Ben er na een tijdje twijfelen ook.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nerania

Ben er na een tijdje twijfelen ook.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 22:51

Hallo allemaal,

Na eerst eens een dag of wat te hebben rondgeneusd op Bokt toch maar besloten om me aan te melden. Heb inmiddels heel wat topics gelezen en ben uiteindelijk op de Wie, wat, waar? terecht gekomen. Leek me een goede plek om te starten! :) Ik ben een werkende moeder met twee kids en ben gelukkig getrouwd. Yep, dat kan tegenwoordig nog! *D We zijn in de vreselijk luxe positie dat we een paard en een pony aan huis hebben. Maarrrr die zijn dus precies de reden dat ik ik hier terecht ben gekomen.....

Sinds we hier wonen en dat in inmiddels bijna 10 jaar, ben ik alleen met mijn paardje bezig. Sinds een kleine drie jaar hebben we de pony er ook bij. Dat is nooit de bedoeling geweest maar mijn vorige paardje kon niet alleen staan en moest daar een oplossing voor gezocht worden. Die oplossing is gekomen in de vorm van een pony. Ach, op zich ook geen ramp want het kon ook nog wel eens leuk zijn voor de kids, toch? Spijtig genoeg hebben zij alleen niet de spirit om met enige regelmaat op de pony te stappen. Is ze natuurlijk niet kwalijk te nemen om de doodeenvoudige reden dat het beestje niet op hun verzoek bij ons is komen wonen. Bovendien is het niet een goed gereden pony, wel mega-braaf anders had ze niet door de selectie gekomen O:) dus is het niet altijd een feestje met haar voor de kids. Tis gewoon een echte pony waar altijd maar een beetje mee gespeeld is.... Inmiddels doet ze wel gewoon op een bitje lopen (kon ze niet...) en is redelijk te rijden. Ik heb zelf een recreatief gereden KWPN-ner waarmee ik een keer of drie in de week aan het hobbelen ben. Klinkt allemaal wel leuk als je het zo leest denk ik maar eerlijk gezegd ben ik vreselijk aan het twijfelen of ik er nog wel mee door wil gaan....

Ik ben op dit moment de enige in huis die echt wat met de paardjes heeft. Onze dochter heeft momenteel eerlijk gezegd wel even de geest om te rijden. Ze heeft zowaar sinds we van vakantie terug zijn gekomen al twee keer gereden en ze wil morgen weer! <3 Het is alleen niet te voorspellen hoe lang dat duurt..... ;( Ondertussen ben ik degene die uit loopt te mesten, hooi en stro haalt en de overige benodigdheden en dan heb ik het nog niet eens over een mesthoop die binnenkort echt weggereden moet worden.... Ik weet niet of ik dit nog langer wil................. maar ik ben wel stapelgek met de knollies.....

Maar ik ben het eigenlijk wel zat om altijd maar alleen in die bak te lopen klooien want dat is wat ik al 10 jaar aan het doen ben. Mijn husband heeft weinig met paarden afgezien dat hij ze wel grappig vindt als ze achter elkaar aan lopen te hollen in de bak en ik moet eerlijk zeggen dat hij ze iedere werkdag voert. Stiekem knuffelt hij ook wel een met ze, hoor maar als ik heb gereden en ik vertel daar iets over dan krijg ik altijd gelijk. Wel makkelijk natuurlijk maar weinig klankbord.....

Ik heb zelf ook al aan een bijrijder gedacht maar je moet dan natuurlijk altijd maar afwachten of dat goed komt en ik moet zeggen dat ik daar helemaal geen ervaring mee heb. Ik weet wel dat ik op dit moment er niet zo bar veel lol meer in heb en om te voorkomen dat ik misschien wel een beslissing neem waar ik mogelijkerwijs spijt van kon krijgen dacht ik dat ik het misschien maar eens in een groep moest gooien!!

Bij deze dus, reacties welkom maar graag wel op een redelijke manier. :))

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 22:58

Allereerst, Welkom op Bokt!

Tsjemig das even een verhaal!
Als je de paarden echt als last gaat ervaren, en er zelf geen lol meer aan hebt..... Maar als het nog niet zo ver is, dan is een bijrijder nog niet eens zo'n slecht idee. Er zijn goede en er zijn minder goede, dus snap je gevoel wel. Misschien kan je via via aan een bijrijder komen?

