waar zijn tegenwoordig de rij topics voor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

waar zijn tegenwoordig de rij topics voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 22:17

net had ik een topic
okee het was niet geweldig :n dat had ts zelf ook door

nu kwam er ook iemand dus langs die haar kende.
en ging afkraken, en verder in het topic was het allemaal afkraakerij

maar waar zijn deze topics nou voor.
toch niet om iemand af te kraken ? maar toch advies en commentaar geven je eigen mening
maar niet dat vijandig word
als ts ernstig agressief reageert okee :j maar dan vind ik nog dat je aardig moet blijven.
je mag je mening zeggen maar wel aardig blijven je advies en tips geven
en degene kan dan kijken wat die er mee doet

:+ dus even een discussie aan te spannen want mij de laatste tijd opvalt

sorry voor de spel fouten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:20

Op het moment dat er iemand negatief of kritisch reageert, lijkt het wel of het hele topic omslaat naar het negatieve en kritische.

Verder moet je als ts wel weten wat je neerzet. Je kunt ook een soort boktcensuur toepassen. Persoonlijke vetes en aanvallen voorkom je daarmee echter niet, dus denk je iets dergelijks te bespeuren kun je altijd de TEM knop gebruiken.

En als ts zelf al weet dat een topic niet geweldig is, waarom plaatst ze het in eerste instantie dan? Respectvolle reacties komen alleen als de ruiter ook respectvol naar zijn paard toe is, en op steigertopics van meisjes op shetjes die de basis overgeslagen hebben in het werken naar de steiger toe, en het dier met het bit tussen zijn kiezen omhoog willen trekken, kan ik ook niet echt respectvol reageren.

FaberSmid

Re: waar zijn tegenwoordig de rij topics voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 03:53

Het is gemakkelijk van achter computer commentaar te uiten, maar inhoudelijk onderbouwd op en aanmerkingen schrijven is anders. Echter is het ook makkelijk het geschreven te ontkennen en het niet aan te willen nemen, moeilijker is er aan toegeven en het te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:38

Mijn persoonlijke mening?
Heel dat HAW is onzin. ITP snap ik wel, leuk om fotos te delen, maar imo dient HAW geen enkel doel. Paardrijden leer je niet van een computer scherm, en al helemaal niet van een 12 jarige die net voor het eerst op een paard heeft gezeten maar denkt alle kennis in handen te hebben. En al zouden er hier grand prix ruiters zitten (die er zitten, maar die houden zich stil want die weten al lang dat die hele meute toch niet voor rede vatbaar is) dan nog kunnen die weinig.
Let wel, dit is mijn persoonlijke mening. Waarschijnlijk zijn er ook mensen die HAW zeer nuttig vinden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:23

Virtueel leren paardrijden doormiddel van bokt, dat zou wel heel gemakkelijk leren paardrijden zijn.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:25

Vaak zijn het eerst een hoop mensen die volgen, dus de eerste en tweede reacties napraten in net iets andere woorden. Dan krijg je iemand die er iets van weet, maar die informatie is niet zo positief, dan begint de rest met afzeiken, en DAN pas komen de mensen met nuttige informatie _O-

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:33

Asyaa schreef:
Heel dat HAW is onzin. ITP snap ik wel, leuk om fotos te delen, maar imo dient HAW geen enkel doel. Paardrijden leer je niet van een computer scherm, en al helemaal niet van een 12 jarige die net voor het eerst op een paard heeft gezeten maar denkt alle kennis in handen te hebben. En al zouden er hier grand prix ruiters zitten (die er zitten, maar die houden zich stil want die weten al lang dat die hele meute toch niet voor rede vatbaar is) dan nog kunnen die weinig.
Let wel, dit is mijn persoonlijke mening. Waarschijnlijk zijn er ook mensen die HAW zeer nuttig vinden.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

--

Wat ik zie in HAW is dat degene die hier vaker plaatsen, wat meer bokt vriendjes hebben e.d. altijd leuke reacties krijgen, en dan gaat het zo:

"Ahw! Wat een geweldige foto's! De tips heb je zelf al gegeven, gaat echt de goeie kant op met jullie!"

Vervolgens, als een helemaal blanco bokkertje een topic plaatst, waar je duidelijk aan kunt zien dat het nog niet helemaal gaat zoals het moet, ontloopt het vaak in een "16x hetzelfde zeggen, en vervolgens in een rel omdat menig bokkers vinden dat TS niet vriendelijk met zijn of haar paard om gaat".

Erg jammer, sommige mensen willen graag tips, kunnen geen les betalen, en soms kunnen mensen van buitenaf beter kijken naar de foto's, en echt goede tips geven.

Echte tips worden de laatste tijd, vind ik, weinig tot niet meer gegeven. Het is meer "laten zien wat ik weet, en wat jij nog niet weet, om je vervolgens even lekker op je plaats te zetten".

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:30

Asyaa schreef:

Helemaal mee eens.

En voordat er gereageerd mag worden moet TS zich eerst in allerlei hoeken wringen om zichzelf behoorlijk af te kraken op haar eigen rijstijl voordat andere het doen.

