Zoekfunctie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Motje11

Zoekfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 23:26

Op Google kun je zoeken naar de exacte woordcombinatie als je de woorden "tussen aanhalingstekens" zet. Zit er ook een dergelijke functie op Bokt?
Ik wil namelijk wel eens zoeken op "zonder zadel" of "zonder hoofdstel", maar dan krijg ik allerlei berichten te zien waar beide woorden in voorkomen, zonder dat ze met elkaar te maken hebben.
Ik krijg dan verschillende verkoopadvertenties waar een zadel zonder stijgbeugels, of een hoofdstel zonder neusriem wordt aangeboden. En nog allerlei andere berichten waar deze twee woorden in voorkomen, maar waar ik niets aan heb.
Is het mogelijk op Bokt op een exacte woordcombinatie te zoeken?

mistid

Re: Zoekfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:05

Ja hoor, die functie is er :)

Citaat:
Plaats een + voor woorden die moeten voorkomen en een - voor woorden die niet mogen voorkomen. Een lijst woorden waarvan slechts één woord moet voorkomen plaats je tussen haakjes met een | tussen de woorden. Het jokerteken * staat voor een willekeurig aantal onbekende tekens.

Ik weet alleen niet of het ook werkt..

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 12:23

Hoi Mistid, bedankt voor je reactie.
Maar de functie die ik zoek zit hier niet tussen.

Ik wil zoeken op de exacte woordcombinatie "zonder hoofdstel". Dus achter elkaar en zonder andere woorden ertussen.

Ik hoop dat de moderators het weten. Mijn vraag staat hier toch wel op de goede plek? Of zou ik beter iemand een berichtje kunnen sturen om het te vragen?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 12:21

Kan iemand me helpen? Moderators? Y;(

Ik kom het probleem vaker tegen. Wil bijvoorbeeld zoeken op "Horse event" en kom ook allerlei andere berichten tegen die hier niets mee te maken hebben maar waar de woorden "horse" en "event" in voorkomen. Het zelfde geldt voor "Veluwe trail".

01San

Re: Zoekfunctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 02:45

ik ben het met je eens Motje..
ik gebruik ook vaak de zoekfunctie..maar hij is niet altijd handig..............