Bezwaar aanschrijven tegen een ban.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Bezwaar aanschrijven tegen een ban.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 20:36

Met het risico dat ik nu een nog langere ban oploop (ach, kan ik ten minste onbezorgd genieten van mijn vakantie.. :') ):

Tsja.
Ik heb inmiddels twee OW's te pakken (bad-ass. 8-) ).
Maaaarrrr naar mijn idee volledig onterecht, zeker de eerste. Redenen zijn op te vragen via PB.

Ik krijg steeds meer het idee dat er totaal niet naar bezwaar gekeken wordt. Meerdere mensen gesproken met een ban op hun naam (bad-assed! :7 ) en ook zij hadden een soortgelijk verhaal als ik voor mijn tweede OW. Waarvoor ik overigens zelf een mod heb gepb't met de hoop dat dit zou worden opgelost voor het uit de hand zou lopen. Steeds waren diegenen de sjaak die dat niet hoorden te zijn en ondanks duidelijke aantoning dat het niet aan hen lag, kwam die ban er toch.

Ik krijg steeds meer het idee dat er niet gekeken worden naar de bezwaren.
Moet ik dan daadwerkelijk écht elk woord wat ik neerkwak hier 20 keer overwegen voor ik weer een ban aan mijn broek heb?
Het zou mooi zijn als er meer ingelezen werd, mede door de moddies.

Dat ik een ban krijg maakt me niet eens veel uit, maar wel het feit dat ik zeker weet dat als je het zou reflecteren op het echte leven ik "vrijuit " zou zijn gegaan..

Anoniem

Re: Bezwaar aanschrijven tegen een ban.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:40

Klinkt bekend hoor :j

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:40

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 20:41

Ik zei het net al tegen een vriendin..
Extreme vergelijking misschien, maar:
'Als iemand je trapt ga je toch ook niet met een bloedneus op de grond liggen en doen alsof je er niet bent?'

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:41

ik heb ook een keer een foutje gehad bij OW's, maar is meteen opgelost.
melding gemaakt, en excuss gekregen. was dik tevreden.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:41

Met het risico dat ik ook een OW krijg: mods lezen zich meestal niet al te best in. Niet alleen bij bans niet, maar ook in andere gevallen niet... :=

Ik snap wel dat ze niet altijd overal tijd voor hebben, maar frustrerend is het wel als je topic gesloten wordt terwijl het echt een belangrijke vraag is, of als een grapje tegen een bokker die je kent door een mod wordt opgevat als een persoonlijke aanval en de uitleg de PB-box in en er ook ongelezen weer uit gaat...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 20:42

Sjimmy schreef:

Dat mag geloof ik pas na je ban. :)
En die eerste OW is geloof ik van wat maanden terug.. :=

En Mel: ik heb zelf nota bene gemeld dat het mis ging. Dan krijg ík dus logischerwijs de ban. :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:44

upendo schreef:
Dat mag geloof ik pas na je ban. :)
En die eerste OW is geloof ik van wat maanden terug.. :=

En Mel: ik heb zelf nota bene gemeld dat het mis ging. Dan krijg ík dus logischerwijs de ban. :')

Haha, ja joh. Net als temmen op je eigen topic: dit is een pennytopic. Dat doe je echt omdat je zin hebt in een ban, admit it :+

De bezwaarcommissie is pas bedoeld voor als je er met de mod zelf niet uitkomt trouwens. Hoeft niet per se na de ban te zijn, kan bij een langdurige ban ook tijdens de ban, via de mail. *naam van bezwaarcommissielid*@bokt.nl :)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:46

Als je bezwaar aan wil tekenen tegen een OW dan moet je idd even contact opnemen via bovenstaande link. :)

Mijn ervaring uit mijn modtijd is dat er wel degelijk serieus naar (serieuze) bezwaren gekeken wordt. En ze worden ook echt wel eens toegekend, het is niet zo bezwaar maken per definitie geen kans van slagen heeft.

En vwb trappen, bloedneuzen en doodliggen: iets heeft altijd 2 kanten, daar proberen de mods normaliter ook wel een beetje rekening mee te houden. Ik ben het dan ook per definitie niet eens met de opmerking dat mods zich niet inlezen... Ik heb god weet hoeveel uren gespendeerd aan het lezen van JHK-topics om te achterhalen waarom er ruzie was. Maar mods zien nou eenmaal niet alles en wat zich buiten Bokt af speelt al helemaal niet. Ik ken de reden van je OW niet en ik hoef het ook niet te weten, lijkt me verstandiger als je dat met de bezwaarcommissie bespreekt ipv hier. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:50

Sylvia, ik bedoel ook niet dat geen enkele mod zich inleest, want er zijn er natuurlijk wel die dat wel doen (zijn vaak die die ook reageren in topics op FZ, bijvoorbeeld delerium), maar helaas, als ik een probleem heb, tref ik volgens mij nooit die mods :=

Toevoeging: als ik tem op anderen wordt dat trouwens wel altijd netjes afgehandeld, dat verdient dan weer keiveel respect :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:53

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 20:53

Sylvia schreef:
Als je bezwaar aan wil tekenen tegen een OW dan moet je idd even contact opnemen via bovenstaande link. :)

Mijn ervaring uit mijn modtijd is dat er wel degelijk serieus naar (serieuze) bezwaren gekeken wordt. En ze worden ook echt wel eens toegekend, het is niet zo bezwaar maken per definitie geen kans van slagen heeft.

