Fouten in artikel "achterwaarts"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Fouten in artikel "achterwaarts"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 15:00

Naast de spelfouten , staan hier ook de verkeerde hulpen in:
Citaat:
Alvorens met achterwaarts te beginnen moet het paard nageeflijk blijven in de overgangen van draf naar stap en naar halthouden en moet het tempowisselingen in draf beheersen.

De hulpen voor achterwaarts geen zijn dezelfde als voor voorwaarts gaan, alleen wordt er weerstand geboden met de hand. De voorwaartse beweging wordt licht opgevangen met de handen zodat het paard achterwaarts stapt. Onmiddellijk na het eerste neigen naar achterwaarts gaan, moet de hand ontspannen en wordt het paard beloond.

Bij het achterwaarts gaan dient men de zit iets te verlichten, en onderbeen drijft achter de singel, dus wat verder naar achteren!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:14

Volgens mij is dat net hoe je het aangeleerd krijgt, CM. :)
Bij de ORUN-opleiding heb ik namelijk ook het bovenstaande geleerd. Net als met aangalopperen, SB en appuyeren zijn er verschillende hulpen voor.

Nadia
Oppermuts

Re: Fouten in artikel "achterwaarts"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:58

CM, als je je zit verlicht...geef je dan geen voorwaartse beweging aan?? Die wil je juist tegengaan, dan lijkt me verlichte zit geen goede optie. Wat de onderbenen betreft, zo heb ik het ook geleerd.
Dus wat Storm zegt, het ligt er maar net aan hoe het aangeleerd wordt.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:02

Mij is altijd geleerd juist niet op je hand naar achter te gaan maar op je zit.

Dus diep en zwaar zitten, benen ietsjes achter de singel, en eventuéél nog een klein ophoudinkje van voor. Maar zeker niet preventief al..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:06

Zoals CM het verteld heb ik het laatst ook geleerd van Sander Marijnissen en ik vond deze methode erg fijn. Maar zoals Storm al zegt zijn er meerdere hulpen mogelijk.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:07

En staat nog wel een typfoutje in zie ik:
Citaat:
De hulpen voor achterwaarts geen zijn dezelfde als voor voorwaarts gaan, alleen [...]
gaan moet daar staan ;) . Als CM het rechtstreeks uit de Wiki geplakt heeft, althans.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:07

Achterwaardse stap is voorwaards gereden, wat er geschreven staat klopt dus als een bus.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 09:49

Als ik mijn boeken erop nasla , lees ik toch overal dat de zit wat verlicht moet worden.

Oude boeken en nieuwe boeken.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:58

Gwen schreef:
En staat nog wel een typfoutje in zie ik:
Citaat:
De hulpen voor achterwaarts geen zijn dezelfde als voor voorwaarts gaan, alleen [...]
gaan moet daar staan ;) . Als CM het rechtstreeks uit de Wiki geplakt heeft, althans.

Dat heb ik aangepast.

Is het een idee om beide methodes te beschrijven in de Wiki? Ik heb eigenlijk geen idee of 1 van de 2 fout is maar als ik het zo lees kan het beide :) ?