Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Elizabeth schreef:Ik post ook op FK en ik snap de reactie van "de foto is niet FK-waardig" wel![]()
Er zijn ook heel veel mensen die gewoon hun kat (oid) willen laten zien. Als je echt foto's wil maken zie je dat terug in de foto's. Ik zie zo vaak voorbij komen dat bijv. de hond van boven af is genomen en totaal onscherp is. Ik bedoel iemand die een beetje beter wil worden ziet zelf ook dat die foto gewoon niet goed is. En als iemand daar dan comentaar op geeft zijn ze beledigd. Dat is wat ik veel tegen kom
PureSylk schreef:Ja, zien dat de foto niet perfect is kan iedereen wel, maar verzinnen hoe je het kan verbeteren is alweer heel wat anders, en daarom plaatsen mensen om FK, om van anderen te horen hoe ze de foto kunnen verbeteren. Als men gewoon zijn kat wil laten zien kan je die wel op BB laten zien. Denk je dat TS het topic verkeerd heeft geplaatst kan je temmen, dan hoeft er toch niet zo'n flauwe opmerking gemaakt te worden?
Dribbel schreef:__Elizabeth schreef:Ik post ook op FK en ik snap de reactie van "de foto is niet FK-waardig" wel![]()
Er zijn ook heel veel mensen die gewoon hun kat (oid) willen laten zien. Als je echt foto's wil maken zie je dat terug in de foto's. Ik zie zo vaak voorbij komen dat bijv. de hond van boven af is genomen en totaal onscherp is. Ik bedoel iemand die een beetje beter wil worden ziet zelf ook dat die foto gewoon niet goed is. En als iemand daar dan comentaar op geeft zijn ze beledigd. Dat is wat ik veel tegen kom
Dat vind ik dan altijd weer zo jammer. Je plaatst toch niet voor niks je foto's. En als je een foto van je kat wilt plaatsen kan dat bij beestenboel-itp.
Luominen schreef:De meeste personen die zulke dingen zeggen vergeten dat ze ook ooit begonnen zijn met huis-tuin- en keukenfoto's.
Het gaat niet enkel om een wazig achtergrondje... Als dat ontbreekt wordt een foto al vlug in het hokje van niet-fotokunst waardig gestopt.
Loiz schreef:Maar het lijkt mijzelf beter dat iemand eerst fototechnisch correct leert fotograveren, voordat de originele, bijzondere composities erbij komen.
Liever een minder originele compositie met goede instellingen. Lijkt me handig als mensen technisch commentaar geven zodat de foto zelf goed word, en daarbij dan aangeeft dat de compositie's origineler kunnen, en hoe.