Oke , laten we met zijn allen eens ophouden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Oke , laten we met zijn allen eens ophouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 12:14

Ik lees elke dag erg graag op bokt en mag graag discussies volgen
Ook en dat geef ik toe , mag ik graag de reltopics lezen en op de hoogte zijn van de meeste roddels
Ook ik reageer weleens aanvallend en ik vat dingen weleens aanvallend op en ja ik ben zeker wel eens de fout ingegaan

Oftewel we zijn gewoon allemaal mens

Kunnen we nu dan eens met zijn allen ophouden met elkaar op elk woordje te pakken

Als iemand een topic opent(of d ik weet het even niet meer) over bv mannen en ze heeft het over mannen in het algemeen dan is het voor iedereen toch wel duidelijk dat dat niet elke man op de aardbol betreft
Idem met allochtonen , als iemand het over 1 situatie heeft dan wil dat toch niet zeggen dat ze het over elke allochtoon heeft
Als iemand een topic opent over wielrenners hoeft er toch niet tot in den treure gezegd te worden dat ze niet moet generaliseren

Ben ik nu werkelijk de enige die niet meteen denkt van goh , ze heeft het over elke man/wielrenner/allochtoon/autochtoon/alien/boer/kabouter/en vul maar in
en ben ik dan de enige die zich hieraan irriteerd , vooral nadat er al een paar keer op gewezen is

Kunnen we niet met zijn allen eens wat langere tenen kweken
Kunnen we eens ophouden met elkaar op elk woordje te pakken

Is het werkelijk nodig om elk woordje op een weegschaal te leggen omdat een ander wel weer wat vind dat aanstotend is
Kunnen we soms niet eens verder kijken en er gewoon vanuit gaan dat een TS niet generaliseerd of ophouden nadat het 1 keer gezegd is

Kunnen we ophouden met tussen de regels door lezen en dit aannemen voor waarheid
Als iets niet duidelijk is hoe moeilijk is het om even te vragen wat het wel is

Hoe moeilijk is het om geen antwoorden te geven op vragen die er niet zijn

Ik ga er in ieder geval mee beginnen en om nog even in de lijn te blijven van het topic
Voel je niet aangesproken ik bedoel er niemand en niks persoonlijks mee
Voel je je dit wel dan is het misschien eens handig om te kijken waarom je je aangesproken voelt

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:21

Ja, maar dat is ook het lastige met internet..
soms bedoel je het goed (of in ieder geval niet zo erg als hoe het wordt opgevat) en dan komt het verkeerd over.

En er zitten veel mensen hier op bokt, met allemaal een andere manier hoe ze over dingen denken, dus dan blijven discussies niet uit. Het is alleen wel jammer hoe snel er 'rellen' kunnen ontstaan over sommige kleine dingen.

Maar dat is ook een beetje het echte leven, daar kunnen ook felle ruzies ontstaan over soms hele kleine dingen.

Misschien moeten we ietsje minder aandacht geven aan de reltopics?

upendo

Re: Oke , laten we met zijn allen eens ophouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:22

Agree. :j

Hoewel ik vrees dat de bitchfights altijd voort blijven duren.
We zitten hier wel met een stuk of 100000 vrouwen op één forum. :Y)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 12:26

Maar een discussie geeft niet en af en toe een ruzie is meer dan normaal ook op internet

Maar ik vind het niet normaal dat je elke woordje moet afwegen omdat een ander er wel weer aanstoot aan kan nemen
Kunnen we met zijn allen niet eens denken (tenminste zo doe ik dat irl) ze bedoeld het niet zo en als er dan nog iets niet duidelijk is dan kun je het toch vragen op een nette manier en word daar niet op gereageerd hoe het jouw aanstaat dan zucht je eens diep en ga verder maar duik er niet met zijn allen op alsjeblieft en doe dat op een nette manier

Ik word persoonlijk gewoon een beetje flauw van dat nitpicking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:34

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:36

tja ik denk dat mensen het ook wel makkelijk vinden om juist hier in fight te gaan, hier hun frustratie ei kwijt te kunnen , en hier "hunzelf" kunnen zijn

irl is dat vaak toch wel even anders he.......dan wordt zo een grote mond te gauw gesnoerd.....of durven ze het niet ;)

moet wel zeggen dat ik zelf ook altijd in ben voor een goede discussie :j
maar ben irl dus net zo een haaibaai _O-

en t lezen vind ik ook wel leuk :j al gaan sommige idd wel erg ver :=

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:37

Ik ben het niet met je eens. Ik zou graag zien dat er niet over hele groepen gesproken wordt als het over 1 situatie gaat.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 12:46

En dat is je goed recht sporter en ik neem aan dat je dat dan ook aangeeft en dat mag idd iedereen doen
Maar je moet het toch met meeens zijn dat als het aangegeven is en TS legt uit dat dit niet de bedoeling is dat er dan niet 4 pagina's over door moet worden gegaan

Eigenlijk waar ik dus het meeste moeite mee heb hier op bokt en waar mijn handen af en toe van jeuken

Antwoorden op vragen die er niet gesteld worden

Tussen de regels door lezen en dit als (eigen) waarheid aannemen en daarna mensen die niet goed lezen en dus de waarheid van een ander aannemen , mensen die dat weer lezen en conclusie's trekken en bovenop TS duiken

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:49

Ik weet niet wie je denkt dat je bent om zoiets voor mij te gaan bepalen.. ;) :+

ik geef je gelijk hoor. Sommigen hebben overal een mening over, en dat mag, maar uitten ze het wat bot zodat er weer een relletje ontstaat.. Life is hard..

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 12:56

Susy_Q schreef:
Ik weet niet wie je denkt dat je bent om zoiets voor mij te gaan bepalen.. ;) :+

ik geef je gelijk hoor. Sommigen hebben overal een mening over, en dat mag, maar uitten ze het wat bot zodat er weer een relletje ontstaat.. Life is hard..

maar bokt is harder :D

Ik had dat topic gezien chiqa , dank je voor je link
toch heb ik het idee dat de strekking van dat topic net wat anders is gelopen
maar zal toch maar even temmen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:01

Dat valt ook wel meer mee. Je zegt dat mensen zelf eens het besef moeten hebben dat niet elke kabouter/boer enz wordt bedoeld.

Evenals dat is het ook maar een klein groepje dat meedoet/ingaat op die rellen/nitpicking. Volgens mij is er nog nooit een topic geweest waarbij echt elke Bokker meedeed in een dergelijke discussie. Het is een klein groepje (die erg duidelijk aanwezig is of wil zijn), de meesten gedragen zich gewoon netjes.

Je kunt niet iedereen helpen, dat is irl ook zo. Het beste is gewoon dergelijk opmerkingen/topic's links laten liggen en anders enkel op de kern in gaan en niet op de ruis ingaan. Want juist als je op de ruis ingaat ontsporen de topic's/het onderwerp.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:14