Steeds vaker worden er reacties weggehaald in topics. Als de reacties niet door de beugel kunnen / zwaar beledigend zijn vind ik het niet erg maar vaak worden er ook reacties weggehaald die er WEL toe doen (dat is dan de mening van de plaatser maar blijkbaar niet van de moddereter)
Ik erger me hier mateloos aan en ben niet de enige. Hoe denk jij hierover??
janflicka
Geplaatst: 15-07-10 23:44
Ben het er wel mee eens. Snap best dat sommige dingen niet kunnen,maar het moet geen censuur worden natuurlijk!
Daar begint het wel op te lijken heb ik het idee. Aan wie is het om te bepalen of een reactie wel iets of niets toevoegd?
Sabinee__
Geplaatst: 15-07-10 23:46
Eens. Ik vind het echt een beetje jammer. Vind dat mods de laatste tijd sowieso een beetje drastisch ingrijpen ook bij kleine dingetjes. Snap dat als een discussie heel erg verhit word dat er een slotje op komt, maar soms gaat het er 'fel' aan toe, maar niet extreem, en dan OF er zijn opeens allemaal reacties weg OF een slotje. Echt jammer..
countrygirl
Geplaatst: 15-07-10 23:46
Dat het heel vreemd is! Is mij ook al overkomen. Gewoon een leuke spontane en vooral positieve reactie op iemand... die iets gratis aanbood.... vond ik heel aardig en ik heb geschreven dat het een aanrader was om te proberen... dus nog on topic ook. Niks mis mee dus! En ineens is dat bericht gewoon weggehaald. Er was geen enkele aanleiding toe. Vind dit ook echt niet kloppen.
janflicka
Geplaatst: 16-07-10 00:04
Je snapt soms gewoon niet waar het aan ligt... Mischien willekeur?
Ojajoh
Geplaatst: 16-07-10 00:05
groen heeft het op de heupen gekregen geven tegenwoordig ook al sanctie's voor dingen waarvan ze niet eens vinger in de pap hebben
ik vind het de laatste maanden erg verslechterd en heb het idee dat sommige echt maar gewoon wat doen..... (of gewoon zin hebben om dwars te liggen)
en sommige dingen zijn het echt waard om weg gehaald te worden en dat doen ze dan weer niet ..... hoezo krom...
Gelukkig ben ik niet de enige die zich er enorm aan stoort. Eigenlijk is het best asociaal om zomaar andermans reacties weg te halen zonder toestemming.
Een tijd geleden had een bekende van mij foto's geplaats en werd afgezeken en heel erg de grond in geduwd. erg sneu en daar werd niks aan gedaan. Een gewone normale reactie zoals countrygirl aangeeft schijnt dan weer niet te mogen.
janflicka
Geplaatst: 16-07-10 00:11
Dat soort dingen zie je inderdaad wel vaker gebeuren hier. Erg jammer,want het kan gewoon gezellig zijn.....
Ik vind het vervelend dat het blijkbaar voorkomt, maar stuur de betreffende mod (vaak te zien aan de modopmerking) een berichtje, dat kan! zorgen voor opheldering.
Het gebeurt erg vaak. en niet alleen bij mij! heb er al eens een berichtje over gestuurd naar de desbetreffende mod. Het is zelfs voorgekomen dat mn reactie weer terug geplaatst is omdat het onterrecht was weggehaald. Het kan aan mij liggen maar zo hoort het toch niet te gaan??
Mareeq
Geplaatst: 16-07-10 00:36
ik erger me er ook mateloos aan.. het is toch ook niet voor niks een discussieforum.. laat mensen dan ook de keiharde waarheid vertellen! wat ik ook slecht vind is het censureren van scheldwoorden.. daarmee is de bedoeling van het schelden/vloeken niet weggenomen..
Suuzepuus; ook een mod is maar een mens en beter een fout toegeven en herstellen dan niets erkennen toch?
Berichten verwijderen is een vervelende kwestie, soms is er helaas niet aan te ontkomen, maar het is en blijft een laatste redmiddel. Zoals TurdusMerula al zegt; stuur de betreffende mod een PBtje om om opheldering te vragen, dat is altijd ok!