Zou je anders niet je paard/pony naar een pensionstal (met weidegang, etc) willen brengen? Het voordeel is dat je daar ook andere mensen tegenkomt. Het lijkt mij een luxe om mijn paard aan huis te kunnen hebben, maar ik zou me er ook best eenzaam mee voelen...

Wens je veel plezier toe op Bokt, en hopelijk hebben anderen goed advies voor je.

Nerania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 23:14

Hallo Gooya,

Dank je wel voor je reactie! Ha, ik had er niet eens rekening mee gehouden dat dat ook nog wel eens snel zou kunnen gaan!

Ben het er helemaal mee eens dat een pensionstal zeer zeker voordelen heeft. Het grootste "nadeel" ervan vindt ik dat je wel iedere dag naar je paard "toe moet". Voordat we hier kwamen wonen heb ik op een pensionstal gestaan dus ik ken zeer zeker de voordelen ervan maar dat vond ik toch een nadeel. Het is echt heel lekker om letterlijk 24/7 bij je paard te kunnen zijn maar je slaat de spijker op z'n kop wat de eenzaamheid aangaat.... Hihi, niet letterlijk natuurlijk maar het blijft een feit dat je altijd alleen bezig bent. Enne ik denk dat ik toch wel over heel veel overredingskracht moet beschikken om mijn husband ervan te overtuigen dat dat de oplossing is... Gaat niet lukken, denk ik omdat mijn paard toch echt de reden is geweest waarom we hier zijn gaan wonen!! :=

Bijrijder.... misschien wel de oplossing.... Thx!!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:22

Welkom o Bokt.

Tja lastig aan de ene kant denk ik goh mens zeur niet zo :+ maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel hoor. Hoeveel stallen heb je aan huis als ik vragen mag?
Misschien is het een idee om een paardje in pension te nemen, heeft natuurlijk voordelen maar ook nadelen. Maar haalt wel de eenzaamheid deels weg.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:33

Welkom! :)

Een bijrijdster wordt waarschijnlijk wel een zoektocht, maar als je eenmaal een goede hebt gevonden heb je er wel veel profijt van ;)
(Ik ben zelf ook bijrijder, dus ik pleit even voor andere meisjes in groningen :P)

Dan heb je iemand die je kan meehelpen met uitmesten en andere klusjes en is diegene blij omdat zij een paard kan rijden/verzorgen. En als je een beetje geluk hebt, klikt het ook nog tussen jullie en heb je iemand waartegen je over je paard kan kletsen! :D

Nerania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 23:36

Dank je voor het welkom, Easygoing

Geeft niet, hoor dat je aan de ene kant denkt, zeur niet zo.... dat is ook precies de reden waarom ik zo lang heb getwijfeld om dit ergens "op" te zetten. Ik realiseer mezelf ook heel goed dat ik in een afgrijselijke luxe positie zit. Dit is zelfs al een kinderwens geweest: een eigen paard!

Heb twee stalletjes aan huis. Zijn dus echt voor onze eigen paardjes. Is ook geen ruimte voor meer... Voor stalletjes wel maar niet om meer paarden fatsoenlijk te kunnen herbergen. Wel een goed idee van je!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:43

Nerania schreef:
Dank je voor het welkom, Easygoing

Geeft niet, hoor dat je aan de ene kant denkt, zeur niet zo.... dat is ook precies de reden waarom ik zo lang heb getwijfeld om dit ergens "op" te zetten. Ik realiseer mezelf ook heel goed dat ik in een afgrijselijke luxe positie zit. Dit is zelfs al een kinderwens geweest: een eigen paard!

Heb twee stalletjes aan huis. Zijn dus echt voor onze eigen paardjes. Is ook geen ruimte voor meer... Voor stalletjes wel maar niet om meer paarden fatsoenlijk te kunnen herbergen. Wel een goed idee van je!

Was ook totaal niet aanvallend bedoeld hoor ;).Enne twijfelen moet je niet doen hoor, als mensen niet de moeite willen nemen om je probleem in ieder geval proberen te begrijpen dan zijn ze het simpel weg niet eens waard om je er druk om te maken :(:) .

Jammer dat geen optie is. Dan zou een bijrijder/ster misschien toch een idee zijn.
Ik weet uit ervaring dat het echt buitengewoon goed uit kan pakken maar heb ook een aantal teleurstellingen te verduren gehad.Het is vaak een lange en moeizame zoektocht naar de juiste persoon maar uiteindelijk past er op elk potje een dekseltje.

