Gevonden voorwerpen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_W

Gevonden voorwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 12:44

Hallo moderators,

Ik vroeg mij af of er zoiets is als een gevonden voorwerpen topic/forum?

Ik ben helaas een peesbeschermer gisteren in het bos verloren en ik weet dat verschillende bokkers hier ook in de buurt rijden. Is er ergens een plek waar ik mijn oproep kan plaatsen? Ik ben op de hoogte dat er een opsporing verzocht [OV] en een gezocht paardenspullen [EA-GZ-RP] forum is, maar ik denk dat mijn oproep daar niet thuis hoort gelet op de aard van de forums.

Excuus als deze vraag al eerder is gesteld of als ik het desbetreffende topic over het hoofd zie.

MvG

kehdra

Re: Gevonden voorwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:52

Wat een goed idee!
Alleen denk ik dat de kans klein is dat iemand ze vind in het bos, maar goed, niet geschoten is altijd mis...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:58

kehdra schreef:
Wat een goed idee!
Alleen denk ik dat de kans klein is dat iemand ze vind in het bos, maar goed, niet geschoten is altijd mis...

Vinden wel, meenemen niet.
Ik vind soms complete gelpads in het bos!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:58

Goed idee! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:00

Kan je dat niet gewoon bij PP zetten?
Een heel fora ervoor aanmaken lijkt mij wat overbodig...
Misschien een speciale [TAG] ervoor?

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:04

kehdra schreef:
Wat een goed idee!

Ja helaas vrees ik dat ook. Hij was ook nog eens bruin dus valt niet eens op. Maar goed, het is het proberen waard.
Ik ben wel eens een hoofdstel in de bosjes tegengekomen (wil niet weten wat daar is gebeurd). Ik had een briefje opgehangen bij een druk (paarden)kruispunt, maar het briefje was binnen een aantal dagen weg en het hoofdstel is nooit opgehaald.

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:13

Bellatrix schreef:
Kan je dat niet gewoon bij PP zetten?
Een heel fora ervoor aanmaken lijkt mij wat overbodig...
Misschien een speciale [TAG] ervoor?

Ik verwacht dat ik niet de enige ben die een dergelijke oproep zou willen doen. Misschien is een (sub)forum iets te veel, maar een TAG is zeker een goed idee om te zien of er vraag naar is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:59

Ik denk dat je beter kunt doen wat bellatrix zegt, of bij buitenrijden daar. Daar zullen die mensen eerder kijken. Een centraal topic is denk ik niet overzichtelijk genoeg. En een subforum iets te veel van t goede.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:16

Leuk idee :D
Ik hem hem op de ideeen lijst gezet, we gaan er over nadenken bij het bouwen van het nieuwe EA systeem (waar we idd nog steeds druk mee bezig zijn).

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:19

Ik heb toevallig van de week in het bos een bruine ( Pro-tec?! ) achter beschermer gevonden, mocht iemand m kwijt zijn, t was in t haarlemmermeerse bos.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:59

daniekjuh schreef:
Ik heb toevallig van de week in het bos een bruine ( Pro-tec?! ) achter beschermer gevonden, mocht iemand m kwijt zijn, t was in t haarlemmermeerse bos.

Ts is toch een bruine verloren in het bos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:01

Wat een goed idee!
Niet alleen voor dingen in het bos, maar denk ook aan spullen die op een wedstrijdterrein achterblijven :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:16

leuk idee, heb al meerdere beschermers gevonden in t bos :)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:41

wat een geweldig idee!
waar zijn de mods??

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:42

Bart heeft al antwoord gegeven, zie paar posts boven je ;) Hij vond het een goed idee dus er zal vast aan gewerkt worden om dit in het nieuwe EA mee te nemen..

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:45

maar je moet wel aantonen dat het vna jou is,
want ik kan net zo goed zeggen, jaa dat zijn mijn spullen terwijl het helemaal niet zo is!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:50

goed idee!
alleen ik denk dat je wel gaan krijgen van ja die is van mij terwijl het niet zo is
maar van peesbeschermers heb je er 2 dus dat kan je wel laten zien :Y)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:57

xXEviIXx schreef:
want ik kan net zo goed zeggen, jaa dat zijn mijn spullen terwijl het helemaal niet zo is!

over het algemeen heb je altijd 2 beschermers.
en wanneer jij iets op een bepaalde route vind, is het makkelijk te controleren met de 'zoeker' door de route te doorlopen, en evt. details te vragen..

