Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Ze zien er wel heel schattig uit met die pluisharen en grote oren.
Lusitana schreef:Ik weet dat er nog geen artikel IS, ik heb dat nl eerst opgezocht :D maar ik weet niet of iemand al een opzetje heeft in zijn computer en het plan had...
Ik wil me er wel aan wagen. Ze zijn met uitsterven bedreigd, maar gelukkig is er een stichting die zich voor het verpreiden van kennis van het ras en behoud van het ras inzet.
Ik krijg de newsletter van ze en wil graag wat doen om ze wat bekender te maken buiten Portugal.
Banjer schreef:zoals je het nu tikt, lijkt het me idd dat de stichting dan het copyright van de foto's zou moeten hebben, maar zeker weten doe ik het niet...
Zou je in ieder geval een (schriftelijke) toestemming van de stichting kunnen mailen? Dan kunnen we die achter de schermen opslaan
Lusitana schreef:Portugezen zijn idd klein, helemaal die in de bergen wonen. De oudere generaties werden niet groter dan 1.50m vandaar dat ze de ezels ook niet veel groter wilden.
De Mirandese ezel is door zijn totale afscheiding van de rest van Europa en zelfs de rest van Portugal door het onherbergzame gebied door zelf selectie gevormd, en niet door fokprogrammas.
Deze geisoleerdheid is ook de reden waarom ze niet wijder verspreid zijn, ook niet door Portugal.
Overigens is de ideaal maat 1.35m, dat wil niet zeggen dat er geen grotere zijn.
Je kunt ook als vrijwilliger voor de stichting werken, ze hebben drie locaties met ezels en ontvangen vrijwilligers uit heel Europa.
Ik vraag me af of het de moeite waard is om apart over de stichting een pagina te maken?
Dribbel schreef:ik zou het bij het artikel zelf zetten. Dat lijkt me overzichtelijker.