Kortom je weet je dingen en ga gewoon lekker thuis oefenen, een instructeur ziet meer en kan meer dan welke bokker ook die maar een foto ziet.
Ik kijk tegenwoordig veel liever itp om te zien hoe mensen op een leuke manier met paarden omgaan. Met in het achterhoofd dat ik ook ooit een 12 jarige pennymeid was, ik nooit een Anky zal worden en nog elke dag leer en fouten maak.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:14

Cassidy schreef:
Op het moment dat er iemand negatief of kritisch reageert, lijkt het wel of het hele topic omslaat naar het negatieve en kritische.

Verder moet je als ts wel weten wat je neerzet. Je kunt ook een soort boktcensuur toepassen. Persoonlijke vetes en aanvallen voorkom je daarmee echter niet, dus denk je iets dergelijks te bespeuren kun je altijd de TEM knop gebruiken.

En als ts zelf al weet dat een topic niet geweldig is, waarom plaatst ze het in eerste instantie dan? Respectvolle reacties komen alleen als de ruiter ook respectvol naar zijn paard toe is, en op steigertopics van meisjes op shetjes die de basis overgeslagen hebben in het werken naar de steiger toe, en het dier met het bit tussen zijn kiezen omhoog willen trekken, kan ik ook niet echt respectvol reageren.

Maar waarom mag je alleen topics plaatsen die geweldig zijn?
Ik vind het eerlijk gezegd vreselijk als ik zie wat voor vriendjespolitiek HAW is. :o
Je krijgt 5 pagina's positieve reacties als je bekend bent en de foto's door een professionele fotograaf hebt gemaakt,
je krijgt 5 pagina's negatieve reacties als je niet perfect rijd, maar nog in een leerfase zit en daarom bijv. niet heel goed zit.
Vaak wordt er dan uitermate bot gereageerd. Maar iedereen moet toch ergens beginnen, en iedereen maakt toch fouten?
En dan heb je nog het groepje minder bekende bokkers die goede, maar geen spectaculaire foto's plaats. Die krijgen dan
2 pagina's 'normaal' commentaar.

Terwijl ik juist vind dat bokt de mensen die nog niet perfect rijden, veel meer moet ondersteunen in plaats van afblaffen en verwijten naar het hoofd smijten
dat het 'zielig' is voor het paard. (oke, natuurlijk gaat het er soms wel heel drastisch aan toe, maar 99% van de tijd is het puur overdrijven en reltrappen in plaats van écht goede tips geven). Zonde om te zien hoe bokt op die manier alleen leuk blijft om foto's te plaatsen voor populairdere mensen. :(:)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 01:56

naar mijn mening veranderd het commentaar vaak in "afblaffen" doordat de TS tegen het commentaar in gaat.
We kennen allemaal de topics waarvan onze nekharen recht overeind gaan staan maar de TS vol blijft houden dat bokt stom is en dat ze het zelf wel beter weet.
Al bij het eerste negatieve commentaar wordt er zo gereageerd, tja dan heb je de bokkers aan het steigeren.

Overigens klopt het wel dat de meeste bokkers met elkaar mee gaan in hun mening. Mijn vriend gebruikt dat op zijn werk als verkooptechniek. Als de eerste klant zegt dat iets goed is dan koopt het hele groepje het, zegt de eerste klant dat het niets is dan verkoopt hij bijna niet... :=

Verder ben ik het wel eens met Wake_up.

Des te meer berichten je hebt op bokt, des te meer bokkers delen je mening denk ik wel eens...

overigens ben ik wel van mening dat je geen topic moet starten als je bang bent voor commentaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:33

zodiacje schreef:
naar mijn mening veranderd het commentaar vaak in "afblaffen" doordat de TS tegen het commentaar in gaat.
We kennen allemaal de topics waarvan onze nekharen recht overeind gaan staan maar de TS vol blijft houden dat bokt stom is en dat ze het zelf wel beter weet.

Van de andere kant is dat ook wel logisch. Als je niet heeeeeel erg goed tegen afbranden kunt plaats je toch geen topic op HAW? Want zinnige tips worden zelden gegeven - het is of allemaal slecht, of heel af en toe allemaal goed, de diepte gaat het niet in. De enige die dus nog wat plaatsen zijn de mensen die voldoende immuun zijn voor een flinke lading kritiek. En die zijn daar bijvoorbeeld immuun voor omdat ze het toch allemaal niet geloven. De wat genuanceerdere mensen blijven weg van HAW, zowel om feedback te geven als te ontvangen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:44

Zodiacje heeft hier een goed punt!
Ik merk ook heel vaak dat als wat meer bekende bokkers hun mening plaatsen daar vaak op door word geborduurd!
En afbranden....ja ik word ook een beetje "link" als TS dan alles weet goed te praten als ze oprechte kritiek en adviezen krijgt!
.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 06:40

@zodiacje
De eerste post is bepalend voor de toon van het topic :)
Zo grappig om een topic te zien waarin de eerste post 'sielugh!' is, half bokt er achteraanloopt zonder ook maar 1 moment eigen hersens te gebruiken. Is de eerste reactie meer iets van 'onbetrouwbare bron, onderzoek niet wetenschappelijk' dan is heel de toon in het topic anders.