Bokt maakt mensen lui?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Bokt maakt mensen lui?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 13:00

Als eerste even, nee ik kan me er niet druk om maken, het is gewoon iets wat me opvalt:

Ik kom steeds vaker topics tegen die niet paardgerelateerd zijn waarin mensen om tips/info vragen.
Ik heb het idee dat bokkers bokt zien als hun eigen google en maar een topic openen om daar om de info te vragen die via google met een druk op de knop zo in beeld verschijnt, zonder dat je een topic hoeft te openen en op reactie's hoeft te wachten.
Een voorbeeldje:

Als je iets wilt scheren op de kont van je paard, ik noem maar even wat, niks persoonlijks bedoeld, dan kun je toch net zo goed even google openen, afbeeldingen klikken en symbool of figuur intoetsen.
Krijg je een hele rits met afbeeldingen waar je uit kunt kiezen.

Als je wilt weten hoe de ervaringen zijn met een bepaald merk/bedrijf/apparaat, dan kun je dat toch ook net zo goed even googlen?

Dus, wat vinden jullie, worden bokkers te lui om even een tabje met google te openen en knallen ze daarom maar alle vragen op bokt?
Of vinden jullie het juist handig om bokt om antwoord te vragen, omdat je dan makkelijker contact kunt hebben en ervaringen uit kunt wisselen?

PureSylk

Re: Bokt maakt mensen lui?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:02

Het ligt een beetje aan de situatie, maar het lijkt inderdaad wel of er steeds meer 'google' topics komen.
Je kan hier in principe wel gewoon op temmen, dat doe ik zelf ook graag om de kwaliteit hier wat hoger te houden :)

romy_b

Bij sommige dingen heb je wel gelijk, maar met meningen enzo is het ook wel weer handig natuurlijk.

Air

Ja, van wat ik tegenkom wel :j
De paardgerelateerde vragen vind ik dan nog niet zo erg, maar de vragen die oer hele andere dingen gaan en die je echt wel met google kunt vinden vind ik errlijk gezegd best lui :=

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:04

Ja, je hebt gelijk. Maar toch, persoonlijke meningen van bokt vind ik altijd wel vertrouwder dan die van google. Ik heb eigenlijk geen idee waarom. :+

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:05

Ik zag laatst een topic waarin het telefoon nummer van de kpn werd gevraagd in de OP, moet niet ingewikkelder worden want dan komen wij er ook niet meer uit :D

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:35

Ik ben het er helemaal mee eens, is ook iets wat mij opvalt. Dat geldt voor zoeken op google, maar ook zoeken op bokt hier. Heel veel mensen zijn te beroerd (sorry voor het woord) om zelf moeite te doen om info te krijgen.

Dit gaat om informatie, maar zeker ook over meningen over bepaalde producten of merken. Ook die kun je hier op bokt makkelijk vinden zonder een nieuw topic te openen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:48

Ik stoor mij hier ook aan, mensen die vrijwel direct met een google link smijten en verder niets kunnen onderbouwen neem ik al niet eens meer serieus. Je heb toch wel enige eigen kennis aan board denk ik dan wel eens.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:51

Haha, ik wilde daar pas ook al een topic over openen.. :')
Dan vragen ze iets en dan denk ik; Google is your friend, en als je het dan bij Google intypt heb je binnen 2 seconden je antwoord. :)*

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:54

Als je zegt google even, krijg je bijna standaard te horen 'ik ben niet zo handig met internet'

Dat kan natuurlijk en dan is op bokt een topic plaatsen echt veel makkelijker dan google gebruiken. :+ ,

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:56

Sleeper schreef:
Als je zegt google even, krijg je bijna standaard te horen 'ik ben niet zo handig met internet'

Dat kan natuurlijk en dan is op bokt een topic plaatsen echt veel makkelijker dan google gebruiken. :+ ,

Ja, want www.google.nl en je zoekopdracht intypen is veel moeilijker dan naar bokt.nl gaan, forums aanklikken, gewenste subforum zoeken, nieuw onderwerp aanklikken, titel verzinnen, OP typen en op versturen klikken. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:08

Chiqa schreef:
Ik stoor mij hier ook aan, mensen die vrijwel direct met een google link smijten en verder niets kunnen onderbouwen neem ik al niet eens meer serieus. Je heb toch wel enige eigen kennis aan board denk ik dan wel eens.