En vwb trappen, bloedneuzen en doodliggen: iets heeft altijd 2 kanten, daar proberen de mods normaliter ook wel een beetje rekening mee te houden. Ik ben het dan ook per definitie niet eens met de opmerking dat mods zich niet inlezen... Ik heb god weet hoeveel uren gespendeerd aan het lezen van JHK-topics om te achterhalen waarom er ruzie was. Maar mods zien nou eenmaal niet alles en wat zich buiten Bokt af speelt al helemaal niet. Ik ken de reden van je OW niet en ik hoef het ook niet te weten, lijkt me verstandiger als je dat met de bezwaarcommissie bespreekt ipv hier. :)

Als deze mod echt ingelezen had, hadden ze gezien dat ik al meerdere dagen getreiterd werd, op een gegeven moment ga ik daar gewoon tegenin. :)
Tsja.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:04

upendo schreef:
Als deze mod echt ingelezen had, hadden ze gezien dat ik al meerdere dagen getreiterd werd, op een gegeven moment ga ik daar gewoon tegenin. :)
Tsja.

Dat deed ik eerst ook.... maar heb het toch maar afgeleerd. (je zult zien dat ik misschien over een uur alsnog de fout inga :D )

Tem me soms een ongeluk (op dat getreiter) maar daar gebeurd doorgaans ook niets mee. Kan me voorstellen dat je een keer uit je panty gaat.... maar ik denk dan altijd maar: ach, kan me tenminste recht aankijken in de spiegel. En draag mijn ban met trots....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:05

Mensen kunnen alleen treiteren als je je laat treiteren, en ben jezelf verantwoordelijk voor wat je schrijft of juist niet schrijft.

En zoals eerder geschreven, niet in het openbaar doen, maar de juiste wegen bewandelen, nl de bezwaarcommissie inschakelen.
Of gewoon achter hetgeen staan jezelf geschreven en gedaan hebt.

Ik vind het alleen apart dat het aan de mod ligt en nooit aan de bokker zelf als er een OW of ban uitgedeeld wordt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:10

Natuurlijk ligt het niet aan die ene mod. Een OW of ban wordt in de groep besproken. Ik wou alleen maar dat ook tems door meerderen werd besproken...... Zodat het getreiter vooraf ook duidelijk is bij degene die bepalen dat er een OW wordt uitgedeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:11

Ook ik heb de neiging om -als dingen me persoonlijk teveel worden- terug te gaan vechten, maar ik heb besloten het zoveel mogelijk over me heen te laten komen en als een gek te temmen op persoonlijke aanvallen. Af en toe gooi ik al mijn frustraties neer in de TeM (sorry modjes) maar het lucht wel op :=

Tot nu toe heb ik zelf het gevoel gehad dat het na een TeM minder werd, maar dat kan ook zijn omdat bij mij de druk van de ketel was.

Verder kan ik alleen meegaan met de rest; BC is er niet voor niks :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:23

Sylvia: ik weet uit mijn modtijd dat er meestal serieus werd omgegaan met ow's, bezwaren en tems. Maar ik heb wel het idee dat het met de stricte verdeling wel erg afhangt van het onderdeel. Er zijn plekken waar tem's meteen en duidelijk worden afgehandeld, er zijn ook fora waar ze dagen blijven staan of waar ze maar vluchtig gelezen worden. Het gebeurt bv nog wel eens dat als ik twee dingen in mijn tem noem, dat er toch alleen maar op het eerste deel gereageerd wordt.

Wat dat betreft kan de communicatie wel een stuk zorgvuldiger denk ik.

Het excuus dat mods niet alles zien vind ik eigenlijk nog net zo suf als ik het vond toen ik zelf mod was. Zo moeilijk was het nou ook weer niet om een beetje bijgelezen te blijven. (Of nou ja, alles zien is natuurlijk wel wat veel. Maar 'het grootste deel' is absoluut haalbaar. Ik heb het idee dat de lat soms wat makkelijk vrij laag gelegd wordt.)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:25

In het algemeen kan ik zeggen dat elke bokker zelf verantwoordelijk is voor de berichten die zij of hij plaatst. Het heeft daarom niet zoveel zin om te verwijzen naar berichten die door iemand anders geplaatst zijn. Als die over de schreef zijn, krijgt die persoon daar ook een sanctie voor. Het is nooit een reden om jezelf niet aan de regels te hoeven houden. Overtreed je die zelf ook, dan volgt daar ook een sanctie voor.

Aangezien we individuele bans niet in het openbaar bespreken, heeft dit topic verder niet zoveel zin. Voor vragen kan je bij de mod terecht die je een OW heeft gegeven en kom je er daar niet mee uit, dan kan je contact met de BC opnemen.

Hier dus een slotje.