling me geen toegevoegde waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:03

geen veiling

de helft kun je toch niet serieus nemen, dus heb je er ook niets aan.
Mensen moeten maar telefonisch of per e-mail het 1 en andere regelen.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:27

geen veiling

je kunt het onderling ook oplossen
maarjah dat is mijn menig!

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 14:53

Geen veiling!
Denk dat daar eerder geruzie door ontstaat!
Door idd de flauwe geintjes zoals, ow, nu heb ik het al ergens anders gekocht.........

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:04

Neuh, bieden is bieden. Volgensmij heb je daar op Ebay e.d. ook geen last van. Zolang je het hoogste bod hebt zit je er gewoon aan vast en als je je daar niet aan houdt krijg je 'strafpunten' of een aantekening (die iedereen kan zien). Weinig kans dat je dat dan nog een keer doet Haha!

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:07

Op die manier zou het idd te doen zijn! gezichtsverlies hè. Bij ebay is er ook een soort van regelement. Dat de hoogste bieder verplicht is zich aan de afspraak te houden.
Zou je er dus regels bij moeten zetten, zoals bij de bokt veiling.
Op die fiets is het het proberen waard!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:17

En ik denk dat het altijd zo blijft dat als er een veiling komt je ook gewoon een vaste prijs of NOTK op kan geven. Je bent dus zeker niet verplicht om te veilen, het is een optie..
Maarrrr, veilen maakt het bijbehorende script wel wat ingewikkelder. Ik wil dus eerst graag weten of er behoefte aan is voor ik er tijd in ga stoppen Knipoog

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 15:26

In dat geval.......ik heb er geen behoefte aan.
Ze kunnen nu ook aan de hoogste bieder verkopen.
Dan zou ik mijn energie in betaalde advertenties steken. Voor bijv. handelaren die hun paarden hier aan willen bieden. Is ook lekker voor de Bokt cijfers. Maar ik zou zeggen maak een poll.

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:13

Ik ben voor een veilingsite. Ebay is voor de nederlandse paardenspullen helemaal niks en Marktplaats werkt voor geen meter, want het meeste wordt buiten de v'veiling' om verkocht en er dan niet afgehaald. Ook het bieden slaat nergens op. De helft bieden van de vraagprijs werkt alleen maar te hoge vraagprijzen in de hand en mensen die dan toch te laag bieden kun je niet serieus nemen.
Ook kun je op Marktplaats geen positieve of negatieve stem geven na een gesloten overeenkomst. Juist dit is zo belangrijk voor de verkoper om te weten of een koper serieus is en alles netjes afhandeld en voor de koper om te weten of de verkoper zijn afspraken wel nakomt.

Ik ga helemaak voor een Ebay/Marktplaats-koppeling Haha! , want dan heb je alle voordelen bij elkaar. Voor de duurdere zaken kan ik me indenken dat Bart er iets voor zou moeten kunnen vangen. Als is het maar 2 euro per aangeboden artikel boven de Euro 75 (bij voorbeeld). Dit kan automatisch gekoppeld worden aan de opgegeven verkoopprijs met een automatische inning vanaf je bank/giro-rekening. Niet betalen is niet plaatsen, heel simpel.

De verkoper kan zelf zijn minimum prijs ingeven, biedt er niemand dan is het waarschijlijk te duur geprijsd geweest.
Alles blijft maximaal 10 dagen staan, wordt het niet verkocht kun je het opnieuw proberen.
Foto's zijn natuurlijk een noodzaak en aanvullen van de geplaatste tekst ook.

Ik ben dus voor een veiling Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:29

voor iedereen toegankelijk vind ik wel een goed idee, maar ik zou het ook wel handig vinden om te kunnen zie of de reactie (of het aangebodene) van een bokker komt. Die vertrouw ik nl. net een maatje meer dan de hele buitenwereld. Afhandelen van betalen en opsturen doe ik dan met meer vertrouwen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:37

je kunt ook een aangeboden en gezocht forum, dan heb je ongeveer de helft.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 11:13

Een gezocht en aangeboven forum lijkt me wel iets.
maar dan krijgen we zoveel forum's

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 11:50

je krijgt er dan maar 1 erbij hoor!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 11:53

ja klopt, maar we hebben ook al [ITP] en [LK] (al waren deze echt noodzakelijk
Misschien is het wel een oplossing ja

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:13

kijken wat bartVB ervan vind

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:37

Ik ga helemaal met Sugarmiss mee Lachen Beter had ik het niet op kunnen schrijven.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 12:25

Sugarmiss schreef:
Voor de duurdere zaken kan ik me indenken dat Bart er iets voor zou moeten kunnen vangen. Als is het maar 2 euro per aangeboden artikel boven de Euro 75 (bij voorbeeld).


ken je veel paarden die onder de 75 euro verkocht worden? ik had dus vnl aan zo'n dingen gedacht. "gratis adverteren" zoals hier gebeurt op EA! als dat mogelijk is. anders zal het voor velen niet echt een verbetering betekenen, denk ik. (zeg dit niet omt een oft ander, want ik verkoop zelf niets, dus gewoon vanuit objectief standpunt Haha!)

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 13:20

ponyzotje"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Voor de duurdere zaken kan ik me indenken dat Bart er iets voor zou moeten kunnen vangen. Als is het maar 2 euro per aangeboden artikel boven de Euro 75 (bij voorbeeld).


ken je veel paarden die onder de 75 euro verkocht worden? ik had dus vnl aan zo'n dingen gedacht. "gratis adverteren" zoals hier gebeurt op EA! als dat mogelijk is. anders zal het voor velen niet echt een verbetering betekenen, denk ik. (zeg dit niet omt een oft ander, want ik verkoop zelf niets, dus gewoon vanuit objectief standpunt Haha!)
[/quote]
Nee paarden onder de Euro 75 zal niet lukken Haha! , maar er zijn meer zaken die te verkopen zijn en de meeste dingen zijn minder dan Euro 75 (wat overigens maar een voorbeeldbedrag was).

Het voordeel van mijn opzet-idee is dat er dan ook commercieel verkocht mag gaan worden. Iets wat nu konstant irritatie opwekt bij beide partijen, want commercieel blijft een grijs gebied waar de Moderator de lijn moet trekken.
Door nu alles gratis aan te bieden sluit je bepaalde verkopen uit en Bokt kan het geld van de verkoopprovisie goed gebruiken. En daar kunnen we allemaal weer voordeel van hebben. Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:48

Bart, er zijn nu ook best wat tijdelijke forums, kunnen die er dan niet af?

en anders ben ik wel voor veilen!
de kosten voor het adverteren zou misschien ook wel schelen, je hebt nu ook heel vaak dat advertenties zodra ze een beetje uitzicht zijn weer opnieuw geplaatst worden... dat zou denk ik ook wel schelen...

En kun je dan ook niets doen aan al reacties van aahh wat duur, aahh wat mooi enz?? zoo irritant Misselijk

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:51

Ik vind 't 'n goed idee, hoop dat 't doorgaat Lachen (Zo oud is 't topic toch nog niet? Tong uitsteken)

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:29

Ik ben tegen een veiling Lachen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 12:18

En waarom? Misschien handig om dat er bij te zetten...