sorteren en zoeken van Pb's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke80

sorteren en zoeken van Pb's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 04:14

Waar ik best vaak tegenaan loop is dat ik in mijn vele pb's net eentje nodig heb om iets terug te lezen (een nummer oid) en dan moet ik mijn ellenlange lijst helemaal nagaan welke pb het ongeveer zou kunnen zijn.
Zou het niet handig zijn om hier een zoekfunctie onder te zeggen. Dat je gewoon al je pb's (incl titels) kunt doorzoeken op een bepaalde trefwoord?

Maar zo ook met het sorteren, dat je alle pb's kunt rangschikken op bijvoorbeeld naam ipv nieuw binnengekomen pb?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: sorteren en zoeken van Pb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 05:35

Ik sla pb's gewoon op als ik ze later nog es moet teruglezen. Pb's idd met een nummer, adres of andere belangrijke info.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:12

Sorteren op naam kan al, zie inbox rechts onderin:

Afbeelding

Het is behoorlijk verstop maar het is er wel. Maar idd, het organiseren van je inbox en het terugvinden van specifieke PBs is een ramp :\

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:24

Hoe kan je PB's opslaan?? Sommige heb ik wel gemarkeerd met het zwarte blokje, maar verder is het erg lastig......

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 08:59

Oh bart, wat fijn dat het knopje voor sorteren al bestaat! bedankt voor de uitleg, heb het knopje gevonden erg handig inderdaad haha.

Maar ik begrijp ook wel dat je niet zomaar even een knopje ontwerpt zodat de pb's doorzocht kunnen worden op trefwoorden, maar het zou wel een grote uitkomst kunnen zijn.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:21

die zoekfunctie lijkt mij ook wel fijn maarja als onze beheerder/techneut zegt dat dat een ramp is, zal het wel blijven bij hopen op

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:23

Het is vooral een ramp om op dit moment iets terug te vinden :+ Maken van een zoekfunctie is wel te doen maar idd redelijk wat werk, ook omdat dan heel erg goed gekeken moet worden naar beveiligingsdingen. Niet handig als er door een bugje ineens PBs gevonden worden die niet van/voor jou zijn. Daarnaast staan er op dit moment zo'n 7 miljoen PBs in het systeem, het doorzoeken daarvan is dus niet triviaal.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:34

Belangrijke pb's kun je het beste opslaan in mappen idd.