Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 23:12

In 2008 heb ik er al eens een topic over gemaakt ([FZ] En toen sprong er weer een schreeuwende troel in mijn beeld.) waarin er veel bokkers het met me eens waren, en ik doe het nu weer: de ellenige filmpjes waarbij je geconcentreerd naar iets kijkt, zoals 'de geest van Mr. Jackson' en er opeens een of andere schreeuwende miep je beeld in springt.

In de afgelopen 2 jaar heb k ze veel minder gezien, de laatste tijd weer meer. Ik kan er persoonlijk niet tegen, ik ben de komende paar uur weer hyped-up door de adrenaline en kan niet slapen, en ik slaap vannacht ook slecht, terwijl ik morgen wel weer op mijn werk moet staan. En andere bokkers hebben bijvoorbeeld hartklachten of epilepsie en worden hier ook niet beter van.

Daarbij zie ik er absoluut de lol niet van in, om iemand zich kapot te laten schrikken. Je zíet diegene niet eens, je hebt totaal geen baad bij het diegene zich rot laten schrikken. Het is misschien een beetje 'gedeelde smart is halve smart'. Jij schrikt je rot en post het op bokt zodat andere mensen ook schrikken. Ik weet het niet.

Toch vraag ik me af of we hier niet gewoon vanaf kunnen? Kan het verboden worden, kunnen er waarschuwingen komen? Misschien dat de TS een 2de post doet waarin ze verteld dat het een schrikfilmpje is? De mensen die er geen last van hebben kunnen gewoon direct op de link klikken en de rest van de mensen kunnen het filmpje gewoon overslaan. Voor shockerende foto's waar mensen last van kunnen krijgen komen er ook waarschuwingen, waarom hiervoor dan niet?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 24-07-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Re: Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:14

Achja,
ik kijk het een keer, schrik me rot en ga dan weer verder :')
je kand at soort dingen toch wel verwachten, vooral als je dat soort filmpjes opzoekt á la geest michael jackson.
Als iemand zich verveelde oid, prima.. ik maak me er niet druk om

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:15

Tsja, als je al zoiets verwacht, niet naar kijken.. eerst reacties eronder lezen (als deze er al zijn, zo niet even afwachten).
Verder kan ik er persoonlijk wel om lachen, als ik er toch ingetrapt bent. Als zie ik het van te voren vaak wel aankomen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:15

Ik ben het helemaal met je eens!
na het zien van zo'n filmpje loop ik zeker een uur wat paranoide in huis, en van slapen is ook zeker geen sprake. Ook controleer ik de dagen na zo'n filmpje eerst elk commentaar om te voorkomen dat ik er weer instink.

Kan er geen [TAG] voor komen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 23:15

Celiien schreef:
Achja,
je kand at soort dingen toch wel verwachten, vooral als je dat soort filmpjes opzoekt á la geest michael jackson.

Ik verwacht dan iemand die zich verkleed en een dansje doet in huis, of idd, die 'geest' die je rond ziet lopen oid. Ik vind 'echte' geestenfoto's wel gaaf, dus vind ik dit ook wel boeiend.

Maar JIJ schrikt idd een keer en gaat verder. Andere mensen niet...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:17

als ik ''links'' wil kijken dan kijk ik ALTIJD eerst naar de reacties daar onder....zou je de volgende keer ook kunnen doen misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:18

Misschien moet je 's avonds niet achter de pc gaan zitten als je dan niet kan slapen. Of eerst geluid uit zetten en filmpje vooruit spoelen. En niemand verplicht je om te kijken.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:20

Celiien schreef:
Achja,

Inderdaad, als je er niet tegen kan waarom klik je dan uberhaubt zo'n soort topic aan en in de reacties was het ook flink snel duidelijk
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 24-07-10 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxdonja

Ik kijk altijd eerst naar de reacties, zet hem op stop en 'scroll' dan door naar de allerlaatste minuten zodat ik kan zien wat het is zonder te schrikken. :)

savasan

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat er iets aan gedaan kan worden...
Hoe moeten de mods weten dat iemand zo'n filmpje heeft geplaatst? Tegen de tijd dat ze het door hebben, zijn er al zo'n 10 mensen zich rot geschrokken.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:21

Ze verbieden vind ik eigenlijk niet nodig, er zijn ook mensen die het wel grappig vinden.