Mareeq
Geplaatst: 16-07-10 00:40
suuzepuus schreef:
dat kun je uitzetten!!
dan mag je me ook meteen vertellen waar..
suuzepuus
Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-10 00:42
Misschoien moeten de modds eerst het topic eens doorlezen voor ze dingen zoaar verwijderen. ik vind het ronduit asociaal om dat zomaar te doen. vooral als het niet nodig is. niet beledigend is of wat dan ook. eum uitzetten... ergens in je profiel kun je je censuur uitzetten! ik denk dat als je de zoekfunctie even gebruikt met censuur uitzetten je er wel komt!
_likepink_
Geplaatst: 16-07-10 00:43
Mareeq schreef:
het is toch ook niet voor niks een discussieforum.. laat mensen dan ook de keiharde waarheid vertellen!
Precies
TurdusMerula
Geplaatst: 16-07-10 00:45
Nu ga je wel ergens vanuit wat niet klopt. Een bericht wordt niet zomaar verwijderd, natuurlijk. Ik ben heel bij dat je het aangeeft, want met feedback kunnen we zeker wat. Ga er alleen niet vanuit dat een mod zomaar verwijderd, of een topic niet doorleest, want dat kan ik mij persoonlijk niet voorstellen. Nogmaals: stuur betreffende mod een pb, dan zijn de zaken helder.
Mareeq
Geplaatst: 16-07-10 00:45
en idd, het verwijderen van reacties kan kwetsend over komen.. heb het ook een paar keer meegemaakt, en voelde me daar best poedersuiker over... :S
Anoniem
Geplaatst: 16-07-10 00:46
Ik had het ook laatst. Het ging over of je een ketting bij een man/ jongen leuk vond. Mijn reactie was: " Ik vind het johnnie en anita achtig". Dat was alles wat ik er in had gezegd, niet meer eniet minder.
Mijn bericht was verwijderd, geen idee waarom, want ik gaf een antwoord op de vraag in de OP. Toen heb ik de mod even om opheldering gevraagd. Antwoord, er waren zoveel berichten verwijderd, de mijne was mee gegaan. Terugzoekende was mijn bericht verwijderd, omdat het een reactie was op 2 andere verwijderde berichten? De OP stond er echter nog.
suuzepuus
Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-10 00:48
soms is de keiharde waarheid niet terrecht of erg onaardig (meisje van 10 en een pony die met zn kop in de luchtloopt bijv. dat soort dingen hoeven soms niet zo gemeen) maar misschien zou het anders kunnen. niet zomaar verwijderen maar naar de plaatser het verzoek sturen de post aan te passen ofzo.
Het is toch een beetje de omgekeerde wereld als ik mn geposte dingen steeds na moet gaan zoeken en daar steeds een mod over moet gaan inlichten en opheldering vragen??
Mareeq
Geplaatst: 16-07-10 00:49
heb een keer een reactie bij een tekening van een meisje gezet.. ik vond het zo mooi... dus dat zette ik daar ook neer..(kende het nagetekende paardje ook) mijn reactie was verwijderd, omdat ik er iets van commentaar/opbouwende kritiek op geven....
dat ga ik echt niet doen, juist omdat ik vind dat het ook als afkraken over kan komen... en ik het zelf niet fijn gevonden zou hebben....
heb toen opnieuw mijn reactie geplaatst met een klein 'kritiek' puntje erin (volkomen onbelangrijk en niet kwetsend natuurlijk )
Maar Mareeq, dat zijn de forumregels, die je vooraf kunt lezen, en die bij dat betreffende forum horen. Daar is een bericht dat verwijderd is dus 'sowieso niet vreemd.' Op EA bijvoorbeeld gelden ook zulk soort regels.
ja oke, maar dat vind ik bull zeggen dat je iets mooi vind, geeft namelijk ook opbouw aan het zelfvertrouwen van de 'kunstenaar' in mijn voorbeeld dan...