Nerania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 23:45

Thx, wat een reacties al!! Helemaal leuk!!

Zeg, weet je nog niet iemand die interesse heeft???? Ik weet dat Almere en Groningen niet naast de deur liggen maar niet geschoten is altijd mis, toch? Hoe ben jij aan je verzorg-paardjes gekomen? ;)

Nerania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 23:57

Nee, dat had ik wel begrepen, hoor dat het niet aanvallend was bedoelt. Y;( Wat dat betreft heb ik al genoeg andere dingen gelezen!!

De bijrijder/ster zal wellicht wat zijn... Heb je tips??? Het zal niet eenvoudig zijn idd..... Moet van alle kanten klikken...

Trouwens hoe doe je dat: ik zag dat je mijn bericht in jouw antwoord kan zetten. Ik kan met dat soort dingen nog wel eens een }:0 zijn...

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:01

Zo een, twee, drie weet ik niemand, de mensen die ik ken zijn meestal wel druk qua school enz, dus ik denk dat het met de reistijd naar Groningen niet werkt.

Ik heb mijn eerste verzorgpaard gevonden via marktplaats, ik had toen gezegd dat ik ook open stond voor western en andere disciplines en kreeg daardoor een mailtje van iemand die western reed :) Zij verhuisde helaas haar paarden naar Amsterdam, daarna vond ik een verzorgpaard via bokt, maar na een maand kwamen we er toch niet uit met de vergoeding (kan helaas niet veel betalen doordat ik weinig tijd heb om te werken als ik school+verzorgpaard heb)

Maar drie maal is scheepsrecht en via mijn westerninstructrice ben ik in contact gekomen met mijn huidige verzorgpaard :D Dat is een 17jarige fjordxhaflinger, waar meestal niet meer dan 1 keer in de week op word gereden of mee gement wordt. Voor de rest staat hij in de wei, dus ik mag hem extra rijden en verzorgen :) Daar ben ik erg blij mee, hij leert mij buitenrijden (want dat is hij al 10 jaar gewend en ik totaal niet) en ik ga westernlessen met hem nemen.

Ik denk dat je de meeste kans hebt als je een advertentie op marktplaats plaats, advertentie op bokt (daar moet je trouwens wel eerst 25 nuttige berichten voor plaatsen.. was ik vergeten) en in de buurt rondvraagt (manege bijvoorbeeld), dan vind je vast wel een goede bijrijdster ;) Vergeet niet van te voren een lijstje met duidelijke eisen op te stellen, want die heb je wel nodig. Je hebt waarschijnlijk wel een bepaald beeld voor je ogen, een wat jonger, nog onervaren iemand (voor de pony?) of juist wat ouder.

Ik zie net je laatste berichtje,
dat is 'quoten', rechtsonderin bij iemands bericht staat het knopje 'quote' als je daarop klikt verschijnt dat bericht in jouw bericht wat je gaat typen ;)
Laatst bijgewerkt door Eilish op 22-08-10 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:02

Ik denk dat een bijrijder misschien wel een goede oplossing is voor jou. Eventueel misschien een vrouw van jouw leeftijd voor de gezelligheid?

Ik ben zelf ook 'bijrijder', en ik weet hoe blij ik ben met mijn kans om ervaring op te doen, om écht met paarden om te gaan, anders als op een manege. Daar ben ik heel dankbaar voor. Daarom lijkt het me ook voor de 'paardengekken' in Groningen wel leuk, haha.

Ik hoop dat je een oplossing vind, want ook al bevin je je 'in een luxe situatie', het is wel een naar probleem! :(:)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:03

Nou ik kom toevallig even in je topic neuzen.

Ik denk dat het ook voor jou gezellig kan zijn om een bijrijder te hebben die je helpt met klusjes. En misschien gezellig samen rijden, is voor jou ook weer een motivatie om te rijden.

