Nieuw..met missie..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marte83

Nieuw..met missie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 20:15

Hallo Allemaal..

Ik wilde al heel enthousiast een bericht gaan plaatsen onder gezocht, maar begrijp dat je daarvoor eerst enige tijd actief moet zijn en enkele berichten moet hebben gepost.
Bij deze begin ik dan even met mezelf voorstellen.
Ik ben Marte, en bokt tegengekomen tijdens mijn zoektocht naar "mijn" pony. Om eerlijk te zijn heb ik de paardenwereld 10 jaar geleden vaarwel gezegd toen ik van mijn ouders voor de keus werd gesteld, of paard of studie. Ik heb toen mijn lieve nrps pony guard (afstammeling van guco van uunckhoeve) moeten verkopen.
Vaak heb ik in de afgelopen jaren aan hem en het paardrijden in z'n algemeenheid gedacht. Tot ik vandaag zomaar ineens op een stil uurtje op mijn werk bedacht dat ik stop met afvragen, en start met zoeken.
Ik zoek dan ook mijn oude lieve pony. Mijn grootste vraag is eigenlijk of hij nog in leven is en zo ja of hij op een goede plek staat.

Dat was het wel even voor nu. Dus geen fanatiek paardenmeisje, sportruiter, dressuurprikker ;) of springer.. maar iemand die zijn hart nog altijd kwijt is aan haar beste vriendje tijdens de jongere jaren..

Groetjes!

Tivara

Re: Nieuw..met missie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:18

Welkom :wave:

Wat knap dat je voor je studie hebt kunnen kiezen zeg! Goed hoor :j

Als je je oude pony zoekt zou je ook hier even wat neer kunnen zetten. Ik weet niet of je daar al mag posten, maar daar hoort het iig.

http://www.bokt.nl/forums/viewforum.php?f=121

Succes met je zoektocht!

Marte83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 20:34

Bedankt Kiki!

Ik had dat topic inderdaad al gezien, maar mag daar nog niet plaatsen. Leuk dat je meteen reageerd!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:49

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:55

Welkom op bokt!

Heb je toevallig met hem gestart vroeger en zijn chipnummer/levensnummer nog ergens op papier staan? Dat kan je al een stuk verder helpen. Je kan eventueel ook het KNHS mailen om te kijken of hij nog wedstrijden heeft gelopen en onder wie.

Heel veel succes ermee, hoop dat je iets kan vinden!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:59

He meid welkom en ik hoop dat je hem kan vinden

Marte83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 21:06

Hoi Meiden, bedankt voor jullie reacties.

Nadat ik echt jaren heb rondgelopen met het gevoel, dat het mijn paard niet meer is en dat ik het moest laten rusten. Heb ik dus vandaag ineens besloten dat ik wél wil weten of hij nog leeft of niet. Dat is eigenlijk de belangrijkste vraag.
Ik ben vandaag dan ook begonnen bij mijn eerste aanknopingspunt de nrps. Die heb ik meteen een mail gestuurd en kreeg al vrij snel een zeer vriendelijke mail van een mevrouw terug, die mijn zoektoch volledig begreep maar me niet verder kon helpen.

Het probleem wil namelijk: dat Pepijn ofwel Guard volgens stamboek nog steeds op naam van mijn familie geregistreerd staat bij de nrps!! De boer die hem toendertijd van ons gekocht heeft voor zn dochters vond officieele papieren en registraties maar onzin en heeft kennelijk nooit de moeite genomen hem over te schrijven. Het laatste wat ik gehoord heb, was dat hij een ander half a 2 jaar later "mijn" lieve pony weer wilde verkopen omdat dochter 1 bang was geworden en dochter 2 geen tijd meer had omdat ook die naar de hogere school ging. Omdat het dus echt een boer in de grootste zin van het woord was, heb ik al die tijd een naar gevoel gehad dat hij hem maar zo weg heeft gedaan. Terwijl ik altijd geroepen heb dat als hij hem niet goed kwijt kon, mij en mijn fam. bellen moest omdat ik hem nog liever zelf terug nam.

Nou ja, heel verhaal ik zoek verder.
Had inderdaad al veel info op internet over zijn vader en achtergrond gevonden. Helaas leveren zoekopdrachten op naam, en andere dingen tot nu toe niets op. Daarom wilde ik graag een oproep plaasten in het gezocht topic hier met oude foto's die ik nog heb bewaard..

Groetjes!

Marte83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 21:08

@ noekje: levensnummer heb ik. ook van zijn ouders, want ik heb nog een fotokopie van zijn stamboom. Paspoort kopien heb ik helaas niet en ik weet eigenlijk niet of hij een chip heeft.. Ik hoop dat de KNHS mij misschien iets kan vertellen die heb ik ook gemaild..

Priincessz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:52

heei,
welkom:)
haha ik wou ook een bericht plaatsen bij gezocht maar dan moet je eerst 25 berichten versturen..

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:05

Welcom!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:08

Ook welkom.
Succes met je zoektocht.

Priincessz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:29

Welkom @ bokt

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:34

Marte83 schreef:
Hoi Meiden, bedankt voor jullie reacties.

Nadat ik echt jaren heb rondgelopen met het gevoel, dat het mijn paard niet meer is en dat ik het moest laten rusten. Heb ik dus vandaag ineens besloten dat ik wél wil weten of hij nog leeft of niet. Dat is eigenlijk de belangrijkste vraag.
Ik ben vandaag dan ook begonnen bij mijn eerste aanknopingspunt de nrps. Die heb ik meteen een mail gestuurd en kreeg al vrij snel een zeer vriendelijke mail van een mevrouw terug, die mijn zoektoch volledig begreep maar me niet verder kon helpen.

Het probleem wil namelijk: dat Pepijn ofwel Guard volgens stamboek nog steeds op naam van mijn familie geregistreerd staat bij de nrps!! De boer die hem toendertijd van ons gekocht heeft voor zn dochters vond officieele papieren en registraties maar onzin en heeft kennelijk nooit de moeite genomen hem over te schrijven. Het laatste wat ik gehoord heb, was dat hij een ander half a 2 jaar later "mijn" lieve pony weer wilde verkopen omdat dochter 1 bang was geworden en dochter 2 geen tijd meer had omdat ook die naar de hogere school ging. Omdat het dus echt een boer in de grootste zin van het woord was, heb ik al die tijd een naar gevoel gehad dat hij hem maar zo weg heeft gedaan. Terwijl ik altijd geroepen heb dat als hij hem niet goed kwijt kon, mij en mijn fam. bellen moest omdat ik hem nog liever zelf terug nam.

Nou ja, heel verhaal ik zoek verder.
Had inderdaad al veel info op internet over zijn vader en achtergrond gevonden. Helaas leveren zoekopdrachten op naam, en andere dingen tot nu toe niets op. Daarom wilde ik graag een oproep plaasten in het gezocht topic hier met oude foto's die ik nog heb bewaard..

Groetjes!

Hoi!
Ik ben erg benieuwd naar een foto van pepijn..

Groetjes Luana

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:21

Oh oeps.. moest pb zijn :).

seraina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:08

Hee.
Ik heb een afstammeling van gucoo.
Ruin. Een vos met de geboortedatum 1993.
Meer info? stuur even een pb tje!
Misschien is het de jouwe? ;)