Ik geloof dat ik het verkeerd heb begrepen, en ik het tegen over gestelde bedoeld.

Vraagje waarom ben je dan lid van een forum als google je vriend is?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:13

Om gezellig te kletsen en te discussiëren onder andere? Niet om vragen te stellen die Google drie keer zo snel kan beantwoorden.

Ik erger me er ook aan. Laatst een topic bijvoorbeeld, met als titel iets van "hoe laat begint voetbal". Is dat nou echt nodig?! Hoe moeilijk is dat om even op te zoeken op Google... met het WK is dat sowieso overal te vinden. Daar ga je toch geen topic voor openen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:14

Chiqa schreef:
.

Vraagje waarom ben je dan lid van een forum als google je vriend is?

Omdat een forum meer is dan simpele vragen stellen die je met google kan opzoeken? :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:25

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:30

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:38

Ik denk dat alles op google te vinden is en dat als iedereen dat zou doen zou bokt wel heel stil worden, niet?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:41

Echt niet alles is op google te vinden, en bij een paardenvraag staat 9 van de 10 keer bokt in de lijst :+
En er blijven nog genoeg serieuze vragen over.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:41

Welnee. Bokt is een discussieforum over paarden. Daarvoor heb je meningen van mensen nodig, en kan je het dus prima hier over hebben. Da's heel wat anders dan een 'hoelaat begint voetbal' topic.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:54

Ik denk zelf dat het afhankelijk is van de type vraag die gesteld wordt. In sommige gevallen kan het zeker fijn zijn om meer meningen te weten. Als het om 'welk teken scheer ik op de kont van mijn paard gaat', nou dat soort topics lees ik nooit, maar goed er zijn mensen die daar inspiratie uit halen. Wie weet komt er iemand met een idee waar je zelf nooit op gekomen zou zijn. Ik kan me meer storen aan de topics waarin gevraagd wordt wanneer het bijvoorbeeld in Eindhoven koopzondag is. Dat is namelijk prima te Googlen en ook meer een 'gesloten vraag'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:55

Ik vind zulke topics leuk, vragen om meningen en alles. Ookal staat er veel op google, ik vind meningen van bokt leuker.. :+

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:56

H_Nalanta schreef:
Dan vragen ze iets en dan denk ik; Google is your friend, en als je het dan bij Google intypt heb je binnen 2 seconden je antwoord. :)*
Haha ja zoiets denk ik ook vaak :Y)
Maar in sommige situaties snap ik wel dat Bokt wordt gevraagd, omdat hier mensen met ervaringen en veel verschillende meningen aanwezig zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:57

Maar ik denk dat het er hier ook niet zozeer om de discussies en meningen gaat. ;) Het voorbeeld wat ik aanhaalde is in mijn ogen nu echt een nutteloze vraag die ook geen discussie-vraag is, en daarbij ook nog sneller op te zoeken op Google. Dat soort topics vind ik dus ook dikke onzin. Wat Iris82 ook zegt. :)

Sabin_e schreef:
H_Nalanta schreef:
Haha ja zoiets denk ik ook vaak :Y)
Maar in sommige situaties snap ik wel dat Bokt wordt gevraagd, omdat hier mensen met ervaringen en veel verschillende meningen aanwezig zijn.

Maar dan gaat het gewoon om meningen, niet om een gesloten duidelijk antwoord. Er zit al een verschil tussen "wat vinden jullie beter, hooi of kuil" of "tot hoe laat is de Hema open" om maar wat te noemen.

Ook zijn er best wat mensen die wel wat vaker de zoekfunctie mogen gebruiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:21

Ik vidn het zeer onbeleefd om met zo'n linkt te gaan zitten gooien.
Ligt er natuurlijk wel aan wat er gevraagd wordt, idd de vraag 'wanneer begint de voetbal' is idd niet zo handig, je heb toch een gids?
Maar eens een discussie startten over ervaringen vind ik het vrij onbeleefd om zonder onderbouwing zo'n link neer te kwakken.