PS. ben ook op zoek haha
Laatst bijgewerkt door _Inga op 22-08-10 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:03

hoi ,hier nog zo een die alles aan huis heeft en elke dag aan het stallen doen vegen voeren enga maar door.
ik heb er wel een paar in pension en ik moet zeggen dat dat wel heel leuk is,samen rijden ,er is altijd wel iemand die een x de boel opvangt als wij eens weg willen.
hoeveel ruimte heb je werkelijk? ik heb ze hier ook niet de hele dag op de wei maar een paar uur en verder in de paddock.
bijrijders zijn ook een prima optie hoor! gewoon via marktplaats of rondvragen in je kennisenkring

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:04

Welkom op bokt !
Jammer dat je het plezier een beetje begint te verliezen.. lijkt me niet de bedoeling ;)
Wonen er in de buurt geen andere ruiters die het leuk vinden om een keer in de week gezellig met zijn allen op buitenrit te gaan oid?

Nerania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 00:18

Taartjeh schreef:
Zo een, twee, drie weet ik niemand, de mensen die ik ken zijn meestal wel druk qua school enz, dus ik denk dat het met de reistijd naar Groningen niet werkt.

Ik heb mijn eerste verzorgpaard gevonden via marktplaats, ik had toen gezegd dat ik ook open stond voor western en andere disciplines en kreeg daardoor een mailtje van iemand die western reed :) Zij verhuisde helaas haar paarden naar Amsterdam, daarna vond ik een verzorgpaard via bokt, maar na een maand kwamen we er toch niet uit met de vergoeding (kan helaas niet veel betalen doordat ik weinig tijd heb om te werken als ik school+verzorgpaard heb)

Maar drie maal is scheepsrecht en via mijn westerninstructrice ben ik in contact gekomen met mijn huidige verzorgpaard :D Dat is een 17jarige fjordxhaflinger, waar meestal niet meer dan 1 keer in de week op word gereden of mee gement wordt. Voor de rest staat hij in de wei, dus ik mag hem extra rijden en verzorgen :) Daar ben ik erg blij mee, hij leert mij buitenrijden (want dat is hij al 10 jaar gewend en ik totaal niet) en ik ga westernlessen met hem nemen.

Ik denk dat je de meeste kans hebt als je een advertentie op marktplaats plaats, advertentie op bokt (daar moet je trouwens wel eerst 25 nuttige berichten voor plaatsen.. was ik vergeten) en in de buurt rondvraagt (manege bijvoorbeeld), dan vind je vast wel een goede bijrijdster ;) Vergeet niet van te voren een lijstje met duidelijke eisen op te stellen, want die heb je wel nodig. Je hebt waarschijnlijk wel een bepaald beeld voor je ogen, een wat jonger, nog onervaren iemand (voor de pony?) of juist wat ouder.

Ik zie net je laatste berichtje,
dat is 'quoten', rechtsonderin bij iemands bericht staat het knopje 'quote' als je daarop klikt verschijnt dat bericht in jouw bericht wat je gaat typen ;)

Kijk, hier heb ik wat aan!!! 8-) Ik vind het zooo knullig als iemand de moeite neemt om te reageren en dat diegene alles na moet lezen!!!

Klinkt helemaal leuk met jouw verzorgpaard! Nou, zo iemand lijkt me ook wel wat. Ik vrees dat ik de komende tijd meer achter de computer door zal brengen als op mijn paard!! Dus die 25 nuttige berichten zouden geen probleem moeten zijn.. 8-) Goede tip dat "wensenlijstje".

Je hebt waarschijnlijk wel een bepaald beeld voor je ogen, een wat jonger, nog onervaren iemand (voor de pony?) of juist wat ouder.

Na dit van jou gelezen te hebben moet ik je zeggen dat ik niet eens aan een bijrijder voor de pony heb gedacht.... Ik had een bijrijder voor mijn eigen paard in gedachten. Hmm, weer iets om over na te denken! Thx! :))

easygoing

Re: Ben er na een tijdje twijfelen ook.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:23

Heb je een prive bericht gestuurd over het quoten maar je hebt al antwoord zie ik hahah.

Idd misschien ook leuk om een bijrijdstertje te zoeken voor de pony.Weet niet wat je ervaringen zijn maar misschien 1 of 2 lesjes in de week geven op de pony. Komen er ook vaak moeders mee waar weer lekker mee gekletst kan worden ;).

