probleemtopics

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

equitation

probleemtopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 13:06

Ergeren jullie erook aan dat altijd als er oplossing worden aangedragen in "probleemtopics" hier op bokt, mensen dat niet aannemen en daar weer smoesjes voor hebben.

- Nee, die en die kan ik niet vragen want die liggen al weken in het ziekenhuis.
- Nee dat kan want ik heb dit en dat maar dat kan ik niet vertellen.
- Nee dat kan ook niet, want ik heb het heel druk dus kan niet weg en blablabla

En ga zo maar door, waarom openen die mensen in godsnaam dan zo'n topic. Kan iemand |o mij dat uitleggen.

Anoniem

Re: probleemtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:09

Tja... soms kan je niet alles uit je situatie op tafel leggen maar zijn er toch al veel dingen die je geprobeerd hebt... Denk niet dat je daar vanachter je computer echt over oordelen kan/mag.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:09

voor steun voor nieuwe ideeen die wel kunnen ? hoe weet iemand waar diegene wel of niet naartoe kunnen ?

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:11

Ik snap precies wat je bedoelt!
Dan denk ik van,ja wrm open je dit topic dan?Als je toch overal een smoesje voor hebt...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:14

equitation schreef:
Ergeren jullie erook aan dat altijd als er oplossing worden aangedragen in "probleemtopics" hier op bokt, mensen dat niet aannemen en daar weer smoesjes voor hebben.

- Nee, die en die kan ik niet vragen want die liggen al weken in het ziekenhuis.

En ga zo maar door, waarom openen die mensen in godsnaam dan zo'n topic. Kan iemand |o mij dat uitleggen.

Je kan de vraag ook anders neer leggen. Waarom willen mensen altijd advies geven :D
Zodra iemand gaat ja-maren wordt er iig niet aangesloten bij het vraagstuk wat iemand neerlegt. Soms willen mensen alleen maar hun hart luchten en eventueel daarmee de ruimte creëren dat ook anderen hun hart luchten of alleen ervaringen uitwisselen zonder adviserend te zijn :)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:28

soms moeten mensen vooral hun ei kwijt, en weten ze stiekum zelf al heel goed de oplossing....

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:29

loeky_flap schreef:
Ik snap precies wat je bedoelt!
Dan denk ik van,ja wrm open je dit topic dan?Als je toch overal een smoesje voor hebt...

waar haal jij dat vandaan dat het een smoesje is ?

mensen kunnen namelijk soms ook ( goed bedoeld ) heerlijk hun advies doordrijven !

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:30

Als ik voor mezelf spreek open ik vaak pas een topic als ik echt met me handen in me haar zit dus al een hele hoop heb geprobeerd.
En daarbij staat er vaak een hoop in de OP en wordt er gereageerd zoals ts nu doet.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:31

Het veschilt per topic.
Soms lees je van die topics, die eigenlijk zo sterk lijken, dat ik wel eens twijfel aan het waarheiddsgehalte... en elke mogelijke tip die aangevoerd wordt, die wordt dan afgewimpelt.. tsjah dan heb ik ook wel eens zoiets van, open dan geen topic.
Maar soms is een situatie zo lastig, dat er gewoon bijna geen oplossingen mogelijk zijn, en dan is het vaak ook een gevalletje van, even je hart luchten en er met mensen over kunnen praten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:39

equitation schreef:

een probleem topic, daar kun je niet uit opmaken hoe iets in elkaar zit, ja, globaal
maar niet alle specifieke omstandigheden
en ja, dan zal er een hoop advies gegeven worden waar de ts niet direct wat aan heeft door die omstandigheden , als de ts dit dan aangeeft is dat vaak gewoon een gegeven , dus het advies, hoe goed bedoelt ook is niet van toepassing .

helaas word dat vaak afgedaan als smoesjes door de mensen die het advies gegeven hebben, maar die kunnen de exacte situatie niet

Chap_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:45

Ik denk dat zo'n probleem topic openen omdat ze vooral behoefte hebben om het te delen met anderen. :j En (goedbedoelde)adviezen zijn dan vaak niet nodig. En misschien heeft diegene dat al wel daadwerkelijk geprobeerd. Vind dat je dat niet echt kan beoordelen van achter de pc.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 01:01

LZP > FZ