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:01

Ik vind het een goed idee! :D
Soms mis ik hier het topic ruilen ook wel.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:13

Malissaa schreef:

Ruilen kan gewoon onder eenmaal andermaal hoor..

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:20

kehdra schreef:
Malissaa schreef:

Ruilen kan gewoon onder eenmaal andermaal hoor..

ik bedoel dat er niet steeds gevraagt hoeft worden of daar mensen geintereseert in zijn ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:52

Er is niet echt een speciale plek voor verloren/gevonden voorwerpen. Dus zoals Bart aangeeft is het zeker handig om dat in te bouwen in het nieuwe EA. :)

Tot die tijd kun je TOA gebruiken voor topics over verloren/gevonden voorwerpen.

Ik hoop dat je de peesbeschermer terug kunt vinden, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:03

kehdra schreef:
xXEviIXx schreef:

over het algemeen heb je altijd 2 beschermers.
en wanneer jij iets op een bepaalde route vind, is het makkelijk te controleren met de 'zoeker' door de route te doorlopen, en evt. details te vragen..

En het kan ook andersom natuurlijk :)
Als iemand iets kwijt is geraakt kan hij/zij het duidelijk omschrijven met de plaats/tijdstip waar het ongeveer is kwijtgeraakt.
Bijvoorbeeld:"Ik ben zaterdag *datum* op concours in *plaats* mijn zweep vergeten. Het is een 90 cm lange zweep met gouden knop en verder zwart. Ik heb hem voor mijn proef in ring *nummer* weggegooid en vergeten hem daarna op te halen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:23

Bijvoorbeeld de libelle heeft zo'n rubriek. Daarbij is het meestal "ik heb een gouden ring gevonden, met 3 kleuren steentjes. Deze zijn blauw, paars en nog een andere kleur. Er staat een inscriptie in, van wie is deze ring?"
Ik neem aan dat als je denkt dat het jou ring is, dat je dan dus mag melden welke kleur er nog meer in zat, en welke inscriptie de ring had.

Zo kan je dus straks melden "ik heb daar en daar een peesbeschermer gevonden, hij is bruin, van wie is deze peesbeschermer. " dan is het aan de eigenaar om bijvoorbeeld te melden van welk merk deze is, of hij nog erg nieuw is (veel krassen bijvoorbeeld), en welke kleur de elastieken zijn). Bij het ophalen zou je dan de andere nog kunnen laten zien :). Denk dat dat opzich geen probleem moet zijn...

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 19:50

secricible schreef:
Bijvoorbeeld de libelle heeft zo'n rubriek. Daarbij is het meestal "ik heb een gouden ring gevonden, met 3 kleuren steentjes. Deze zijn blauw, paars en nog een andere kleur. Er staat een inscriptie in, van wie is deze ring?"
Ik neem aan dat als je denkt dat het jou ring is, dat je dan dus mag melden welke kleur er nog meer in zat, en welke inscriptie de ring had.

Zo kan je dus straks melden "ik heb daar en daar een peesbeschermer gevonden, hij is bruin, van wie is deze peesbeschermer. " dan is het aan de eigenaar om bijvoorbeeld te melden van welk merk deze is, of hij nog erg nieuw is (veel krassen bijvoorbeeld), en welke kleur de elastieken zijn). Bij het ophalen zou je dan de andere nog kunnen laten zien :). Denk dat dat opzich geen probleem moet zijn...

Ja precies! Laat de vermeende eigenaar het ding maar in details beschrijven. Vinder kan naar mijn mening volstaan met een algemenere omschrijving. In de titel zou je bijvoorbeeld plaatsnaam + ding kunnen zetten, zoals: [GEV] Zeist - bruin hoofdstel cob. Op deze wijze kan zoeker gemakkelijk de topics nagaan en hoeft ie niet onnodig lang topics te doorzoeken over hoofdstellen in Groningen of Maastricht.

Of zoals Blijheid zei over de verloren spullen.

Super dat het idee op de lijst komt :D