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:27

Haha, nu kan je ook quoten! :D

Veel succes! En laat je niet ontmoedigen als de eerste reacties toch niet helemaal de juiste zijn :)
Uiteindelijk vind je wel de goede bijrijdster voor jou, het kan alleen wel 1 a 2 maanden duren
(kan sneller of langzamer, ligt ook aan het gebied waar je woont)
Het is wel handig dat je paarden aan huis staan, zo kan je het vooral in het begin wel in de gaten houden of het allemaal goed gaat ;)
Bij pensionstallen gaat dat meestal toch iets lastiger.

Nerania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 00:36

Taartjeh schreef:
Haha, nu kan je ook quoten! :D

Veel succes! En laat je niet ontmoedigen als de eerste reacties toch niet helemaal de juiste zijn :)
Uiteindelijk vind je wel de goede bijrijdster voor jou, het kan alleen wel 1 a 2 maanden duren
(kan sneller of langzamer, ligt ook aan het gebied waar je woont)
Het is wel handig dat je paarden aan huis staan, zo kan je het vooral in het begin wel in de gaten houden of het allemaal goed gaat ;)
Bij pensionstallen gaat dat meestal toch iets lastiger.

Yep, ik leer snel!!! ;)

Ik moet zeggen dat de reacties die ik tot nu toe heb gekregen alleen maar positief zijn. Ik was daar eerlijk gezegd wel een beetje huiverig voor maar dat is niet terecht geweest!!

Jij in ieder geval bedankt voor je tips, helemaal blij mee :):) Je heb me stof gegeven tot nadenken..

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:42

Graag gedaan :)
Ik bedoelde met reacties trouwens die van de mogelijke bijrijdsters, daar zal van alles tussen zitten ;)

En meestal als je het een beetje uitlegt is de helft van het commentaar op bokt al weg, vaak is het onbegrip of onwetendheid.
Communicatie via internet blijft lastig :Y)

Nerania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 08:50

_Inga schreef:
Nou ik kom toevallig even in je topic neuzen.

Ik denk dat het ook voor jou gezellig kan zijn om een bijrijder te hebben die je helpt met klusjes. En misschien gezellig samen rijden, is voor jou ook weer een motivatie om te rijden.

PS. ben ook op zoek haha

Hoi!

Je bent op zoek??? Is "Groningen" bij jou de provincie of Stad????

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 08:52

Stad helaas, wel in bezit van een auto en bereid om te reizen :D

Nerania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 08:55

_Inga schreef:
Stad helaas, wel in bezit van een auto en bereid om te reizen :D

Tja, dat wordt dan wel reizen idd. Een beetje afhankelijk van de kant van Stad maar het is in ieder geval minimaal 3 kwartier naar ons. Is dat het waard?? :?

Je bent er trouwens lekker vroeg bij voor de zondagmorgen ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 08:56

Ts woon jij in de prov groningen (zoja waar) of in de stad Groningen?

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 08:59

Ligt er helemaal aan waar jullie wonen :)

Ja ben al vanaf kwart voor acht aan het werk ;)

Nerania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 09:04

knollentuin schreef:
hoi ,hier nog zo een die alles aan huis heeft en elke dag aan het stallen doen vegen voeren enga maar door.
ik heb er wel een paar in pension en ik moet zeggen dat dat wel heel leuk is,samen rijden ,er is altijd wel iemand die een x de boel opvangt als wij eens weg willen.
hoeveel ruimte heb je werkelijk? ik heb ze hier ook niet de hele dag op de wei maar een paar uur en verder in de paddock.
bijrijders zijn ook een prima optie hoor! gewoon via marktplaats of rondvragen in je kennisenkring

Hoi,

Nou, dan weet je waar ik het over heb!! Maar ik ben even op je profiel geweest (nee, geen privacy, sorry.... ;) ) en als ik het zo lees ben jij heel anders bezig. Ik ben en blijf de recreant (nix mis mee, denk ik) en jij bent ook "commercieel" bezig. Ik heb een baan die helemaal niets met paarden te maken heeft.

De ruimte houdt niet over... Oeps, hoop niet dat iemand me dit kwalijk neemt maar het is voldoende op twee paardjes te houden. Ik heb drie kleine weitjes waar ze een keer of twee, drie in de week in kunnen. Echt niet vaker anders krijg ik een heel grote bak om in te rijden.... Overdag lopen ze samen in de bak en de dames kunnen naar stal wanneer ze dat willen. Heb dus helaas geen ruimte om er een pensionpaardje bij te zetten. Of ik moet de pony verkopen maar dat gaat niet gebeuren!!