plaatsnaam verkoop topics

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

deflin

plaatsnaam verkoop topics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 21:00

waarom zet niet iedereen de plaatsnaam in de onderwerpen van verkoop topics.

Ik ben opzoek naar spulletjes en aangezien ik het niet wil laten verzenden en het liefst eerst zie voor ik iets koop zou ik het echt handig vinden als iedereen de plaatsnaam in het onderwerp vermeld!

Zou dit misschien niet in alle boktregels opgenomen kunnen worden?
Ik heb namelijk geen zin om elk verkooptopic te openen om te kijken waar het eventueel afgehaald zou kunnen worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:17

deflin schreef:
Zou dit misschien niet in alle boktregels opgenomen kunnen worden?

Er zijn recent nog vragen over geweest. Het antwoord komt er ongeveer op neer dat het boktteam erkent dat het heel vervelend is, maar dat ze er niets aan gaan doen. Dit omdat er sprake is van een nieuw systeem. De termijn waarop dat systeem komt is nog niet bekend, het zal vermoedelijk nog minimaal maanden gaan duren (en het plan is er al ongeveer 5 jaar, dus het zou ook langer kunnen zijn), maar wat de termijn ook is - het Bokt gaat de situatie in de tussentijd niet verbeteren.

deflin

Re: plaatsnaam verkoop topics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 21:19

jeetje vervelend. Maar ze kunnen toch één regeltje toevoegen in het bokt regelement?? wanneer dat het topic dan niet aan die eis voldoet word t'ie gesloten :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:21

Tja of je neemt gewoon de moeite de verkoper even een PB te sturen en te vragen waar hij of zij woont.
Misschien wil diegene het wel niet in het openbaar zetten.

Daarnaast kan je het in principe ook zien in het profiel. Zoals je kan zien heb jij het ook niet aangegeven (voorzover ik weet is dicht bij mijn paardjes geen dorp in Nederland ;) ).

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 21:25

ik ben in verschillende dingen geïntereseerd en als ik dan bij elk verkoop topic eerst een pb moet sturen waar ze wonen en idd sommige hebben het wel in hun profiel, maar vind het zelf handiger als het in het onderwerp staat.

Ik heb het zelf ook niet aangegeven, maar wanneer ik iets zoek (bied zelf namelijk nooit wat aan ;) ) dan vermeld ik wel in welke omgeving ik woon en in welke prov ik het zou willen ophalen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:27

Tja het is handig maar je kan het niet gaan verplichten.
Anders kun je iedere voorkeur van een koper wel gaan verplichten.

De een wil dan dat er verplicht foto's bij stan
De ander wil dat er verplicht vraagprijzen of meeneemprijzen bij staan
Zo kun je een heel wetboek vol met regeltjes gaan maken.

Vragen lijkt me in dit geval niet de grootste moeite.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 21:31

Om heel erg eerlijk te zijn vind ik dat wel een grote moeite, vaak haak ik al af omdat ik geen zin heb om iedereen een pb te sturen. en ik denk dat er meer mensen zijn die er net zo over denken zoals ik in het antwoord van Shadow0 zag: "Er zijn recent nog vragen over geweest ".
dat van de andere regeltjes valt natuurlijk ook nog over na te denken ;) er zijn voor andere topics ook vele regels dus waarom hiervoor niet?

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:33

dan open je toch gewoon zelf een topic met de dingen die je zoekt, en zeg je waar je ze in de buurt wilt afhalen? of je kijkt op Marktplaats, daar kan je ook de afstand vanaf jou postcode invoeren

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 21:36

dat doe ik voor een aantal dingen al, maar wil niet elke week weer een nieuw topic openen. En als ik een beetje in de buurt kan rondkijken wat iedereen een beetje te koop heeft.

marktplaats is al een verslaving maar het zou voor hier toch ook wel makkelijk zijn :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:39

Daarvoor staat links ook al woonplaats, als iedereen waaronder TS zelf zijn woonplaats zou zetten zou het ook al een stuk makkelijker zijn....... :=

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 21:42

ik bied zelf nooit iets aan en zou ik dat wel doen zet ik mijn woonplaats wel in het onderwerp. en als ik iets zoek zet ik de eventuele provincies er neer waar ik het zou willen ophalen.

En wat je links ziet staan, daarvoor moet je eerst het topic openen anders zie je het namelijk niet.