Misschien is het voor jezelf inderdaad handig om even de reacties te lezen, dan weet je zeker wat je gaat zien!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 23:21

Ik heb de eerste 2 reacties gelezen (doe ik altijd). 'Nee, ik geloof niet dat dit echt is' & 'ja, ik geloof het wel'. Wat moet je dan verwachten? Er zijn ook zakt foto's en filmpjes van geesten die boeiend zijn en niet bedoeld om je te laten schrikken maar echt. Moet ik eerst een topic van 4 pagina's door gaan lezen?

En ik kan prima achter de pc zitten, maar niet als een of andere ongein me me compleet kapot laat schrikken...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:23

Verbieden is niet nodig, maar een waarschuwing in de beginpost lijkt me niet meer dan normaal :j Ben me ook dood geschrokken bij dat michael jackson filmpje en ik voelde mn hart een kwartier later nog tekeer gaan.

amazone77

als er al 4 pagina's zijn dan moet er toch wel IETS heel apparts aan zijn..... :=

Simbaa

Dan lees je iets verder. De toon van een topic is toch snel te herkennen?

Anoniem

Als je je echt compleet kapot schrikt door zoiets, dan is het misschien idd handiger om even naar beneden te scrollen om de andere reacties ook te zien. Duurt nog geen 5 seconden. :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:24

Ik vind wél dat ze er een waarschuwing bij moeten zetten.
Maar ja,dan is wel de verassing eraf.Je weet dan wel wat er gaat komen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:24

Vjestagirl schreef:
Moet ik eerst een topic van 4 pagina's door gaan lezen?

Neuh. 3e reactie is ook goed.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:26

Anthea schreef:
Als je je echt compleet kapot schrikt door zoiets, dan is het misschien idd handiger om even naar beneden te scrollen om de andere reacties ook te zien. Duurt nog geen 5 seconden. :+

Normaal trap ik niet in dit soort filmpjes maar nu had ik echt geen idee.
De posts gelezen eronder maar ik dacht dat het echt iets was met die geest. Van het genoemde filmpje ben ik echt behoorlijk geschrokken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 23:26

gohya schreef:
Ik vind wél dat ze er een waarschuwing bij moeten zetten.
Maar ja,dan is wel de verassing eraf.Je weet dan wel wat er gaat komen.

Dan zetten ze een waarschuwing in de tweede post? Dan doe je als TS nog een post waarin je waarschuwd dat het een schrikfilmpje is. Mensen die geen last hebben van deze dingen kunnen gewoon direct op de link klikken en de mensen die er daadwerkelijk nog uren last van hebben weten snel genoeg dat ze het niet moeten kijken...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 23:27

LynnDenise schreef:
Anthea schreef:

Normaal trap ik niet in dit soort filmpjes maar nu had ik echt geen idee.
De posts gelezen eronder maar ik dacht dat het echt iets was met die geest. Van het genoemde filmpje ben ik echt behoorlijk geschrokken.

Ja, dat had ik dus ook.

Het is vast heel grappig als je er geen last van hebt, maar ik zie hier echt de lol niet van in en het houd me nog uren wakker...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:28

ik had ook geen idee bij dat filmpje.
Ik vond het ook vrij eng om idd iets te zien lopen en op die schrikactie zit je dan echt niet te wachten :n

eerlijk ben ik van dat filmpje ook niet goed geweest..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:14

ik ben het volledig met je eens....

Zo stond er jaren geleden eens een spelletje op bokt....volgens de ts een heel leuk spelletje....

Dus ik spelletje doen....komt er ineen al gillend en krijsend een half vergaan mens in beeld....ik schrik mij wild en geef een schreeuw, mijn moeder schrikt zich wild...alle katten bij de muren omhoog.......nou dikke lol.

Toentertijd kreeg ik ze ook regelmatig via de mail....

heb dat filmpje van Michael toen ook gezien...gelukkig stond geluid van laptop uit, maar nog schrok ik.

Als ik ook filmpjes tegen kom die mij wat vreemd overkomen, dan open ik ze niet...eerst reacties lezen

van mij mogen ze ook weg wezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:22

gewoon nooit zulke filmpjes kijken, ik heb dr mss 5 jaar geleden een voor het laatst een gezien dus dit ligt aann je eigen surf gedrag.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:34

Chiqa schreef:
gewoon nooit zulke filmpjes kijken, ik heb dr mss 5 jaar geleden een voor het laatst een gezien dus dit ligt aann je eigen surf gedrag.

Maar het is toch jammer als je daardoor ook een boel interessante filmpjes ook niet meer kunt kijken - omdat je vooraf niet goed kunt bepalen wat voor soort filmpje het is?