Ook ik stel me even voor!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quincy1974

Ook ik stel me even voor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 12:13

Hallo allemaal!

Mijn nickname is Quincy. Ik woon in Drenthe, ben 36 jaar, moeder van 2 dochters van 8 en 5, ben getrouwd, werk 3 dagen en werk daarnaast in het bedrijf van mijn man en altijd al gek op paarden geweest. Vroeger wilde ik dolgraag op paardrijden, maar dat kon niet, want dat was te duur. Dus toen ik 18 werd en een bijbaantje had: hup op paardrijden. Dat heb ik ongeveer 1,5 jaar gedaan. Nu rijdt mijn oudste dochters sinds een klein jaar paard (pony). Heerlijk.... Het kriebelt weer aan alle kanten, alleen durf ik niet zo goed op paardrijden nu, want ik heb 2 jaar geleden mijn kniebanden gescheurd. Daar ben ik maanden mee bezig geweest en ik moet je zeggen: das niet handig met 2 jonge kinderen en een man met een eigen bedrijf. Ik ben dan ook niet zozeer bang om weer op het paard te stappen, maar om eraf te vallen en mijn (zwakke) knie weer te beschadigen (ik ga natuurlijk dan krampachtig vallen, waardoor ik mijn knie beschadig met alle gevolgen van dien).
Nu stond ik op het punt vorige week een pony te gaan kopen voor mijn dochter. Hij kan dan niet bij huis staan maar bij een boerderij aan het einde van de straat. Dat is een pension. Mijn verlangens waren weer aangewakkerd, maar gelukkig ben ik op tijd weer geland... ;) Na veel navragen weet ik inmiddels dat een meisje van 8,5 zichzelf niet kan redden met een pony, dus ik zal altijd mee moeten. Dat is qua drukke schema waarschijnlijk nu niet haalbaar.
Eerst maar eens weer zelf op paardrijden gaan, dan eens zien wat er in de toekomst gaat gebeuren. Eerst misschien een paardje/pony gaan leasen als ik zelf weer een poosje gereden heb? We zien het wel.

PureSG

Re: Ook ik stel me even voor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:14

Welkom! :)

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:15

Welkom!! en veel bokplezier *D !

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:29

Van harte welkom! :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:00

Hallo,

Welkom op Bokt!
Kan me voorstellen dat je een beetje voorzichtig bent. Pfff, kniebanden scheuren klinkt erg pijnlijk!
Misschien is paardrijden ook wel goed voor de spieropbouw bij je knieen....
Heb ik je nu gemotiveerd om lekker te paard te gaan ?

In ieder geval heel veel plezier op Bokt, en hopelijk komt de droom voor eigen paard/pony een keertje uit.

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 09:41

Dank jullie wel! Inmiddels zijn we toch zover om een pony aan te schaffen (te leasen), dit zal in eerste instantie voor mijn dochters zijn en zodra ik de pony een beetje ken en haar vertrouw en zij mij, ik er zeker op durf te stappen. Gewoon een beetje stappen, etc. Overigens lijkt het me ook geweldig om grondwerk te doen en gewoon lekker te wandelen met de pony.
Het plezier van het hebben van een pony hoeft voor mij zelf niet eruit te bestaan dat ik zelf rij, maar deze andere dingen vind ik ook geweldig. En het zien van mijn dochters die plezier hebben met de pony is voor mij ook goud waard. Heerlijk dat we in een positie zijn om dit te verwezenlijken...