Wat kan men ondernemen het elkander gemakkelijker te maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Wat kan men ondernemen het elkander gemakkelijker te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 06:55

Wat kunnen bokkers en moderatoren doen het elkander gemakkelijker te maken?
Naar aanleiding van het anderen topic, over berichten verwijderen. Kort samengevat hebben zowel de bokkers als de moderatoren een onaangenaam gevoel daarover zoals delerium treffend omschreven had.
Dacht ik dat het wel een goed idee zou kunnen zijn, dit topic te beginnen dat punt te bespreken. Omdat als bokkers en moderatoren gaan samenwerken, dat een oplossing zou kunnen zijn. Zie het als een kudde paarden, waarin de paarden elkander onderling aansturen en corrigeren.
Dus bokkers en moderatoren komt u maar op?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 07:00

kan mod niet vragen aan plaatser het bericht aan te passen?
Kunnen plaatsers niet wat positiever zijn?
maar zie dat maar eens te bereiken!!

Roweentje89

Re: Wat kan men ondernemen het elkander gemakkelijker te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 07:16

Dat plaatsers wel wat positiever mogen zijn vind ik soms ook wel. Soms worden er berichten van mensen gegeven aan totaal onbekende, en toch wordt er dan gedaan alsof hun het voor het zeggen hebben tegenover die persoon.
Ik vind dat de mods eigenlijk wel goed werk doen.
En ja, een paar berichten op de 1000 die dan per ongeluk verkeerd verwijderd worden. Liever dat dan dat er niks gezien wordt en iedereen maar de grond in geboort wordt door allemaal slechte reacties van mensen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:06

Haaa FB :P

Tis moeilijk he, om dat soort problemen op grote fora als bokt op te lossen. Ik denk sowieso dat de bokkers eens wat vaker tot 10 moeten tellen, en niet overal direct over uit hun slof moeten schieten. Daarnaast komt het geschreven woord vaak heel anders over dan je zelf bedoelt, maar men geeft elkaar ook vaak niet eens de kans om het nog te nuanceren of uit te leggen zoals je het wel daadwerkelijk bedoelt.
Mod's zouden wat mij betreft qua het sluiten van topics etc eerst wel wat meer in overleg mogen gaan ook met de TS want heb het idee dat de ts vaak zelf niet eens weet waarom het topic gesloten wordt (behalve als overduidelijk gaat om rellen etc)
Ik denk dat wat meer overleg onderling en wat meer geduld en respect naar elkaar al een heel eind kan helpen :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:23

Het lastige vind ik aan dit soort topics, is dat veel mensen eigenlijk wat anders willen.
De een wil graag dat men keihard tegen elkaar kan zijn en dat persoonlijk worden geen probleem is.
De ander vindt dit helemaal niet kunnen.
De een wil dat offtopic keihard bestreden wordt en maakt er in ieder topic wel een opmerking over.
De ander wil dat offtopic gaan overal moet kunnen en mogen.
De een vindt dat ie zn mening prima kan verwoorden.
De ander zegt iedere keer afgekapt te worden.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Er is geen grote gemene deler. En er zijn ook geen twee groepen die recht tegenover elkaar staan.
Iedereen heeft een andere mening over al deze onderwerpen. De ene keer krijg je een topic op FZ over dat de moderators te veel doen, de andere keer weer een topic over dat de mods te weinig doen.

Ik denk dat het geen je kan ondernemen is, respect hebben voor elkaars standpunt, eerst lezen en dan schrijven en niet alles 10 keer herhalen en je mening onderbouwen. :)

slimmerik

Re: Wat kan men ondernemen het elkander gemakkelijker te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:36

Goede post Iris. Kan nog veel meer voorbeelden aanhalen maar het is een feit dat bokt een groot forum is. Dat slechts een kleine groep ontevreden is..... Die voelen zich niet meer thuis op een forum waar niet meer naar ze geluisterd wordt en ze niet meer vereerd worden.

Respect naar elkaar is een goede basis. En dat betekent ook respect naar het team toe. Ben er nl. van overtuigd dat team ons als gebruikers best respecteert.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:07

slimmerik schreef:
Goede post Iris. Kan nog veel meer voorbeelden aanhalen maar het is een feit dat bokt een groot forum is. Dat slechts een kleine groep ontevreden is..... Die voelen zich niet meer thuis op een forum waar niet meer naar ze geluisterd wordt en ze niet meer vereerd worden.

Respect naar elkaar is een goede basis. En dat betekent ook respect naar het team toe. Ben er nl. van overtuigd dat team ons als gebruikers best respecteert.

Ja Bokt is niet alleen groot, het is te groot!

En het zijn opvallend veel paarden bokkers die de problemen zien en aanhalen.

[FZ] splitsing Bokt: paard of kletsen

vandaar ook dit topic faber Smit, zorg dat je gewoon weer paard en klets bokt krijgt, ieder zijn of haar meug!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:46