Regelementsvraag, dus topic gesloten op WD

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Regelementsvraag, dus topic gesloten op WD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:39

Als iets opgezocht kan worden in het wedstrijdregelement, wordt een topic gesloten. Op zich snap ik dat wel, omdat sommige mensen blijkbaar echt te beroerd zijn om iets op te zoeken.

Nou komt het alleen wel eens voor dat een topic gesloten wordt wanneer het gaat om een verduidelijking van het regelement (iemand vraagt zich af hoe te interpreteren). Of er worden vragen gesteld over de regelementen van de Belgische basisbonden (en geloof me, ik wens je veel succes als je die wilt leren via internet :+ 9 op de 10 keer weet zelfs je eigen wedstrijdsecretariaat het niet }:0 ). Of het ene topic wordt gesloten en het andere niet.

Kan daar niet meer 1 lijn in worden getrokken?

Voorbeelden:
[WD-V] Kleur toque LRV pony?
Deze is actief

[WD-V] mag dit ??
Maar deze is wel op slot

Anoniem

Re: Regelementsvraag, dus topic gesloten op WD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:08

Vind vragen over verduidelijking van het regelement wel interessant, van mij hoeven die niet dicht, tenzij er al een topic is met dezelfde vraag, natuurlijk ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:37

In principe gaan vragen die in het reglement gevonden kunnen worden op slot. Een belangrijke reden daarvoor is ook, omdat het reglement van de KNHS leidend is. En er door bokkers (met de beste bedoelingen) verkeerde antwoorden gegeven kunnen worden. Tweede reden is natuurlijk omdat je je het makkelijk zelf op kunt zoeken, en het dus niet nodig is om dit soort vragen op Bokt te plaatsen.

Indien iemand om verduidelijking vraagt mag zo'n topic wel open blijven (tenzij het toch iets is wat gemakkelijk zelf op te zoeken was).

Het Belgische reglement daar heb ik me ook rot naar gezocht. Dat is inderdaad erg lastig, dus daarom laat ik vragen die daarover gaan ook open staan.

Nu niet gaan slaan als ik daar misschien eens de fout in gegaan ben he :+ :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:30

zou het niet handig zijn om dan een link naar het relevante reglement, of bij voorkeur Wiki artikel toe te voegen? Dan is er meer duidelijkheid, en de Wiki is er uiteindelijk niet voor niets.

Op het eventinggedeelte probeer ik dat iig zo vaak mogelijk te doen, dat komt ook een heel stuk vriendelijker over.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 23:39

Dat vind ik een hele goede suggestie van Lielle.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 18:01

Maar het team blijkbaar niet? :D :D :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:18

We hebben besloten om in geval van een reglementsvraag, in het slotje een link op te nemen naar de KNHS site. Daar kunnen gebruikers dan zelf in de reglementen kijken wat het antwoord op hun vraag is.

Ik heb dit ook even aangepast in de charter van WD :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:35

zou het niet veel handiger zijn om naar de wiki te verwijzen, waar mogelijk, zoals ik hiervoor al suggereerde? Ten eerste stimuleer je dan ook dat gebruik, en vaak staan er ook duidelijker antwoorden in. Alleen verwijzen naar http://www.knhs.nl is ook bepaald niet duidelijk, daar zie ik de toegevoegde waarde niet zo van. En het zou misschien ook helpen om de FAQ eens bij te werken, zodat die naar de wiki verwijst en ook dat als bron in een slotje kan komen te staan? De SGW FAQ is denk ik een goed voorbeeld.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:21

Ik denk dat Lielle daar wel een goed punt heeft, bovendien, de wiki is er toch niet voor niets?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:06

Scum schreef:
We hebben besloten om in geval van een reglementsvraag, in het slotje een link op te nemen naar de KNHS site. Daar kunnen gebruikers dan zelf in de reglementen kijken wat het antwoord op hun vraag is.

Ik heb dit ook even aangepast in de charter van WD :)

Weinig verandering dus. Heeft het team daar nou 2 maanden over na moeten denken? :+